Sikeres volt a kampány, félmillióan kezdtek sportolni
Félmillióan kezdtek el sportolni a Médiaunió 2012-es A sport mindenkié! elnevezésű kampányának hatására Magyarországon; a program 23 reklámfilm és több száz sajtóhirdetés segítségével hívta fel a figyelmet a mozgás fontosságára.
A Médiaunió Alapítvány 2012-ben az egyik legnagyobb társadalmi célú kampányt rendezte meg: egymilliárd forint értékű médiafelületen hívta fel a figyelmet a sportolás jelentőségére. A kampány minden célcsoportot igyekezett megérinteni, idősebbeket, fiatalokat, a fővárosban és a vidéken élőket egyaránt - részletezte a szervezet közleménye.
A mozgásra buzdító hirdetések csaknem kétszáz hazai médiumban jelentek meg. A program három szakaszban zajlott: április-június, illetve szeptember-november között minden médiafelületen futottak a felhívások, a londoni olimpia idején pedig a közszolgálati televízió csatornáin, az olimpiai közvetítések között találkozhatott a közönség a szurkolói filmekkel. A nyár folyamán a "sportos csütörtökök" elnevezésű akció és több száz különböző program várta a sportágakat kipróbálni vágyókat. Az eseményekhez országszerte sokan csatlakoztak.
A kampány során 23 reklámfilm és több száz sajtóhirdetés készült, és a magyar lakosság a közterületeken, rádióban és online felületeken is találkozhatott a hirdetésekkel. A tájékoztatásra létrehozott www.sportolnijo.hu oldalon az érdeklődők továbbra is megtalálhatják a hozzájuk legközelebb található sportegyesületeket, klubokat, sportolási lehetőségeket, és megtekinthetik a kampány videóit is.
A Médiaunió felkérésére az Ipsos 1000 fős mintán végzett felmérést a kampány hatásairól. A kutatásból kiderült, hogy félmillió ember a kezdett többet mozogni a hirdetések hatására, mint korábban . A megkérdezés során a legkedveltebb sportágak között a résztvevők a kerékpározást, a futást, a fitneszt és a focit említették.
A személyes megkérdezéssel készült vizsgálat december 10-e és 20-a között zajlott, a minta kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely típusa szerint reprezentatív az ország felnőtt lakosságra nézve.
Forrás: MTI
Fotó: sportsmarketing.hu
Hasonló cikkek
Olimpia - hamarosan elindul a hivatalos TV csatorna
Egyéb sport - az olimpiáról is tárgyaltak a sportújságírók
Életműdíjat kapott Kiss Lenke, Dávid Sándor és Jocha Károly
Média - mellékletekkel bővül a Nemzeti Sport
12 hozzászólás
Á ez kamu politikus-duma...naná csak játék a számokkal, kampányolnak...
rádióban hallottam visszahozzák a Cooper tesztet testnevelési órákon...felmérik hogy állnak a fiatalok...hogy állnak...sehogy sem állnak...kövérek, punnyadtak, egyik lábukkal elgáncsolják a másikat :-)), olyan suták...végig sem tudják futni a 12 percet...kategóriákra kéne osztani őket, 1-2-4-6-12 perces futók :-))
Nagyon kamunak tűnik, milyen lehet az a repzezentatív ezer fős modell, mennyire tükrözi a lakosság állapotát. Arányaiban vettek bele 70 év felettieket, vagy 4 évnél fiatalabbakat pl. Eza két kategória ahol még vagy már nem beszélhetünk a sportról. Bár sokan azt mondják, hogy az egész kis gyerekek is mennek pl úszni vagy akármi másra, de ez inkább csak szülői terror következménye. Nem igazán nevezem sportnak, mert nem önkéntes dolog!
Egy megfelelési kényszer következménye amit azonnal le fog a többség rázni ahogy lehet!
Ha ezt a két kategóriát olyan 25%-ban kivesszük akkor marad 750 fő és ezek szerint ennek a majdnem 50 embernél van valamilyen sport tevékenység! 6,66%-nál!
Túl nagynak tűnő szám...Ha azt veszem figyelembe, hogy a NIKE a legnépesebb futóverseny pl...ahol a váltókkal együtt olyan 30ezren indulnak...Ez teljes lakosságra bontva 0,3%...és beleszámoltam a külföldikat is!
sultan: A 18 év felettieket szokták vizsgálni (kivétel, amikor direkt a fiatalokra irányul a kutatás), valószínűleg itt sem történt másként. A sajtóközleményben írják, hogy a lakosság 40%-a egyáltalán nem sportol, de ez a szám az időseket is magában foglalja.
Azt hiszem, ez mindkét felvetésedre válasz. :)
A személyes megkérdezéssel készült vizsgálat december 10-e és 20-a között zajlott, a minta kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely típusa szerint reprezentatív az ország felnőtt lakosságra nézve.
Bocs, de ez a mondat nem utal arra, hogy csak 18 év felett vizsgálunk, mert nálam a reprezentativitásba bele tartozik a fiatalabb korosztály is! És azöregek is! Ha mindezt kihagyjuk akkor már csaltunk és úgy hiteltelen az egész!
Mindegy kedvenc kormányainknak így is jó!
Ettől függetlenül a statisztikában ez a bevett gyakorlat, aminek semmi köze az aktuálpolitikához.
De ez nem titkos információ, ld. Ipsos ÁAF
De szerintem sokan nem is veszik igénybe a statisztikusok segítségét max az aktuál politika!
Már hogyne vennék, a nagyvállalati primer kutatásokat is ezek a hivatalok végzik (ügyféllista itt), csak ezek nicsenek annyira fókuszban. A Médiainfó is egy közhasznú alapítvány...
Nem tudom, hogy milyen felmrést csináltak és mennyire valós, de azt tudom, hogy ezek a Médiauniós kampányok úgy valósulnak meg, hogy a média több megjelenési helyet, műsoridőt, óriásplakát helyet stb. ad ingyen, illetve cégek szponzorálják, szóval nekünk em kerül pénzbe. Amit viszont érdemes lenne támogatni, az a sportoló gyerekek, tehetséges srácok. Ha másként nem, akkor ilyen pályázatokkal.
tézé: "reprezentatív az ország felnőtt lakosságra nézve", szerintem így ebben benne van h 18 év felettieket néznek.
Én tavaly óta többet futok,de ez milyen reklám volt? :)))
Rádióban,tévében vagy újságban volt vagy mi a szösz ez? :)
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
na ez az, amit azért nehezen hiszek el.
Bárcsak így lenne! De hogy fél millióval többen sportolnának heti háromszor, az hihetetlen kategória. Persze az elfolyt összegeket meg kell indokolni. :-)
ez az utolsó megjegyzés inkább csak ironikus volt, mert az jó, hogy reklámozzák a sportot, csak ez a szám azért túlzás, és ezt érzékelni kellene azért.
Mert jó nagyot álmodni, de nagyot mondani...