papamaci67 futás

2011.12.17 Szombat, 09:00:00

Pulzus

Balboa-kör közösségi futás

Hitünk hegyeket mozgat, ez már megint bebizonyosodott. Tegnap este és egész éjjel tudtam, hogy nem fogunk esőben futni. A kocsiban Fenyőgyöngye felé még szemergett, de esélyt sem adtam az esőnek: az esőálló futókabátot el sem hoztam magammal. A terepfutás sátor környékén jó volt sok régi ismerőssel, olyan számomra ismerőssel, akinek én nem voltam ismerős és olyan - számonra ismeretlennel -, akinek én ismerős voltam találkozni. A kezdetei hangulatfokozó ökörködések és a Földönfutó matricák átvétele után Emese és Csanya kisorsolták az éves futóverseny nevezést Urs és egy számomra ismeretlen fiatalember személyében, aztán elindultunk. Jólesett a Szépvölgyi út emelkedőjét megfutni, mert már kezdtek elgémberedni a kezeim. Aztán befordultunk az erdőbe. A többség megfutotta, de én a jól bevált recept szerint erőltetett menetben csak gyalogoltam. A kékre fordulva aztán futásra váltottam, jólesett az enyhe lejtőn szaladni. A Határnyeregnél rátértünk a sárgára, ismét kaptató. A katonasírtól megint meglendült a menet és elragadott engem is: az egyre távolodó Fekuszékat követtem automatikusan. Bár ne tettem volna: csak néhány száz méter múlva pillantottam a GPS-re: kiegyenesítettem a sárga balkanyarját. Hiába kiabáltunk a távolodó csapat után: azok se nem láttak, se nem hallottak. Hűvösvölgybe hamar leértünk, aztán a  Hárshegyre kaptatva benyomtam az első gélt. A Kaán Károly-kilátótól aztán lehetett megint tolni Szépjuhásznéig. Balra elsuhant mellettem egy frissítősátor (extra ajándék ?), de nem álltam meg, majd jó lesz az az Erzsikénél. A piros kaptatós volt, mint mindig, lassan jöttek visszafelé az elsők. A két kéttel ezelőtti 1:13-hoz képest most 1:10 alatt sikerült az odaút. Erzsike lábaihoz futva érkeztem, kamera előtt előírásszerűen bemutattam - egy iskoláscsoport legnagyobb megrökönyödésére - a Balboa-ujjongást, aztán elindultam a kilátó háta mögé. Volt is nagy meglepetés, mert frissítőpont az meg nem volt :-) Kisfiú rámcsodálkozott, hogy hol jártam, mert nem előzött meg és mégis utána értem fel. Indultunkban találkoztunk - az időközben előkerült - Fekusszal, aztán lezúdultunk a hegyről. Széjuhásznénál aztán benápolyiztam-kóláztam Zsotyekkel beszélgetve, aztán neki a Hárs-hegynek még1x. A Bátori barlangtól egész Hűvösvölgyig nagyon jól gurult a dolog, hegymenetben aztán elfogyott a 2. gél is. A Határnyeregig már többedmagammal szaladgáltunk, majd rátértünka kékre. A fiatalok szaladgáltak, de egy korosabb futótárssal az emelkedőket már nem futottuk meg. Az előzetes pályabejárás ellenére megint előbb tértünk le, így az előző párhuzamos úton jutottunk le a Szépvölgyire. Ott aztán futottam, ahogy a csövön kifért: 2:12:31 lett a vége. A két héttel ezelőtti 2:20:09-hez képest evvel nagyon elégedett vagyok.
Az idő kegyes volt velünk szemerkélő esőn/havasesőn kívül nem jutott az égi áldásból, a sár - az megelőző hatalmas mennyiségű eső ellenére - minimális volt.
A végén még ettünk, ittunk, beszélgettünk, aztán ki-ki elindult haza.

Megint volt egy gyönyörű örömfutásunk, igazi futóünnep, köszönet érte Csanyának és a terepfutás csapatának