papamaci67 futás

2009.11.21 Szombat, 09:30:00

Pulzus

Dobogókői Hegyi Maraton harmadszor, avagy MackóApó visszavág

A revansot egy torokgyulás próbálkozás majdnem megvétózta, de aztán kedd este - Elm előzetes szaktanácsaival, amellyel a tavalyi track-emet korrigálta - megalkottam a tervezett track-et. Hogy legyen némi fizikális felkészülés is - múlt étvégén egész végig az ágyat nyomtam - szerdán futottam egy Kápmegyer kört és szerdától péntekig ismét bringával jártam dolgozni. Ha nagy felkészülés nem is volt, a rápihenés jól sikerült :-)
Elm-es duónkhoz - legnyagobb örömemre vajonmerre is bejelentkezett -így jót dumálva jutottunk el a tetthelyre. A köd mögül már biztatóan hunyorgott a napocska, de a prognózisom - hogy napsütésben indulunk - tévvesnek bizonyult. Egy - a rajt előtt 10 perccel megjelenő - parkolóőr megpróbálta elrontani az eufóriát, de nem hagytuk neki. A rajtban Csike és barátja is csatlakozott hármasfogatunkhoz. Az eddigi évek legmelegebb reggelében indultunk, bár a szokásos nyirok azért nem maradt el. 10 percen belül elértük Fagyoskatonát, ahol egy fagyos-katona őrizte a pontot.
Pilisszentkeresztet is igen hamar elértük, de a hegymenet megfogta futólendületünket. A piros-zöld elágazásánál sikerült legalább 40 m-t optimalizálni, majd erőltetett menetben elértük a Szent-László kúpot. A pilisi szerpentin már jó ismerősként köszöntött bennünket: megemlékeztünk Bobek T100-as ellenőrzőpontjáról aztán megkeztük a küzdelmes szerpentiátvágásokat. Pilistetőn majdnem beugrottunk az első jobbosnak, de a józan ész győzött. A zöld szokás szerint egyenletes, jó tempójú haladást biztosított, viszont a Z-Z+ a maga sár-avar-kő kombójával óvatosabb tempóra intett minket. Pilisnyeregnél már 50 perc előnyünk volt a pontzáráshoz képest ! A műutat minden gond nélkül elértük, viszont a Zöldre való lezúzást - talán a friss kivásások miatt is - elkapkodtuk, így összejött egy kis extra kaptató. A Zöld-négyzetről szerencsésen megtaláltuk a levágást a dózerútra, így a Hoffmann-vh-t és a Hoffman kutat tervszerint kihagytuk. A szakó-nyereg után továbbra is jó tempóban haladtunk, de sajna Körtvélyes előtt néhányszáz méterrel Elm - tőle szokatlan módon - elvágódott: kiment a bokája. Így Csikével kétfősre fogyatkozott csapatunk érte csak el az EP-t. Pontzáráshoz egy óra előnnyel vágtunk neki a Lukács-Árok festői lejtőjének. A patakon átkelve az előttünk haladók szerencsére mutatták a Piros-háromszögig felvágó ösvényt, így gond nélkül megkezdődhetett a szokásos türelemjáték: felvágás a Piros-háromszögig, Vadállókövek, és levezető mászás a Prédikálószékre. A megfelelő frissítés és alapos kólázás megtette jótékony hatását és - ha nem is firssen és üdén, de - nem teljesen remerülve értünk a csúcsra. Csike is elismerően csettintett a performeált mászásra, majd ütemes kocogásban elindultunk a Piros-háromszög-ön a másik irányban lefelé. Kisebb - GPS félrehordása miatti - elbizonytalanodás után megtaláltuk a Piros-háromszög kanyarját elvágó dózerutat, majd a bozóton átvágva, Piros-háromszög-et ismét keresztezve (evvel a műút kanyarját is kihagyva) sikeresen elértük a műutat. A korábbi évekkel ellentétben itt: nem fázott a vesém, volt még kedvem-erőm futni. Ez azonban csak a K->K+ elágazásig tartott, mert onnantól kezdve - Csike minden rábeszélőkéje ellenére sem - akarózott MackóApónak futni. Egy utolsó erővétellel még bekocogtunk a Sikárosi EP-hez. Innen a Silágyi Bernát forrás EP már nem volt messze, de a Futóakaróka végképp lemerült. Szerencsére Csike innentől át tudott csatlakozni Frank Tibihez, így nem nyomta a lelkem tovább, hogy visszafogom őt. Időben még volt 1:15, így a szintidőn belüli beérés miatt nem aggódtam gyaloglás esetén sem. Gyaloglásom közben két középtávos srác többszörös de ja vue érzést okozott nekem, mert futva egymás után többször is megelőztek :-) A régi Kék felől erős mnkazaj hallatszott, így ezt - az előzetesen pakliban lévő - a lehetőséget kizártam. A Piros-háromszög kaptatatóján aztán a srácok elmaradtak és egyedül hódítottam a hegyet. A gerincet elérve elhamarkodottan a Kék-kör egyenes útját választottam, mert az adótoronyig egy sárga dózer "szétjátszotta" az utat :-)
Végre normális utat érezve a lábam alatt a célig már futottam, ímígyen ~4:45 alatt teljesítve a távott. Két megkönnyebbülés is ért: Elm is felküzdötte magát Körtvélyestől a célig és vajonmerre is nem sokkal mögöttem célbaért. Két apró üröm volt csak a győzelem felett érzett közös örömben: a nevezésért járó plüssfigurák már elfogytak (az elején még nem volt, a végére nem maradt), ahogy az étteremben reggel kiszemelt remek almáspite is :-(
Az otthoni ebéd azonban kamatostól pótolta hiányérzetemet :-)
Ismét jó mulatság, jó kis túra volt. Jövőre veletek ugyanitt !!!
Reméljük, immár női szekcióval is kegészülve !!!