papamaci67 futás

2009.01.11 Vasárnap, 08:20:00

Pulzus

Wass Albert 44 Reggel egy laza 35 perc szabadtéri sorbanállás (~-10C) után derült ki, hogy - előnevezett lévén - nem is kellett volna sorbanállnunk. A menetszél ráfagyasztotta a mosolyt az arcunkra, a futóbolond-kesztyű ellenére is lefagyástól féltettem a kezem. Vajonmerrének fürtjeiot, nekem szempilláimat melírozta be a frissen ráfagyott dér. A Borbély hegyre kaptatva aztán kicsit enyhült a fagyos hangulat. Az EP-elérve már ragyogott a nap, bár a felhők tojáshabján kívül mást nem láttunk a tájból. BUÉK kívánás RitaB-nek aztán helló. Magyarkútra viszonylag hamar eljutottunk, de a Nagy-kő hegyre kapaszkodás már megdolgoztatott minket. A jólesett végre az újabb downhill, de Nógrádra már újra emelkedünk. A községben pecsét begyűjtve, a vár éppen kibontakozik a ködből (örülök, hogy láttam). Kis kurflival a Csurgó forrást is megszemlélem a töltögetők hada közepette. Aztán elkezdődik a kék-zöld közös szakasz végtelenje. Hát sosem lesz vége ? Végre Béla rét, át a zöldre. Tetszenek az óriásjelzések, ezt még én is látom :-) A Fatornyosig újabb döngetés lefelé, ezek a szakaszok a kedvenceim, itt újra futóvá változok. A Fatronyosban Vagdalthusi próbál marasztalni hangulattal, meleggel, teával, forraltborral, levessel, de nem engedünk a komfort csábításának: menni kell. Királyrét bevezetőszakasza régi ismerősőm, a központban át a hídon, majd kezdődik a zöld újabb kaptatója. Kóspallagra megváltó 2 km-es aszfaltúton futunk be, ez tetszik, nem süpped végre a lábam alatt. A Börzsöny szívében aztán megkapjuk a pecsétünket és a Petamin adagunkat :-) Tar-Péter és Fekete-hegy támadása következik, nekem a Népek Tavaszából az Aranylépcső jut eszembe és - ha nehezen is -, de próbálom élvezni a kaptatót. vajonmerre is folyamatos mantrázás közepette veszi fel kedvencei közé :-) Szokolyára mérsékelten behavazott, de jól letaposott és csak mérsékelten jeges úton futunk be és néhány kanyar után elérjük a Szabadidőközpontot. Itt már nagy élet folyik, de mi gyors pecsét után továbbindulunk. Kikapaszkodunk a községből, majd a szántó fennsíkján haladunk jól kitáblázott útvonalon. Ez nem a kedvencem, már csökken a lelkesedés, de ezt oldja a Csattogóra vezető hullámvasút. EP behúzva, most már a megnyugtató "Verőce" felirat van táblázva. Gurulunk lefelé, a GPS-en is feltűnik és a ködből is kibontakozik az rk. templom megnyugtató sziluettje. Még egy vidám kapaszkodás, aztán sprint a célba (5:42:39), ill. közel 3/4 óra sorbanállás a kitűzőért (az adminisztráció ideje szolgált célidőként !!!). Javaslom mindenkinek, hogy átizzadt futóruhában próbálja ki ezt -5 fokban. Nem egy leányálom az ehetetlenül forró paprikáskrumpli ellenére sem, amelynek műanyagtálja az ember kezében lyukad a hő hatására ... Az ünnepségből az elején a magyar-, majd a végén a székely himnusz meghallgatása jutott, meg egy rövid pillantás az ünneplőkre a kerítésen át. A kocsihoz menet a vacogástól a forró tea a kezünkre lötyögött, de legalább az meleg volt. Mint a száraz pamut, meg a kocsi hazafelé. Pestig kiolvadtunk. Nekem mindennel együtt nagyon tetszett, a forró fürdő, tejszínhabos kévéval normalizálta a hőháztartásomat Köszönet Vagdalthusinak és csapatának a hangulatos túráért és a remek szervezésért, ha a rajt-cél körülmények javulnak, ez egy remek túra lesz !