Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 55 926 288 km-t sportoltatok
hmm..

évkezdet

monique | 2012-01-29 22:13:40 | 41 hozzászólás

hát, nem a legjobban kezdődött... röviden összefoglalva, a decemberi megfázás után nem jutottam vissza az előző szintre a futásban, ezért januárban megpróbáltam extra pihenőnapokkal kísérletezni, még mielőtt esetleg rám szóltak volna, hogy pihenjek :). de ettől csak még jobban belassult az alacsony pulzus melletti tempó. persze magasabb pulzuson se volt jobb a helyzet, sőt. bár nem volt elpazarolt idő a pihenés, mert az egyik alkalommal a combhajlító izom alját is pihentetni kellett, mert egy futás elején lejtőn futva kissé szétment/megfájdult. (azon a lejtőn, ahol már sokszor lefutottam futások elején... ennyit a hegyen futás gyakorlásáról.)

 

a lényeg, ezzel az egésszel oda jutottam, hogy km-enként kb. 1 perccel lassabb lett a tempó. a fele visszajött ezen a héten, de egyrészt ki tudja meddig, bármikor visszaeshet, meg egyébként is ilyen mértékű visszaesést még nem tapasztaltam soha. az okát sem tudom, a mibenlétét sem. szóval úgy gondolom jogom van úgy érezni, hogy nem örülök ennek. :P

 

meg még azt érzem-látom, hogy nem tőlem függ ez az egész, pedig jó lenne ha legalább egy kis befolyásom lehetne arra, hogy visszaesik-e a futás minősége vagy se. de nem, úgy látszik ennél sokkal inkább random működik a szervezet. vagy pedig az a helyzet, hogy még annál is alacsonyabban vannak a határaim, mint azt gondoltam volna. sajnos ezt úgy tűnik, el kell fogadni. az egyetlen, amit tehetek, az hogy hamarabb reagálok a megváltozott pulzusra, mondjuk ha 1 edzésen magasabb, az belefér, ilyen nyilván mindenkivel van, de ha 2-3 edzésen keresztül magasabb, akkor ott már lépni kell. erre úgy tűnk, ami legjobban működik az a 65% alatti pulzuson futás. korábban is azon a pulzuson futás segített csak. a sima pihenés nem működik olyan jól erre.

 

az meg ugye egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi ideig tart a gödör, mert szeretnék márciusban menni a rotary félmaratonra, meg még 1-2 versenyre a tavasszal. előtte meg fel kéne rájuk készülni egy kicsit. na meg ősszel ugye a maratonra. arra a maratonra, amire a nevezést a tavalyi lemondott maraton díjából fizettem... a maraton miatt (is) úgy terveztem, hogy mostanra már megszokottak lennének a 2 órás futások, és később néha még 2 óra felett is lennének edzések. de ez mind tolódik persze... szóval kissé csalódott vagyok, másképp képzeltem el ezt a telet. de persze legalább futhatok! :)

41 hozzászólás

Czeglédi Ferenc 4710 napja
Czeglédi Ferenc képe

Én viszont már látom a fényt!

Mint írtad egy hét alatt visszajött az elveszett tempó fele ez igen bíztató, szerintem ez annak a jele, hogy jól csinálod amit csinálsz! Én nagyon szorítok azért, hogy hamarosan ismét a megszokott tempóval fussál, tetszés szerinti edzéshosszakat!

Viszont valamire felfigyeltem még, ez évben, és a múlt évben is ezek a problémák télen, ill kora tavasszal jöttek elő, jó lenne ha esetleg utánanéznél, hogy 2 éve ebben az időszakban mi volt a helyzet, akkor is ebben az időszakban jöttek elő a problémák? De nekem furcsa, hogy a múlt évben, és ebben az évben is ugyanakkor jöttek elő ezek a problémák....

Szerintem jó az amit csinálsz problémamegoldás terén! Minden jót kivánok!

Bozót 4710 napja
Bozót képe

Megértem ha úgy érzed, nem rajtad múlik, de talán érdemes tovább kutakodni, bizonyára nem a Hold járása okozza....

Bozót 4710 napja
Bozót képe

Na, ez olyan hülyén hangzott, megpróbálom értelmesebben:    Tehát, te nem az a tipus vagy aki legyint egyet és csinálja tovább ahogy eddig, aztán majd lesz vaalhogy. Ezért gondolom, hogy érdemes kutakodnod, mert addig bizonyára nem nyugszol amúgy se :)

Czeglédi Ferenc 4710 napja
Czeglédi Ferenc képe

Igaza van Bozótnak! Kutakodni kell, tudom, hogy végiggondoltál már mindent 100-szor, de ha van okozatt, akkor van ok is!

 

monique 4710 napja
monique képe

Bozót: ezen most jót nevettem. :D mármint a holdas dolgon. :)
amúgy persze, hogy nem az a típus vagyok, de sajnos nem sikerült rájönnöm semmire, úgyhogy itt a vége jelenleg, de persze ha másnak van valamilyen gondolata erről, az még adhat ötletet.

 

Feri: 2 éve február közepén volt.

Czeglédi Ferenc 4710 napja
Czeglédi Ferenc képe

Tehát jól értem:

Hasonló probléma volt, vagy legalábbis probléma volt: 2010 év elején, 2011 év elején, 2012 év elején?

monique 4709 napja
monique képe

ja, bár nem ilyen egyszerű, 2011 más, mert akkor a vashiány volt az oka. a tünetek is eltértek. meg pl. nyári időszakban is volt már gond, csak az spontán visszaállt (magától). de 2010 februárjában valóban ugyanúgy meglepődtem, mint most. van róla blogposzt is. :) egyébként az se volt teljesen ugyanilyen, mert akkor pl. a nyugalmi pulzusom is felment, úgyhogy elkönyveltem annyinak, hogy kezdőként biztos túl sok volt a futás az akkori határaimhoz képest.

 

mindenesetre ha szerinted számít az évszak, miért lehetne ez? (én nem jöttem rá, pedig már nekem is eszembe jutott.) na meg főleg h hogyan lehetne megelőzhető.

Mamba 4709 napja
Mamba képe

Én szurkolok neked. :) Csak ügyesen!

Czeglédi Ferenc 4709 napja
Czeglédi Ferenc képe

Összefoglalva egy lépéssel közelebb kerültünk a probléma megoldásához!

Tehát: megállapítható az, hogy a problémák mindig az év elején jönnek elő, főleg a téli időszakban! Mi van, vagy mi nincs télen, ami nyáron jellemzően van?

Találgatok:

Nyáron elvileg vitamindúsabban táplálkozik az ember

Nyáron az izmok másképp reagálnak némileg a terhelésre

Télen elvileg sok futónak csökken a teljesítménye...

Nekem nagyhírtelen ezek jutnak az eszembe! Lehet, hogy egyik sem...lehet, hogy mindegyikből egy kicsi....

de ezen a nyomon esetleg el lehet indulni!

Czeglédi Ferenc 4709 napja
Czeglédi Ferenc képe

Mónika! Legyél szives olvasd el az akkori blogodat amit a problémáról írtál, majd hasonlisd össze a múlt év eleji, és a mostani blogoddal!

monique 4709 napja
monique képe

miért ajánlod? te elolvastad és találtál vmit? akkor áruld el :P

 

amúgy vitaminprobléma nem lehet, mert ugyanúgy táplálkozom, sőt.. mit jelent az, hogy nyáron másképp reagálnak az izmok a terhelésre? ez így nagyon homályos lett.

monique 4709 napja
monique képe

Mamba, köszi! :)

Czeglédi Ferenc 4709 napja
Czeglédi Ferenc képe

Mónika ha volnál szives elárulni, hogy melyiket olvassam, mert te egfy olyan szorgalmas lány vagy aki igen sok blogot írt abban az időszakban! ( nagyon helyeslendő)

Nyáron az izmok hamar felveszik a tempót, jobb a vérkeringés, nem kell fűteni.

Télen fűteni kell, az izmok némileg kevésbé rugalmasabbak, nehezebben veszik fel a ritmust.

Télen az izmok talán kötötebbek, általában lassabb a tempó is, nem tudok inkább találgatok!

De azt már tudjuk, hogy a problémák nálad télen jönnek elő! Ezt viszont azt is jelenti, hogy a Rotaryra egyértelműen javuló tendencia lesz majd, jó esetben minden rendben lesz!

Lehet, hogy nem egy nagy dolgot kell keresni, inkább sok kis apróságot, amik lehet, hogy összeadódnak!

Ha van nyári, és van téli laborleleted hasonlisd őket össze, olvasd el a 3 problémás időszakról szóló blogot. Hasonlisd össze a pulzus/tempó/időjárás adatokat, ha télen jó idő van akkor nem enyhébbek a problémák?

Nem tudom, találgatok!

tzh 4708 napja
tzh képe

A tél nem véletlenül az alapozásé, senki nem ilyenkorra időziti a formát. Legalábbis szinte senki, most tekintsünk el a Téli Mátra 40-es távját szűzhóban és jégen 4-4,5 órán belül futóktól :), azok teljesen más világ már, de ők se most vannak top formában.

Lehet, hogy nem is teljesen fizikai a probléma gyökere, és inkább fejben válik görcsössé a korábbi gondok miatt.

Ezért is akartam javasolni a kötetlen tempójú km gyüjtögetést futó-kirándulós túrákon, inkább 40km-es távokon, és hagyni a teljesen megfutni 15-20km-t terepen egyelőre, mondjuk márciusig. Legkorábban én is a Zöld-20 -on kezdek éledezni (február vége), később Bia-25 (március második fele) a szinte kötelező teszt, illetve VTM - VTFM.

monique 4708 napja
monique képe

Feri: jó idő volt ezen a télen, és ezen a télen estem vissza legtöbbet. szóval szerintem felejtős az elmélet.

 

tzh: nem olvastál figyelmesen, nem formaidőzítésről van itt szó, hanem 1p-nyi tempólassulásról... ja és biztosra veheted, hogy fizikai a probléma. egyébként nem tudom milyen korábbi gondokra utalsz.

tzh 4708 napja
tzh képe

Én sem formaidőzítésre gondoltam, mint okra, hanem épp fordítva: nem véletlenül nem időzíti ilyenkorra senki, mivel a bioritmusunk természetszerűen ilyenkor eleve már, éspedig fizikailag. A tél a Természetben nem a pörgésről szólt sohasem, még a tőle teljesen eltávolodott homo sapiens sem mentes ez alól teljesen.

Nem azt írtam, hogy nem fizikai az ok, hanem hogy "nem teljesen".. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy az 1p tempólassulásban részben van jelen fizikai tényező. Hogy fogalmazás értelmezésnél maradjunk: a "nem tartom elképzelhetetlennek" ismét nem azt jelenti, hogy ki van zárva a fizikai ok. Sajnos az okokat elsősorban neked kell megtalálnod, ha senkinek nincs addig is jobb ötlete, ehhez pedig próbálgatni kell a különböző módszereket, utakat, amire a javaslatom csak egy a sok közül. Nyilván azért javasoltam azt, amit, mert én azt ismerem, és az sok ezer más ember által is bejárt út. (akik velem együtt kezdték mint túrázók, mára közülük sokan terepultráznak).

Akármi is az 1p-es lassulás oka, a terepen km gyüjtést se így, se úgy nem úszod meg, ezért szajkózom annyit a túrazás-futást 20km feletti távokon, 2 óra helyett eltölteni odakint inkább 3-4 órákat hétvégente, tempót magasról le.. ha már úgyis lassabb a megszokottnál, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy előbb a táv, aztán a tempó. Terepen ez másképp nem megy.

3 TT-vel a hátad mögött ne várj csodákat, ehhez a néhány full aszfaltos Kékes csúcsfutás édeskevés (inkább nem jelent semmit). Én például hamarabb fogok bevállalni T100-at, P85T -t, mint Kékes csúcsfutást..

monique 4708 napja
monique képe

őszinte leszek, mostanában nem nagyon tud érdekelni a TT-s futás, se futókirándulás. ahhoz ugyanis kellene a fizikai jó állapot, az meg most nincs..... majd ha lesz, akkor az is érdekelni fog megint. úgyhogy gőzöm nincs, miért mondod hogy ezzel kapcsolatban ne várjak csodákat.... hiszen nem is aktuális. és egyébként se vártam semmiféle csodát. nem értem mire utalsz ezzel.

 

azt sem értem, miért kellett rögtön lelki okokat felvetni. mondjál már létező példát, ahol valaki görcsölt és ettől belassult. egyébként sem görcsöltem, min kellett volna? nem írtad le, milyen "korábbi gondokra" utaltál.

tzh 4708 napja
tzh képe

Sokat vissza kellene olvassak, amire bevallom se időm, se energiám nincs, fejből meg nem emlékszem konkrétumokra, de időnként magad is szoktál utalgatni korábbi kisebb sérüléskre, meg ilyesmi, és arra tippeltem, hátha ezek miatt van valami esetleg. Ha nincs, hát nincs.

 

Szóval a futókiránduláshoz úgyis kellene jó fizikai állapot? Ilyen felfogással ki se tehetném a lábamat az erdőbe, mert nekem olyan fizikai állapotom sincs mint neked, ellenben laza 40 kilóval több a menetsúlyom ehhez, mégis alig várom pl a jövő hétvégi Margita-40 -et, majd a többit.

Van egy mondás túrázók között, különösen a hosszútávosok szokták emlegetni K100-ra készülve: túrára csak túrával lehet edzeni. (gyalog, gyalogos-futós, ..stb, egyre megy).

monique 4708 napja
monique képe

korábbi kis sérülés? nem tudom mire gondolsz, arra, hogy leírom edzésleírásban hogy éreztem ezt vagy azt az izmot? hát annak aztán semmihez semmi köze, az csak a megfigyeltek leírása, nem több, nem kevesebb, semmi jelentősége azon túl.

 

a futókiránduláshoz nekem azért kell a jó fizikai állapot, mert ha nagyon nagy része gyaloglás, az nekem egyedül unalmas, nem csinálom úgy.. most meg a térdhajlatom meghúztam, nem bírja a lejtőt.

tzh 4708 napja
tzh képe

Korábban sok apróság megmaradt emlékeimben a végletekig kielemzős leírásaidból, az utóbbi időkben már nem annyira jellemző, ritkán olvasok már el több soros elemzéseket, fárasztónak tartom őket.

 

Mi számít neked "nagyon nagy része gyaloglásnak"?

Kíváncsi vagyok, mert például ott van a futás vs kocogás fogalma, mert ahogy te azt definiálod, aszerint én utoljára tizenéves koromban végeztem futómozgást, amúgy kizárólag kocogtam eddig, ahogy visszanéztem magam kirakatüvegben, néhány versenyvideón. Ismerek olyan terepultrázó, túrafutó nőt, akit párszor megfigyeltem, hogy érdekes stílusban nagyon kicsiket lép sűrűn, mintha kocogna csak, ezzel szemben elég sűrűn végzett már a dobogó valamelyik fokán.

Lehetne tovább ragozni ezeket, pl, mikortól neveznéd terepfutásnak és nem túrának, tempó kérdése ez, vagy másé, stb.

Jövő héten nekem is érdekes lehet majd eldöntenem a Margita után, hogy túranak, vagy terepfutásnak számít-e. 

Czeglédi Ferenc 4708 napja
Czeglédi Ferenc képe

TZH: Biztos vagyok benne, hogy Móninál NEM! fejben keresendő a probléma! Ha rendszeresen olvasod akkor láthatod, hogy ő nagyon is ott van fejben, és nagyon is kontrollált minden szempontból! Ha a korábbi gondok címszó alatt a vashiányt érted, az szintén erősen kontrollált, és már erősen múltidőben van!

Futókirándulás: véleményem szerint a futókirándulás, terepen, végzett több 10 km-es futás, tehát minimum 20-30 km! Most azokat nem számítva akik kedvelik ezt a műfajt, de pl az utcai futást nem, tehát én azoknak javasolnám akik könnyedén le tudnak futni 20-25 km-et, és esetleg ilyen versenyekre készülnek. A Túrázás szerintem gyalogolva megtett több tíz km-es gyalogtúra! Véleményem szerint az nem időre megyen, mert én rendszeresen megállok megnézni pl. egy patakmeder bevágódását, a görgetegkövek méretét, csiszoltságát, stb ( igaz földrajz szakon végeztem..)

Tehát véleményem szerint a túrák, teljesítménytúrák, futókirándulások elsősorban a fizikai állapot erősítésést szolgálják.

Viszont Móninál nem a fizikai állapotot kell erősíteni, tehát nem a lábizmait kell erősíteni ( legalábbis nem azon van most a hangsúly) hanem a tempót szintentartani, ill némileg fokozni.

Ebbe rontott most bele ez a rejtélyes tempóvisszaesés, némi pulzusnövekedéssel.

Ezekből kifolyólag szerintem rossz úton indultál el! 

Mónika: Lehet, hogy ez a tél átlagban! melegebb volt, mint az előző kettő, de akkor is a nyárhoz képest jóval hidegebb van! Tehát én továbbra is itt kapisgálnék!

( ja és nem vagy rossz fizikai állapotban, persze a fizikai állapot mindig lehet fokozni..)

 

tzh 4708 napja
tzh képe

Én spec nem 20-30, hanem inkább 30-50 kilis teljesítménytúrákat ajánlgattam.

monique 4707 napja
monique képe

tzh: elemzés...? kinek mi a véglet... sima leírás, nem elemzés. de mindegy, ez nem fontos. sajnos azt nem árultad el, milyen apróságokra gondoltál. így továbbra sem értem, mire gondoltál eredetileg.

 

a nagyon nagy rész az mondjuk az, hogy az összes emelkedő és lejtő gyalog. mert ugye a lábam jelenleg nem akarja a lejtőt, az emelkedő meg csak magas pulzuson menne most.

 

nem tudom mire gondolsz a futás vs kocogással, hol és mit definiáltam ezzel kapcsolatban? bizonyára keversz valakivel. én kicsiket lépek és nem emelem a lábamat relatív gyors tempónál se. komolyan kíváncsi vagyok, hogy szerinted mit gondolok a futás vs kocogás témában. eddigiekből nagyon úgy hangzik, hogy nem azt, amit én valójában gondolok. ha megnézed, régen futottam 9:30 tempóban, és konzisztensen futómozgásnak hívtam azt is. sose érdekelt, hogy ki mit hív kocogásnak és mit futásnak.

 

Feri: örülök hogy azért valaki nem rögtön pszichés problémákat keres nálam. :) amúgy elvileg hidegben jobban lehet futni, amíg nem túl hideg - nekem kb. -5 foknál nagyobb hidegben megy fel a pulzus adott tempóhoz képest.

 

Czeglédi Ferenc 4707 napja
Czeglédi Ferenc képe

Mónika! Ez egy tündökletesen szép mosolyodba kerül!

Elvileg lehet, hogy jobban lehet futni, de ha nem tévedek te nem igazán kedveled a telet.....lehet, hogy az a gólya amilyik téged hozott eltévedt, és a címzésen található meleg vidék helyett ide a Kárpát-medencébe tett le!

Elméletben jól hangzik a dolog, hogy hidegben gyorsabb vérkeringésre van szükség, hogy melegen tartsa a végtagokat?

tzh 4707 napja
tzh képe

Bizonyára félreérthettem valamit, amikor korábban, még tavaly év végén némely edzéseknél olyasmire emlékszem, hogy a combizmok nem bírták, ilyesmi. Talán még olyan is rémlik, hogy erősödnie kellene a combizmoknak, eszerint rosszul ??

 

CzF: remélem nem nekem akarod elmagyarázni, hogy a hegyi terepen mi micsoda. A fizikai állapot erősítését meg csak rendszeres és sok km esetén szolgálják, máskülönben csak változatosságot jelentenek. A sok km-t úgy kell érteni, hogy a 20-30km ttúrán rövidtávnak számít, amit már tényleg érdemesebb futni, ehhez viszont csakugyan kell az is, hogy legalább a lejtő mehessen lábbal...

...Móni: Amihez könnyen meglehet, hogy a gyalogos km-eken át vezet az út. De ne legyen igazam, hisz ezt meg nagyon nem szeretnéd. A lejtő sajnos azért is kellemetlen ügy, ha nem megy futva, mert emelkedőből sokszor akad olyan, amit semmiféle pulzussal nem futsz meg, némelyiket évekig, némelyiket talán soha.

Czeglédi Ferenc 4706 napja
Czeglédi Ferenc képe

Kedves TZH! Snekinek nem akarok semmit sem elmagyarázni, amit leírtam az az én értelmezésem! Viszont a túra az nem! futás, az nézelődés, beszélgetés, fényképezés stb...ha kicsit szakértő szemmel nézelődik valaki, még a legsíkabb alföldi táj is, hihetetlen izgalmakat tartogat, nemhogy egy hegyvidéki.....

Viszont abban igazad van, hogy a fizikai állapot erősítésést szolgálhatja a rendszeres túrázás is, ha évente összejön belőle többszáz km!

tzh 4706 napja
tzh képe

Több száz km évente? 1000km alatt szerintem nem is érdemes róla beszélni.

Czeglédi Ferenc 4706 napja
Czeglédi Ferenc képe

Pillanatnyilag szerintem sok ember, köztük én is örülnék ha mondjuk kéthetente el tudnék menni mondjuk egy 30-40 km-es túrára valahová a hegyekbe, amikor ráérnék nézegetni szöszmötölni, fényképezni stb...De a legközelebbi hegyvidék ide kb. 100 km légvonalban!

tzh 4706 napja
tzh képe

Én se megyek minden második hétvégén hegyekre, pedig nekem közel van. De nem is kell, kiegészítésnek viszont sokat használhat, de ehhez az kell, hogy az ember ne utáljon sokat gyalogolni, illetve ne legyen gond, ha azt egyedül kénytelen.

 

Amiért ezt annyit szajkóztam eddig Móninak: futáshoz éppen nem elég jó izom vagy izület szerintem fokozatosan erősíthető tempós gyalogos túrával, és gyorsabban javul tőle, mintha pihentetve lenne. A térdemmel van erről pát éves tapasztalatom, közben sok sorstársat ismertem meg.

De most javasoltam utoljára.

Czeglédi Ferenc 4706 napja
Czeglédi Ferenc képe

kedves TZH! Te mint ahogy látom múlt évben némileg több mint 500 km-et túráztál! Igazad van! " 1000 km alatt nem is érdemes beszélni róla"

Tényleg jó lenne, ha el tudna menni az ember mondjuk minden 2. hétvégén túrázni egy jót, de sokan pl. mint én sokszor dolgozunk hétvégén, vagy örülünk ha van egy kis szabadidőnk pihenni!

tzh 4706 napja
tzh képe

Nem igazán értem az összefüggéseidet, amúgy meg ebből az 500 km-ből a nagyja csak pár alkalomból jön össze: 330km / 4 túra. És mint írtam, én se megyek olyan gyakran, csak ha tehetem, vagy még akkor se, mert inkább pihenek. De ez már off kezd lenni, mert nem arról kellene beszélni, hogy te miért nem tudnál minden második hétvégén túrázni.

 

Amit szerettem volna kihozni, hogy ha épp nem megy futva, akkor mehet másképp. Ez a másképp lehet hosszabb ideig gyalog, emelkedősebb terepen, de ezen felül sok más mód is lehet, javasolhatsz is párat, én kifogytam.

Ezt magad mondtad: "Viszont abban igazad van, hogy a fizikai állapot erősítésést szolgálhatja a rendszeres túrázás is, ha évente összejön belőle többszáz km!". Én meg erre mondom tapasztalatból hogy erősítés céljából száz km-es nagyságrendben kevés, jobban mondva önmagában szinte nulla, kiegésztő edzésnek viszont nagy segítség lehet. Ha futásokkal párhuzamosan gondoltad, akkor talán egyről beszélünk.

A másik, ami miatt eddig eröltettem a TTúra témát, hogy Móninak vannak tervei a terep-ultrázással is, amihez viszont szerintem elengedhetetlen, hogy tudjon sokat gyalogolni is terepen, ne csak futni, enélkül a rutin nélkül szerintem sokkal rizikósabb beosztani a hosszú táv teljesítését.

monique 4705 napja
monique képe

Feri: futás közben egyáltalán nem zavar a hideg, sőt kifejezetten kellemes tud lenni. akkor zavar csak, ha ácsorgok. :)

 

tzh: neeem, alapból megy a lejtő futva nagyon is jól, akár 4p-es tempóban is aszfalton (neadjisten betonon), terepen is rendben van a lejtőzés, csak mostanában fájt a combhajlító izom alja lejtőn futáskor. majd ha ez rendbejön, akkor mehet a hegyen futás (terep, aszfalt) megint. a combizmoknál terepfutás/hegyi aszfaltos futás témában az zavart korábban, hogy hosszabb távú ilyen futás után 2 napig érzem a combot. ilyen értelemben kéne erősödni. remélem az izomlázat nem számítod sérülésnek :)

 

remélem sikerült leírnom érthetően, amire nem egészen jól emlékeztél :)

 


 

monique 4705 napja
monique képe

"futáshoz éppen nem elég jó izom vagy izület szerintem fokozatosan erősíthető tempós gyalogos túrával, és gyorsabban javul tőle, mintha pihentetve lenne" --- ja ezt nem láttam, ezt a mostani helyzetre írtad? ok, csak jöjjön akkor valaki velem, mert egyedül biztos nem megyek :)

tzh 4705 napja
tzh képe

Jövő héten gyere a Margita 40-re, ott leszünk szerintem páran. Magamat két okból nem igérem, mert az ugyan 100%, hogy megyek, de

1: én nagyon is szeretek egyedül menni,

2: Idegesítően lassú lennék neked, első idei terepként nem megy majd jól, fájni fog, meg rendes körülmények között sem hajtom meg teljesen, mert általában úgy próbálok tempót választani, mintha 100 kilisen lennék. Ez utóbbi alól kivételek voltak eddig: Bia25, Gerecse50

Czeglédi Ferenc 4705 napja
Czeglédi Ferenc képe

Aki megyen a jövő héten a Margitára 40 km-et legyalogolni/elvileg futni, minden elismerésem! -15 fokban kb. 20-30 cm-es hóban, esetleg metsző szélben....Megemelem a kalapomat aki teljesíti ilyen körülmények között is!

Visszatérve az eredeti kérdésre: sikerült már előbbrejutni a kérdés megválaszolásában Mónika? Nekem már semmi ötletem sincs...Vagy esetleg már megszünt a probléma? Mert láttam, ill írtam is hogy szerintem jól csinálod a problémakezelést, és javul a helyzet nálad!

tzh 4705 napja
tzh képe

"..csak jöjjön akkor valaki velem, mert egyedül biztos nem megyek.."

Akkor ne eröltessük ezt. Amíg nem érzel rá, hogy a szabadban- pontosabban az erdőben - igenis tök jó egyedül, addig nem látom értelmét. A csak futni minden terepen meg sajnos alsó hangon évek munkája, és még azután is ott lesz a pakliban, hogy teszem azt 60-80 km-nél valami beüt, nem tudsz futni jó darabig, csak gyalogosan, és olyankor mi lesz? Feladod, mert egyedül nem gyalogoltál soha az erdőben? ..pláne, ha épp rád is sötétedik közben.

 

CzF: A Margita 40 valójában 44,4 km a futóknak mért szakaszon, de a fedett rajt-cél zóna közötti kör összesen 46 lehet inkább. A 20-30cm hó is lehet még több, de ez dombosabb erdei terepen egészen átlagos kellene legyen, az utóbbi években sokszor voltunk alaposan elkényeztetve: csak nekem az eddigi mindhárom Margitámon abszolút száraz, napos, kellemes idő volt. Már épp ideje, hogy egy ténylegesen "Téli Margita" is legyen a gyüjteményben :) A témához visszatérve lehet, hogy az invitálást visszavonom, ez a mély havas és hideg, esetleg szeles terepezés többet árthat, mint használ, ráadásul a lejtőkön is ilyenkor csak úgy lehet jól haladni, ha kb. rábízod magad a gravitációra, ami hóban lefelé futást-csúszást jelent.

Meg végig beázott cipőt természetesen. (célban nekem is ott lesz a váltózokni/ cipő/ ruha :))

Bozót 4704 napja
Bozót képe

A legvégéhez: egy gtx cipő impregnálóval átfújva+kamásli sokat javít a helyzeten :) Ha netán be is ázik idővel, nem hül ki a lábad úgy, mintha nyári cipőben lennél kamásli nélkül. Tegnap nekem is jól jött volna a kamásli, de csak hosszú túrázósom van, nem akartam abban futni.....

tzh 4704 napja
tzh képe

Bozót: Sajnos ez a GTX cipő dolog elúszott, ennyire nem vagyok krőzus én sem, hogy külön ezért most vegyek egyet, amikor már az utcai is csereérett, és egyéb nem nagyon halasztható tétel is szerepel a kiadási oldalon a közeljövő tervezetében.

Úgy vagyunk itthon mindketten ezzel a beázással, hogy rosszabb nem lehet, mint két éve volt a Téli Mátrán, amikor a jelenleg várható hó kétszeresével találtuk szembe magunkat készületlenül, és a két túra közötti terepadottságokbeli különbségek sem elhanyagolhatók - ezt te nagyon is jól tudod, nem is neked mondom ,)

tzh 4704 napja
tzh képe

Móni: a GTX-es cipő tanács talán nem is nekem szólt, ez a te blogod ugye. Arra nagyon jó lehet télen egy ilyen cipő, hogy sok szezonon keresztül kiszolgálhat, ha tényleg csak téli időszakban használod, és akkor is csak ténylegesen télies körülmények között. Ez egyszeri beruházás / 5év < .. szvsz, de azután már megéri, ha kihasználod.

Idén talán már nincs értelme, de a következő tél közeledtével érdemes lehet megfontolni, mert azt én is tanúsíthatom, hogy még átázva is egészen más a membrános cipőben a hőérzet, mozgás mellett észre se veszed.

Bozót 4704 napja
Bozót képe

Én is azért nem vettem eddig, mert úgy gondoltam, nem hazsnálnám ki és ahhoz drága, hogy egy évben egyszer-kétszer felvegyem. De aki sokat jár terepen (pláne télen) annak tuti megéri. Illetve annak is akinek "kényes" a lába. 

monique 4702 napja
monique képe

tzh+Bozót, köszi, jövőre lehet tényleg lehet értelme egy ilyen cipőnek, vagy ha látok leárazottat addig. :)

 

a belegyaloglás rendben, az kell is a meredek emelkedőkön :) csak a futás-gyaloglás aránya nem mindegy. ha egy nagyon hosszúnál a végét gyalogolni kell, az más eset nyilván. nem kell ennyire szó szerint venni, amit írok :)

futva vagy (legalább relatíve) nagyrészt futva egyébként jelenleg is tök jó egyedül az erdőben.

 

Feri, felesleges ezt minden alkalommal külön megkérdezni, minden infó ott van az edzésnaplóban, tudod jól. azért köszi :)

 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
2013-12 hó (1 bejegyzés)
2012-05 hó (1 bejegyzés)
2012-04 hó (1 bejegyzés)
2012-03 hó (1 bejegyzés)
2012-02 hó (1 bejegyzés)
2012-01 hó (1 bejegyzés)
2011-12 hó (1 bejegyzés)
2011-09 hó (1 bejegyzés)
2011-08 hó (1 bejegyzés)
2011-07 hó (1 bejegyzés)
2011-06 hó (1 bejegyzés)
2011-05 hó (2 bejegyzés)
2011-04 hó (2 bejegyzés)
2011-03 hó (1 bejegyzés)
2011-02 hó (4 bejegyzés)
2011-01 hó (3 bejegyzés)
2010-12 hó (2 bejegyzés)
2010-11 hó (3 bejegyzés)
2010-10 hó (2 bejegyzés)
2010-09 hó (2 bejegyzés)
2010-08 hó (7 bejegyzés)
2010-07 hó (2 bejegyzés)
2010-06 hó (6 bejegyzés)
2010-05 hó (6 bejegyzés)
2010-04 hó (7 bejegyzés)
2010-03 hó (3 bejegyzés)
2010-02 hó (8 bejegyzés)
2010-01 hó (3 bejegyzés)
2009-12 hó (5 bejegyzés)
2009-11 hó (5 bejegyzés)