Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 53 944 296 km-t sportoltatok
Futás

Megtaláltam, amit kerestem. :) Fm pbmig vezető út, verásan

TiGör | 2013-11-18 15:52:33 | 52 hozzászólás

 

Kis mesével kezdem. A dolog érdekessége, hogy bár 13 éves korom óta futok (kisebb-nagyobb kihagyásokkal), most érzem először úgy, hogy jól edzek! Ált suli végén kezdtem el futni Keszthelyen a KVDSE színeiben, Kardos Jóska bá vezénylésével. Hamar jött a siker, kb fél év edzéssel második lettem a korosztályos OB-n 3000m-en, 10:32-vel. az utolsó 100m-en hajrázott le Erdélyi Vera. :)

Aztán vhogy soksok évre ezen a szinten rekedtem. Nagyon érdekesnek gondolom, hogy nem igazán tudtam fejlődni. 800m, 1500m, 3000m, ezeken indulgattam. 800m-en talán 2:18-ig jutottam, 1500-on 4:44-re emlékszem. Asszem írogattam edzésnaplót füzetbe, de az már az enyészeté. Mindenesetre úgy emlékszem, heti 4-5 edzésünk volt, többnyire pályán résztávozgatások (3-4-5x1000m, 10x200m, stb), néha erdőben dombozás, ritkán 5kilis felmérő. Itt 19:xx volt tán a legjobb.
Gimi vége felé a hormonok eszem vették, már nem vettem komolyan a futást. Egyetem, Szeged, első fél év futásmentes, aztán hiányozni kezdett, és a sors összehozott két nagyszerű edzőpartnerrel. Kiss Ági edzéseihez csatlakoztunk (már amennyire tudtunk), Kövesi Kittivel. Itt a fm-ra terelődött a hangsúly, és 1:28:55-ig jutottam vele, ha jól emlékszem.. Aztán egyetem mellett meló, 3. Évtől abbamaradt a futás. Újrakezdés Bp, BEAC. Egyetem után, munka mellett. Ismét a fm volt a cél, vmi jó idő. Tudtam, hogy kell nekem a közösség, motíváció, ezért kerestem meg a BEAC-ot, az volt a legközelebb az akkori munkahelyemhez, lakhelyemhez. Edzésileg rossz választás volt. Nekem személy szerint legalábbis nagyon nem jött be. Hosszú futás szinte egyáltalán nem volt, helyette rengeteg rövid résztáv. Pl. 30x150/50.. Az eredménye egy 1:55-ös fm lett... Itt megint kihagyás, magamtól valamennyiket néha futogattam. Újrakezdés 2009, belecsapódás az ultra világába, EO.  :) A sok hosszú futás, amiket többnyire versenyeken gyűjtögettem, szép alapokat adott, bevallom élveztem a "könnyen" jött eredményeket, meg magát az ultrás világot. Passzolt a kis végletes énemhez. Fm ügyben pedig 1:32-ig jutottam, aminek örültem, mivel semmi gyorsítót nem futottam, meg nem is volt akkor cél. Edzéseimben nem sok tudatosság volt. Úgy voltam vele, hogy alapvetően úgy futok, ahogy épp a lábai, visznek. (elég lassan vittek..) Aztán majd a versenyekkel adok erősebb impulzust. Fejben nekem így volt könnyebb. 
Aztán jött Abi, nagyon jókor, épp belecsömörlöttem az ultrázásba. 2011 második fele, 2012 lényegében el is ment vele. Születése után a futás jelentette a biztos pontot a napomban, de figyelmemet csak Abi kötötte le. 1-2 rövidebb versenyre így is eljutottam, amikkel kicsit megmasszíroztam a lelkemet. ;)
Idén, ahogy nőtt Abi, úgy sikerült eljutni egy-egy fm-re. Ezt láttam max bevállalhatónak. 1:33-34-ig jutottam, és kezdett bosszantani, hogy nem mozdulok innen lefelé. Elkezdtem olvasgatni a témában, és rábukkantam a powerhiker oldalon Kevin Hadd-os tanulmányára. Tetszett az írás, de nem tudtam, hogyan fogjak hozzá. Ezzel kb párhuzamosan megszületett az előző blogbejegyzés, aminek hatására (köszi Monique és Böki) felvettem a kapcsolatot a cikk írójával, Bartha Attilával. Vállalta, hogy ingyen és bérmentve segít nekem a célomban, meg a Hadd-os elindulásban (2013 jún). Hétről hétre küldte az edzéstervet, pulzus alapján, meg persze volt néhány teszt is. Már az elejétől bejöttek az írt edzések. Élveztem őket, éreztem, hogy hatékonyak is. Az meg, hogy pulzus alapján kezdtem futni, segített abban is, hogy viszonylag objektíven lássam, szinte hétről hétre a fejlődésemet. Bevallom, ez iszonyú önbizalmat adott. :)
Az első komolyabb verseny a Nike fm volt, ahol én már 90p-en belül szerettem volna futni, de csúnyán bebuktam. Máig nem világos előttem, hogy a pm óra csalt, vagy a verseny pulzusom más dimenzióban mozog.. Mindenesetre azóta versenyeken nem hagyatkozom a pulzusra, de felteszem, hogy idővel ez is kiderüljön. :) Szóval Nike fm csalódás, de a fejlődés már itt látszott! Aztán jött 1-2 sebnyalogatós, önbizalom helyreállítós verseny, amik egész jól sikerültek. Engem is meglepett, hogy 3:50-es átlag ment bő 5kilin. Aztán jött a hirtelen felindulás, legyen már idén egy maraton, ott akarok lenni a Sparoson, ott lesz mindenki, nem szeretnék kimaradni. okok, bár nem erre készültünk, Kevin végtelenül rugalmas. :) A maraton nagyon jól sikerült! 3:08 ennyi kiliből, úgy bő pb-t futva, hogy ultrás koromból volt 3:14-em, amit soksok km-el a lábamban futottam, engem nagyon feldobott! És sikerült végre olyat csinálnom, hogy fejlődtem, méghozzá relatíve sokat, magamhoz képest! Node a sub90 még mindig nem volt meg. Majdnem elcsábultam amúgy a 6 órás OB-ra, ami végül nem jött össze, lecsúsztam a nevezési határidőről. Egész a mostani fm-ig bántam ezt a dolgot.
A versenyről lényegében már írtam picit az edzésemnél, most nem is bővíteném. Nagyon örülôk az eredménynek, végre látszik, hogy tudok még fejlődni. Kevinnek írtó hálás vagyok, nekem nagyon bejön a módszere!
 
Most meg agyalok a jövő évi célokon. Leírom, mik a jelenlegi vágyaim, amikből szemezgetni kéne.. Mi reális jövőre? Mi férhet bele.. (heti 60-70kilinél nem igazán akarok többeket edzeni, node ott vannak a vágyak is..)
10km sub38p
21.1km sub85p
42.2km sub3h
6h 75km fölött
100km sub8h (ez asszem távolabbi cél, meg az igazi cél itt egyszer 4:30-ban végigtolni..)
12h 130km fölött
UB sub23h, egyszer meg majd sub22h. 
Aztán Böszme 2011-es eredményemet megjavítani.
Zegi hegyimaraton sub3:30
Stbstbstb :D
 
Jöhetnek a tippek, tanácsok, aztán val úgyis megyek a saját fejem után.. ;)
 

52 hozzászólás

Hiver 3814 napja
Hiver képe

Huhh, ide nekem ezt a Kevint! :o)))
A célok/álmok felsorolásod első 4 elemével én is kiegyeznék, nagyonis :o). Még úgy is, hogy a középső kettő már megvolt, és az első is majdnem, de jó lenne ha újra képes lennék rá. Ehhez persze futni is kéne :oP Eddig azt hittem, havonta annyit, amit most egy év alatt sikerült összehoznom... De lehet h ezzel a módszerrel én is tudnám lelkesen csinálni huzamosabb ideig is? Azt valahogy nem érzem, hogy 100+ heteket, kőkemény résztávozásokkal, állandó hullafáradtságban töltve a munkaidőt, egyéb szabadidőt, lenne kedvem mostanában újrakezdeni. De 60-70 kellemes kili, az még beleférne.

Azért jó, hogy leírtad a korai előzményeket, mindig elcsodálkozom, amikor azt látom, valaki a kevésből mennyire gyors  (és bevallom, ilyenkor egy kicsit elkenődök, hogy én miért nem), aztán kiderül, hogy vannak ott azért ifjúkori alapok. Na nekem ez sajnos kimaradt... Szegény ember vízzel főz :oP

Haanchee 3814 napja
Haanchee képe

Tippet, tanácsot én nem tudok adni, mert a nyomodba sem érhetek soha, csak annyit tudok írni, hogy IGAZI PÉLDAKÉP vagy, így nagy betűvel! Ámulva nézem, hogy pici gyerek mellett mikre vagy képes, és szívből gratulálok hozzá! :)

ikerkaszat 3814 napja
ikerkaszat képe

Jaj, de jó volt Vera ez az összefoglaló. Bár azért egy-két érdekes dolog kimaradt pl első ultrád, de azt úgyis sokan tudjuk.:-)

Zegi hegyi maraton sub 3:30 meglesz az idén:-)

Bozót 3814 napja
Bozót képe

Én csak egyszerűen örülök, hogy megtaláltad amit kerestél :) Hajrá!

runing 3813 napja
runing képe

Vera! Neked tippeket, tanácsokat???Na neeeeeeeeeee  , inkább: én kérhetek Tőled ????!

Köszi az írásod!

Gandi 3813 napja
Gandi képe

Hű, gratulálok villámgyors anyuka! :-) No igen, első gondolatom nekem is az volt, amit Réka írt, hogy jó, hogy kicsit ízelítőt kaptunk az előzményekről, ezek az alapok kitörölhetetlenek, a gyorsaság ott van a lábaidban, Te pedig ügyesen előcsalogatod :-)

A második, ami eszembe jutott, hogy sok anyuka fut hihetetlen jókat szülés után, lehet valami abban, hogy a terhesség jól megedzi a szivet. Én ugyan nem döntögetek semmilyen pb-t, mert nem foglalkozom sokat a futással, viszont kíváncsiságból megmértem mostanában a nyugalmi pulzusomat (nem reggelit, azt képtelenség picik mellett, csak úgy napközben, ha épp leültem kicsit), és azt láttam, hogy kb. 6-8 (nem túlzás) ütéssel alacsonyabb, mint futós koromban. Futás közben még nem mértem, de már készülök, hogy végre felcsatoljam :-)

Gratulálok az eredményekhez, és kíváncsian várom az újabb PB-ket! :-)

korpaZASZ 3813 napja
korpaZASZ képe

Csatlakozok Dórihoz, a 3 30 alatti hegyi maratonunknak idén már simán itt az ideje (ha nem lesznek irreálisak a körülmények).

 

Ez alapján :http://www.runnersworld.com/tools/race-times-predictor, elviekben itt állsz most a fm-ból kiindulva:

 

1500 Meters  5:16

1 Mile  5:40
3K  10:58
5K  18:51
5 Miles  31:14
10K  39:19
10 Miles  1:05:06
Marathon  3:00:52
Böki 3813 napja
Böki képe

Szép kis listát rittyentettél a végére, gratulálok! :))) No meg a futásaidhoz, fejlődésedhez is, örülök neki!

Bár lehet neked nem mondja, de azért szokott ám dicsérni a Mester... (ezt csak halkan mondom, nehogy meghallja) :D

Sok sikert a továbbiakban is!

vizimuu 3813 napja
vizimuu képe

Én még emlékszem a 13 éves Verára a Jóska bácsinál! Az egyik edzésen szólt, hogy másnap jön egy kislány az Egryből. Mivel a szomszéd utcában laktunk, már az utca végétől követtelek, és tudtam, hogy te vagy az "új csaj", holott még a nevedet sem tudtuk. És tényleg te voltál! Meg arra is emlékszem, mikor mentünk az erdőbe futni és neked a rövidebbet kellett futni, mert még csak ált. isk.-ás voltál, és sírtál, hogy nem jöhetsz velünk. Sőt egyszer a parkban valahogy rávettünk, hogy csaljunk le egy kört. Nagy nehezen ráálttál és direkt lassabban futottunk, ne legyen feltűnő a túl jó idő. Aha, olyan jól lassítottunk, hogy az lett a legrosszabb körünk. Meg egyszer Gelsén a mezei futáson elcserélted a kenyeremet a kalácsodra, ahol csak azért kaphattam a győztesnek járó pékáruból, mert nem egy korcsoportban versenyeztünk.... És az amikor a városi versenyen a "B" váltóban futottunk 4X400-on és megvertük az "A" váltót? Te is emlékszel? Summa summarum, mi már akkor tudtuk, hogy te jóval több vagy nálunk, ezért engem nem lepnek meg a szuper eredmények és lesz még ezeknél is szűkebb célkitűzések! Kívánom hogy megvalósuljanak! :-)

running Laca 3813 napja
running Laca képe

Gratulálok az idei évedhez!!! Fantasztikus visszatérést produkáltál!!!! Született tehetség vagy!!!!!!!!! Na akkor lássuk csak azokat a jövőbeni célokat Laca szemszögéből!:-)) Szerintem te a női mezőnyben hasonló szintet képviselsz mint én a férfiaknál! Ha nekem a férfiak idei félmaratoni ranglistáját megnézzük, akkor az elsőtől 8" vagyok! Ezt átvetítve a női mezőnyre ahol 1:12 vel vezetik a listát,+ 8" az 1:20 körüli félmarcsi! Szerintem neked ez lenne a reális cél jövőre! Maratonon pedig én 16"-el vagyok az idei év listavezetőjétől. A nőknél 2:36-al vezetik ezt a listát. Vagyis szerintem neked jövőre maratonon is meg kellene célozni a 2:55 körüli időt!!! Mivel a női mezőny sajna nagyon gyenge, így te ezekkel az időeredménnyekkel szinte minden versenyen tarolnál!!!!!!!!! Én ezeket az időket várom tőled jövőre, annak a fényében hogy TE semmivel sem vagy gyengébb mint én!!! Sőt, fejben az ultrás kitérőd miatt nagyon erős vagy!! Sikeres felkészülést kívánok neked jövőre, és nagyon sok remek versenyt!!! /Egy év múlva meg nekem lesz igazam!:-))/  

torolt_2698 3813 napja
torolt_2698 képe

Csatkatozok Lacához. Szerintem is a félmaraton-maraton vonalat kellene középpontba helyezni. Amúgy gratulálok az idei eredményeidhez.

TiGör 3812 napja
TiGör képe

Laca! :))))

amúgy vhol igazad van, de ahhoz tuti kellene a heti 80-100km, nyilván okosan felépített edzés. a max készülési limitem 3x1h, 1x1h15p, meg a hétvégi hosszút tudom max 2.5h-ra felemelni, majd fokozatosan. Aztán meglátjuk, ez hány kilit, és milyen eredményeket jelent. Egyelőre én is úgy gondolom, hogy maratonra, és alattra összpontosítok. Logikusabb, és kíváncsi vagyok, hogy megy-e tovább a fejlődés. 

Az ultrát talán azért nehéz picit elengednem, mert ott is számos célt hagytam magam mögött, de asszem nem futnak el előlem. :) 

Aztán menet közben meglátjuk, melyik verseny vonz a legjobban. ;)

TiGör 3812 napja
TiGör képe

Attila, 10kiliig sztem nagyjából stimmelhet a jóslás, persze ezeket azért meg is kell futni.., de a maratonra sztem még túl optimista. Meg persze ez ugye felkészültség függő is. Maratonra sztem most még nincs meg az elégséges állóképességem.

TiGör 3812 napja
TiGör képe

Gandi, nagyjából egyetértek! abi jól megedzett, lehet a szívemet is, de a fejemet tuti.. ;)

az ifjúkori alapokkal nem tudok teljesen egyetérteni. Meg olyan nagyon gyors sem vagyok. talán ez inkább a genetika, vagy az adottság számlájára megy. 

TiGör 3812 napja
TiGör képe

Eszti köszi!! Az emlékeket is! :)))

Jó banda volt, én meg már akkor nem voltam normális.. :D

TiGör 3812 napja
TiGör képe

Dóri! Rem. meglesz már idén a 3:30, csak azon a veszettül sïk Szegeden edzve, most kissé parázok a domboktól.. :)

korpaZASZ 3812 napja
korpaZASZ képe

Addig elhordjuk a dombokat:) 3 30 az lassabb, mint 5p/km tempó, 750m szint ide vagy oda, annak mennie kell neked.

Hiver 3812 napja
Hiver képe

Egy gyors számítás szerint 3:29 jött ki :o)
Anno az első T50-emen tesztelt terepfutós kalkula szerint a 750 m szint az 7x szorzóval 47,445-re növeli a távot, és bátorkodtam egy alap 4:24-es tempóval számolni - megelőlegezve egy kis gyorsulást a SPARhoz képest a félmaraton alapján. No meg azért, mert a SPAR előtt nem volt igazán hosszú futásod, ZEGre készülésben meg egy maraton már benned van :oP
Szóval nem lehet ellötyögni, de ha megharcolsz érte, meglehet a sub3:30!

ikerkaszat 3811 napja
ikerkaszat képe

Ha véletlenül 3:31 lesz, akkor is "megtartunk" ám!:-)

korpaZASZ 3811 napja
korpaZASZ képe

Hiver, de mit szorzol 7tel?

Amúgy a táv 40,9km pontosan, szóval lehet, hogy 3 28 a vége. Még jó , hogy a futás tisztán matematika :)

TiGör 3811 napja
TiGör képe

A szorzós képlet nekem sem világos. Amúgy a Dávid naptár alapján (eső+esti fagyok) jegesedés is simán lehet a hegyin. Mindenképp jó móka lesz, pláne, hogy jó kis csajcsapattal megyünk majd le! :)

korpaZASZ 3811 napja
korpaZASZ képe

Szegedről FELjöttök, ezt tisztázzuk előre is :)

Pierre 3810 napja
Pierre képe

Nagyon gratulálok, és annak is örülök, hogy Kevinnek is része van a sikeredben, amióta elkezdtem futni (2007), nagyon sok segítséget, tanácsot kaptam tőle én is (bár alapvetően a saját fejem után megyek :) ).

A maraton feletti célokat későbbre tartogatnám a helyedben, amikor már ,,öreg'' leszel és ,,lassú''. :) Most még sokat tudsz fejlődni, használd ki.

Az pedig, hogy Hiver mit szoroz 7-tel, szerintem világos (korrigált táv = táv+7xszint), az már más kérdés, hogy mennyire létjogosult ez a számítási módszer, hiszen pl. egy 80kg-os futót nyilván jobban megviselnek a szintek, mint egy 40kg-osat.

 
monique 3810 napja
monique képe

gratula itt is és további sikereket! így már mondjuk értem, hogy hogy sikerült ilyen kevésből ennyit fejlődnöd. :) 

 

Hiver, te is 60 km-ekből futottál ilyen időket. nem?... :)

bár én is úgy gondolom h korábbi sportmúlt segíthet a későbbiekben. nekem sincs múltam amúgy.

amúgy a Kevin-féle edzésterv, az benne van a Kevin-es Hadd doksiban, ha nincs meg keresek neked szívesen linket.

 

a szorzós képlet: sztem beszorozta a szintet 7-tel és hozzáadta a verseny távjához (amit pontos maratoni távnak feltételezett).

monique 3810 napja
monique képe

ja bocs, látom Pierre már leírta. :)

Hiver 3810 napja
Hiver képe

42,195 + 7x0,75 a korrigált táv, eprsze mindez hóban+jégen mit sem ér.
Lehet abban valami, amit Pierre ír a súlyra, az UTMB-s számítás szerint 10x a szorzó, csak arra nekem sose jött ki reális eredmény. Arra nem gondoltam, hogy esetleg a súly miatt :oP Bár ha egy komolyabb terepversenyen 3 kilós hátizsákot is kell vinni, akkor lehet hogy jó lesz nekem is az a 10 :o)

Hiver 3810 napja
Hiver képe

Monique, én pont nem 60-70-es hetekből futottam, minden volt, de ilyen nem :o)
2011 és 2012 áltaga 50-55 km / hét, de inkább vagy rövidebb, vagy hosszabb hetek voltak, 60-70 nem volt jellemző.
A felkészülésem 9 kemény hetéből a két rápihenős volt csak 70 km körüli, de a java az 86-116 közötti volt, a pihenőhetek meg túl lazák, 30 km körül.

korpaZASZ 3810 napja
korpaZASZ képe

Ez a képlet akkor rám nem vonatkozik, a sik időből számolva 3:02 jött ki és 2:54 et se futottam, 176/73-as paramétereim szerint pedig nem tartozok a 40kilós kategóriába finoman szólva sem, azaz Verának se a vicces 3 29-et tűzzünk ki :)

TiGör 3810 napja
TiGör képe

no, hagyjuk ezt a matekozást, azért ez többváltozós ennél. :) Egy becslésnek persze jó. 

Attila, te meg edzel dombokon, és erősek a lábaid. Azért csak számít ez is. Vagy legalábbis azt a szorzót tuti befolyásolja. :)

korpaZASZ 3810 napja
korpaZASZ képe

Pierre-rel most viszont nekem kell egyetértenem, semmi bajom az ultrázással (mégha engem nem is vonz kimondottan), de úgy érzem, ami tehetséged neked van, azt korai lenne még ultratávokon való - a saját sebességedhez mérve -vánszorgásra fordítanod.

Lehet, hogy ott előkelőbb helyen végeznél, hisz ezredannyian sem űzik, mint a maratonig bezárólagos távokat, éppen ezért becsapósak mindig a helyezéseben kifejezett eredmények.

TiGör 3810 napja
TiGör képe

alapvetően egyetértek. nem is a helyezés vonzana az ultrában. Inkább pont az, hogy erősödött ott is a női mezőny, és kipróbálnám magam benne. De valóban van még mit építkeznem maratonon és alatta, így ez a döntés a bölcsebb. 

monique 3810 napja
monique képe

Hiver: egyszer írtad valahol, hogy az edződ lehidalt amikor mondtad neki hogy 2 hónap 60km-es heteiből futottál 3:13-as maratont. erre pontosan emlékszem h így írtad:)) elvira maraton vagymi. még vmikor 10 éve. nem 2011-2012-re gondoltam :D
szóval én 60-at írtam ide ez alapján. ha véletlenül hibásan írtad ezt korábban, akkor oké persze, elhiszem neked :) de lehet h csak ott ment félre a dolog h én nem a 2011-2012-ről írtam :)

 

TiGör, sok sikert a hegyimaratonhoz:)) szerintem is jobb ha egyelőre nem az ultrán indulsz, bár olvastam van aki a hosszú távokra való edzéstől fejlődik jobban, de ez emberfüggő :) vagyis konkrétan én ezt maratonnal kapcs olvastam h vkinek az arra való edzés jött be és rövidebb távokon is gyorsult tőle :O.

Hiver 3809 napja
Hiver képe

Jah, az 2001-ben volt (pontosan így, ahogy leírtad), de hát az már történelem :)

Hiver 3809 napja
Hiver képe

Amúgy 3:13-at futottam már 4 napos, össz 80 kilis felkészülésből is, de addigra már azért vot némi maratonfutós rutinom :P
De onnan 3 óra közelébe még sose sikerült 100-as hetek nélkül kerülnöm...

Hiver 3809 napja
Hiver képe

Vera, +1 szavazat a félmaratoni+maratoni felkészülés mellett.
Bár ami az ultrát illeti, ha azt kezdenéd el nyomni, szívesen szurkolnék vmi világversenyen egy TiGör + Lubics Szilvi + Maráz Zsuzsi összetételű váltónak...

monique 3809 napja
monique képe

hát, igen, nem is láttam még senkit itt (lányt) aki nem futott volna hozzá (3 óra közelihez) 100-as heteket, de lehet hogy TiGör lesz a kivétel? :D

monique 3809 napja
monique képe

Hiver amúgy még 1 kérdés, ez a 80km-es hogy volt pontosan? :)) előtte egy darabig semmi futás egyáltalán ??

korpaZASZ 3809 napja
korpaZASZ képe

Azt én is megnézném, hogy 60-70km-es hetekből hogy fut 3 órás maratont, szerintem az majdhogynem lehetetlen. Ahhoz már nagyon kevés ez az edzésmennyiség, azt gondolom.

TiGör 3808 napja
TiGör képe

Monique: https://edzesonline.hu/edzes/588898

És nézd meg az előtte levő időszakot. ezt már láttam korábban Hivernél, nagyon kemény. :)

lehet, hogy összejôn 70-80km is.. Plusz lesz heti egy erősítés. aztán meglátjuk. Senki sem garantálta mekem, hogy ebből meglesz. ;)

monique 3808 napja
monique képe

TiGör, köszi a linket. :)

monique 3808 napja
monique képe

egy hülye kérdés még felmerült bennem. :) miért most érzed először úgy h jól edzesz, ha 13 évesen is voltak eredményei az akkori edzésmódszernek? akkor túl szenvedős volt?

TiGör 3808 napja
TiGör képe

13 évesen a nulláról fél év edzéssel futottam egy akkor jónak számító 3000-et. Nulláról szinte bármilyen edzéssel fejlődik az ember. De onnan lényegében nem fejlődtem semmit, pedig gimi végéig edzegettem. A motívációm ezért is csökkent. Volt azért pici fejlődés, de semmi látványos előrelépés.

Plusz szenvedős is volt. :) Bár ez akkor még nem zavart. :)

monique 3808 napja
monique képe

TiGör: jó, lehet fejlődni nulláról, de ennyit? :)

mondjuk az tényleg fura h ott meg is állt a dolog, az edzések továbbra is ugyanolyanok voltak gondolom...? biztos kellett volna bele alapozás :)))

Hiver 3807 napja
Hiver képe

Én azért nem lennék meglepve, ha rendszeres 80 kilis hetekből Verának összejönne az a 3h. Mint tudjuk, fejben dől el, és ha valamit, hát a fejét tuti megedzette az ultra :oP
Másképpen: aki tud 1:25-ön belüli felest - az pedig innen nincs messze, és ahhoz tuti elég a heti 80, sőt!, és ultrás feje van, annak nem lehetetlen a sub3h sem. Kicsit romlanak az esélyek, ha mindezt a SPAR-on, 20 fokban próbálja előadni a zember jánya...

Blue 3806 napja
Blue képe

Egyedül én leszek aki nem örül Verocska gyorsfutói karrierjének? :)Most mehetek majd én is félmaratonra meg maratonra a sok verseny közepette,hogy találkozhassam Abigéllel,Árpival és Verocskával. :)

Hajj,kegyetlen az élet! :)

De azért természetesen drukkolok ehhez a 3 órán belüli maratonhoz,szerintem meg lesz ennyiből is. :)

monique 3796 napja
monique képe

meg akartam vmit nézni megint a blogodban csak elfelejtettem h mit. :D

de írok helyette mást... nézem h azt írod 10:32 3km után nem fejlődtél már igazán sokat, ezt úgy érted hogy a kortársakhoz képest nem fejlődtél, nem verted meg őket versenyeken?

csak mert az a 2:18-as 800m meg 4:44-es 1500m azért sokkal jobb teljesítménynek felel meg, mint a 10:32-es 3km. :)

TiGör 3796 napja
TiGör képe

No, azóta eszembe jutott, hogy az az első 3000m 13 évesen nem 10:32, hanem 10:42 volt. Arról sikerült fejlődgetni nagy nehezen 10:32-ig. A 800m-em kb 2:2x-ről fejlődött 2:18-ra, az 1500m meg 5p körüliről 4:44-re. Két dolog zavart, vagy három. Úgy éreztem, több van bennem, ami nem jön ki. (Sokan tehetségesnek gondoltak, de nem tudtam hozni az elvárt időket) Nagyon hullámzó volt a teljesítményem. Tök randomnak éreztem, hogy egy versenyen jól sikerül-e futnom, vagy sem.. Valamint akikkel az elején meccsben voltam, később egyre kevésbé.. Nekik jöttek a 4:40 alatti 1500-ak, nekem meg nem. Jöttek a 10p-en belüli 3000m-ek, nekem meg az a kezdeti siker után nagy mumus lett. Szóval ilyesmi. Én ezt mind arra vezetem vissza, hogy nem megfelelő edzéseket végeztem. :)

monique 3772 napja
monique képe

TiGör, bocsi, ezt most látom csak. :)

továbbra sem értem, 2:18->4:44, az rendben van, de a 10:32 nagyon lemarad a 800/1500m-es eredményekhez képest. a 19 perces 5km-ről ne is beszéljünk.

hát nemtudom, hogy miért voltak a középtávjaid ennyivel gyorsabbak - egy része ennek akár lehet genetika is, de edzéstől is nagyon függ.....

de én azon is csodálkozom h kapásból ennyire gyors időket tudtál. :)

akiknek jött a 4:40-en belüli idő, azok másképp, más edzővel edzettek?

monique 3771 napja
monique képe

félreértés ne essék: nem a gyors időkön csodálkozom, hanem h ilyen hamar kijöttek ezek az eredmények :)) úgy h később meg semmi.. szóval igen, ennek az okát jó lenne tudni, és igen, simán lehet edzésmódszer miatt

Hiver 3770 napja
Hiver képe

BÚÉK és gratula ZEGhez! :o)))
Örülök, hogy bejött a számolgatásom, szinte mp-re. Azaz 3:29 / 42,195 * 40,9 = 3:22,5  fél perccel még jobbat is mentél ;o)
Ígérem, legközelebbre kikalkulálok neked vmi kettessel kezdődőt, csak szólj, h melyik versenyre!

TiGör 3770 napja
TiGör képe

Monique: hát ez az, hogy én sem értettem! Most úgy gondolom, hogy az akkori edzéseink csak 1500m-ig voltak jók. Hosszabb egyenletes futásaink szinte egyáltalán nem voltak! Akiknek jöttek a jó idők, azok más klubbok futói voltak, potenciális ellenfelek, akikkel egy ideig fel tudtam venni a kesztyűt, aztán már nem.

Hiver: :D Asszem ápr közepe maratonman, de majd még pontosítok! 

kata0427 3768 napja
kata0427 képe

Gratulálok a zegi hegyimaratonhoz (így ismeretlenül is)! :))) Jó dolog olyan emberre találni az oldalon,aki szívesen jön Egerszegre versenyezni :)

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
2014-06 hó (1 bejegyzés)
2013-11 hó (1 bejegyzés)
2013-06 hó (1 bejegyzés)
2011-04 hó (1 bejegyzés)
2011-03 hó (1 bejegyzés)
2010-09 hó (1 bejegyzés)
2010-06 hó (1 bejegyzés)
2010-04 hó (2 bejegyzés)
2010-03 hó (1 bejegyzés)
2009-04 hó (1 bejegyzés)