...egy újabb álom...
Megalódusz Kör (2008.10.02.)
Lallerem | 2008-10-04 23:11:02 | Nincs hozzászólás!

Az edzéseim között ez az edzéshely biztos sokszor olvasható lesz, ezért gondoltam írok róla egy pár sort. Hátha valaki kedvet kap és kiváncsiságból lefutja.

Tatabánya Tüdőszanatórium, ahol a Gerecse 50 elhagyja a város széli kiskerteket egy rét található. Minden év márciusában itt kerűl megrendezésre a Megalódusz hegyi futóverseny. Egy körpályáról van szó amely teljes egészében erdei utakon halad a pálya hossza 5,5 Km és 205m szintkülömbség van benne körönként. A pálya a réten található távvezeték alól indul és itt is ér véget. Az első Km a Gerecse 50 útvonalán halad, a régen kiszáradt János Forrás után lassan emelkedve egy S betűt leírva még mindig a túristajelzéseket követve jutsz el egy omladozó kishídhoz, innen kilihegheted magad és ereszkedhetsz lefelé a tájfutók által "Nagy Völgynek" emlegetett völgy alsó részébe. Már feltenéd magadnak a kérdést: Vajon miért hívják ezt hegyi futóversenynek, amikor egy éles balkanyar után tulajdonképpen elkezdődnek a küzdelmek. Első ránézésre nem fog ilyesztőnek tünni, de annál inkább alatomos szakasz következik kb 700m alatt fel kell venni 75m szintkülönbséget, mire ennek a szakasznak a végére érsz és egy balos kanyarral vissza fordulsz a nagyvölgy felé, valószínüleg észre sem veszed hogy egy régi kőfejtő és mészégető mellett mentél el. Megint van egy szusszanásnyi időd hogy lélegzethez juss de ez most sokkal rövidebb mert már fordulsz is jobbra és megkezded a kapaszkodást a nagyvölgyön felfelé. Na ez az a szakasz ahol lelehet dobni a láncot habár ez is kiméletesen indul de a végére elég durva lesz. Amikor az ösvény végre eléri a szekérutat a nagyvölgy még jócskán folytatódik felfelé, de a pálya megkegyelmez és balrafordul a szekérúton, az a legmagasabb része az egész futásnak. Most már "csak" lefelé vezet az út, a szekérút kanyarogva kiér egy szántóföldre ahol balra kell fordulni, innen szép kilátás nyílik Tatára és Tatabányára. Nemsokára elfutsz egy távvezeték oszlopa mellett, majd egy ideig párhuzamosan haladsz a távvezetékkel, balra kell letérni egy kis úton ami egy ugratókkal tüzdelt tisztásra vezet, ez a tisztás különféle bicsikli fajok kedvenc találka helye, a tisztásról jobbra kivezető úton futsz ki és egy balos kanyarral vissza is értél, még egy nagy hajrá és a célban vagy.