Pöttyök gyüjtése
Elmélkedések
cheetah | 2006-12-31 08:43:20 | 6 hozzászólás

Elmélkedések – edzések

Amikor januárban elkezdödik a suli, bemegyek s beszélek az uszo ezdövel, hogy minden edzésen mérje le Cheetah-t 200m-en. Cheetah elmondása szerint elég sokat usznak, de ugy hogy 50m, pihi, 50m, pihi … Ez igy nem jo, mert igy soha nem uszik 200m-t egyben, pedig ahhoz kell hozzászoknia. (Megjegyzés – mert tudom sok tanár olvassa az oldalakat – itt a tanév januárban kezdödik, az év igy épül fel: jan-feb-márc tanulás, április – szünet, máj-jun-jul tanulás, augusztus szünet, szept-okt-nov tanulás, s végül december – szünet.)

A versenyen sok gyekeknek (a rivális srácnak meg a U13 nyertesnek is) Road bike-ja volt, Cheetah viszont egy elég nehéz montival volt. Egy jo Road Bike-ot kell keresnünk neki is. Ian megígérte, hogy körbenéz, mert konténerekben szoktak behozni használt kerékpárokat, s néha ki lehet fogni egy-egy nagyon jo Road Bike-ot. Szoval most várunk, reménykedünk hogy lesz februárig.

Kiszámoltam, hogy Cheetahnak 14-15%-kal javulnia a bringán meg a futásban az elkövetkezö évben, hogy a U13 nyertes szintjére emelkedjen (nem számítva, hogy a srác is javulni fog). Uszásban viszont min 20%-os javulásra van szükség. A futásban ez azt jelenti, hogy a szokásos 3.6km-es futó távot 17perc alatt kellene teljesítenie (jelenleg 20percen áll a rekord). Mondjuk ez a távon elég jo kis szintemelkedés van, s a triatlon távok nagyjábol sik területen mennek; de ez már bonusz lesz. Igy ö lesz a leggyorsabb. Persze ezeket csak magamnak számolgatom, nem tömöm ezzel a fejét, mert ebben a korban még éveznie kell az edzéseket, nehogy feladja néhány év alatt.

Az elmult honap átlag bringa sebesség lecsökkent, de ez nem visszaesés, mert utvonalat vátloztattunk. Eddig autoval kellett Cheetah-val mennem, hogy vigyázzak rá – néhány örült autovezetö / buszok miatt. Találtunk egy 7km-es kört a farm környékén, amin egyedül is mehet, viszont kátyus, “off-road”, tele emelkedövel, igy sebesség átlaga lecsökkent. Ez engem is egy kicsit felenged, s akkor is tud ezdeni amikor én a munkahelyemen vagyok. Az ör a kapunál minden 7km-en lejegyzi, szemmel tartják, hogy kinn van. De ezzel arra is probálom tanitani, hogy önállóan edzen, s csalás a km-eken (hamarabb fordul stb) vagy idön, azzal saját magát csapja be. De azért a bringán van egy CatEye… Viszont a futánál csak önmaga van. Szinte minden edzésünk olyan mint egy time-travel. Nagy öfegyelemre van szükség.

Elmélkedések – weboldal

Pénteken sikerült feltöltenem az elmult hetek edzéseit. Ekkor láttam, hogy sepi is nagyon sokat dolgozott. Vannak már statisztikák! Nagyon jóóó! Mivel az internetem nagyon erratikus a számítógépemen is tartom az edzéseket (persze nem olyan szép rendszerben amit itt sepi felépített), s amikor lehivtam a decemberi statisztikát meglepve láttam, hogy 70km különbség van a bringán. Probáltam elhivni a decemberi bringázásokat naprol-napra, hogy megtaláljam a különbséget, de nem sikerült. Sepi, talán lehetne egy ilyen funkcio is…

Az EdzésNapló statisztika nagyon érdekes! A futásnál találtam, hogy max 500km 24ó.. Gondoltam megkeresem ki is futott ennyit s hogyan…

Ekkor láttam Cuha bejegyzését még a 9.-ei verseny adatoknál. Bocs, hogy ennyire elvesztünk, vagy inkább elhavazva (?), habár havat rég láttunk! Reméljük a kutyus felépült, nagyon szurkoltunk. Nekünk meg 2 cicánk vannak, az egyiket Cheetah mentette meg. A sulinál az uton találta betegen, kb 10napos volt csak, egy hétig vittük injekciora, de megmaradt. Akkor fülei vannak, hogy elneveztük Denevérnek.

Nagyon élvezem Hauanita bejegyzéseit, ismerös utak, a Tisza-part…. Szívemben mindig “Szögedi” maradok.

Zilaci meg írónak is lemehetne (vagy az is??). Jo sztorik, nagyon élvezetesen megírva.

Amatör, Atom, KoVeRA bejegyzéseitöl kiderülnek borus napjaink.

Külön köszönjük pen és sepi támogatását!

Talán magam is elkezdek futni? Oly sok szép történetet olvasok itt. Mondjuk azért legyalogolom a km-eimet a munkahelyen... Azért félek kardio mozgástol, mert bármikor megprobáltam futni, akkor csak belélegezni tudok, de ki már nem, s az egész dolog fulladozásba torkollik. Régen vívtam meg lovagoltam elég komolyan. Viszont ezek egyik sem igazi kardio, inkább izomtömeg kell, meg jo nagy adag mentális koncentrácio. Jogáztam is egy ideig (a gyorsabb fajtát), de idö hiányában feladtam, inkább Cheetah-t vittem bringázni. Még megtárgyalom a dolgot magammal, csak idöpontot kell még kérnem magamtol.

Talán Cheetah is elkezd beírogatni, van rá esélyem, mert most már nem annyira ágaskodva ellenzi, amikor felhozom a dolgot.

Szeretném beírni Cheetah összes edzéseit visszamenöleg januártol, meg a szintkülönbségeket is beirni meg kiszámolni rendesen, mert most már van rendes altiméterünk. Jo kis project lesz…

Mindenkinek Boldog Uj Évet!!!

Triathlon – az elsö

cheetah | 2006-12-31 08:30:54 | 3 hozzászólás
Ezzel a naplóbeírással még adós vagyok. A karácsonyi rohanás már kezd lejjebb hagyni, mely igazábol Karácsony utánra is kiterjed, mindig azt hiszem ezután már csendesebb lesz, de tapasztalatbol kellene tudnom hogy ez nincs igy. Mire a Karácsony lemegy, mindenki Valentine-ra koncentrál, utána meg Husvét, utána meg Anyák Napja (ami más-más az angoloknál, franciáknál, meg Europa többi országa). No utána meg majd veszek levegöt. De hogy behozzam lemaradásomat, s bocsánatban is részesüljek késésemért; felrakok egy virág képet – ugy utolag, meg elöre minden ünnepre. Nos, vissza a sportra.Igazábol triathlon 4 évvel ezelött lett elöször megszervezve Mombasában. Most elöször történt hogy Nairobiban tartották. A versenyek az UTI szabályai szerint zajlanak, és a UTI is elismeri ezeket a versenyeket. Igy hát előre a pont gyüjtéssel.A dátum dec. 9.-e volt. Már elözö nap délután eligazításon voltunk. A szervezö – ö maga is edzö – láthatóan az utánpotlással foglalkozik, mert annyi türelme volt a gyerköcökhöz hogy csak na. Végigvitte öket a pályán, a bringás uton meg a futón is, elmagyarázta többször is a szabályokat, mi okozhat büntetöpontot meg stb. Az uszás miatt aggodtam, mert hát 3 honappal ezelött Cheetah még uszni sem tudott (olyan volt mint amikor egy kis kutyát bedobnak a vizbe). No meg megláttam a medencét, igazi nagy 50m-es medence. Cheetah csak 25m-esben uszott még, bírni fogja?!?A bringa-futás transition-t gyakoroltuk az elmult 2 hétben, ugy hogy 7km bringa (hegyi uton, montin) aztán 3.6km futás. A váltás egyre jobban ment. Ezzel nem lesz gond most már. Az uszás-bringa transition-t viszont nem gyakoroltuk, állítolag az könnyebb.Ekkor tudtuk meg hogy melyik kategoriában is lesz, mert a szülinapja nagyon egybe esett a záronappal; kiderült hogy U11-ben mehet (uszás 200m, bringa 5km, futás 1.25km). Szombaton korán kellett kelnünk mert 1 óra autoval oda az ut, s már fél nyolcra ott kellett lenni. Férjem meg is jegyezte, hogy korábban kell kelni mint a Marathonra (nem korán kelö, szeret “szunyokálni”). Elözö nap este becsomagoltam néhány szendvicset, meg lemostuk a bingát (a sok hegyi ut miatt sokszor poros, sáros). Közben meg kell jegyeznem, hogy szerviszben volt elözö nap, s a sproket-et ki kellett cserélni; szép uj hullámvonalas Shimano-t kapott, hogy könnyitse a váltást. A lánc sokszor beakadt amikor hirtelen emelkedö jött, s gyorsan kellett nagyrol kis fogaskerékre váltani.Szomszédunk, Ian is indult a felnött kategoriában (gyerekkor: uszás, utána bringa Franciaországi edzésekkel megtüzdelve, utána abbahagyta versenyzést, s most nem régen vágott bele a triathlonba). Cheetahnak szokott tanácsokat adni, néha elviszi bringázni is; de mivel sokat utazik munkája miatt nem elég gyakran mennek együtt. Most együtt melegitettek be, a terveink szerint Ian megprobál Cheetah mellett menni a bringán hogy biztassa – ha persze megengedik.A színhelyen probáltam versenylistát szerezni, de csak bekukkantani tudtam, leírtam Cheetah kategoriájának sorszámait. Elkezdtem nézegetni hogy melyik gyerekek lesznek vele együtt. Jo, mi? Én jobban aggodtam mint ömaga! Szoval azért kiszurtam egy srácot, ennek jo az alakja, izomzata, járása… Az uszásnál kisorsolták hogy ki uszik melyik sávon. Két gyerek volt beosztva egy sávba. Cheetah pont azzal a sráccal volt akit, kiszurtam. Na most minden kiderül, gondoltam. Nem engedték öket ugrani (még tul fiatalok hozzá), csak elrajtoltak a falrol. Hááát…. Már az elsö 50m-en 20m-es elönye volt a másik srácnak Cheetah-hoz képest. Ugy uszott mint a hal a vizben. Mivel Cheetah ugyanabban a sávban volt jol látta hogy mennyire le van maradva. Nem akartam hogy elveszítse kitartását; rohantam le-föl a medence mellett kiabálva neki hogy csak menjen, ne nézze a másikat. A másik srác 3:30 és kint volt a vizböl, Cheetah még csak most fordult az utolsó 50m-hez. Mire szegénykém kijött a vízböl a harmadik volt hátulrol, meg egy egész perccel a srác mögött. A bringa váltás egész jol ment, kicsit a bringás cipövel elbajlodott. Scott terep-monti cipöje van, ez jobb a hegyi edzéseinkhez, viszont nem a legjobb a triathlonhoz, mert bajodni kell a cipöfüzövel meg a tépözárral is. Aztán ki az utra, ezt már nem tudtunk szemmel követni, igy hát kezemet tördelve számolgattam hogy 5km az kb hány perc, s mikor is fognak felbukkani. Ian-nak sikerült mellette menni, mondván hogy ö “bemelegit”. Két kört mentek, az elsö kör után harmadik volt (most elöröl!). Amikor a második körnél felbukkantak Cheetah már elöl volt, legeslegelöl!! Levegöbe ugrálva kiabáltam. Nem messze mögötte a “kiszurt” srác, Cheetah elsöként be a váltáshoz, a másik srác csak ledobta a bringát, s futás, neki nem volt bringás cipö. Cheetah-nak viszont váltani kell! Szerencsére nem sok idöt veszitett, talán mert gyakoroltuk a váltást, s már 200m-en belül ujra leelözte, s elhuzott vagy 100m-re elöre. Aztán megint eltüntek a szemem elöl. Jaj, nagyon örültem, mégha nem is nyer, láttam hogy mindent beleadott, s nagyon büszke voltam! Kb 6 perc telt el, s feltünt Cheetah elsöként, mögötte a srác kb ugyanazzal a 100m-es távolsággal amit Cheetah rávert az elsö métereken. Beérve alig bir mosolyogni is, kapott vizet, glükózt meg narancsot a rendezöktöl, az ambulások gyorsan megnézték (minden gyereket megnéztek, nehogy valami gond legyen, mint elájulnak, hánynak), s már ölelgethettem a fiamat. Nyertünk!!!A következö 10percben különbözö edzök rohantak meg, hogy miota is triathlonozik, meg melyik suliban edz, a ki az edzöje stb. Lassan lenyugodott Cheetah is, s elindultunk vissza a medencéhez, most már mint nézöközönség. A U13 készülödtek a rajthoz, ahogy ott a lépcsökön csücsülünk egy anyuka jön oda, kiderült hogy a “kiszemelt” másodiknak beérö srác anyukája. Mondja, hogy a fia szinte sir hogy veszített, biztos volt hogy nyer, a multkor is nyert stb…(persze a “multkor” Cheetah nem volt ott- jegyeztem meg magamban). Kérdi, hogy hány triathlon versenyen voltunk már, mikor mondjuk hogy ez az elsö, hihetetlenkedve rázza fejét. Mondja hogy keményebben fognak edzeni a bringán meg a futásban. Mondom, nagyon jo, mert mi meg az uszáson fogunk erösítei, heti 4 edzéssel. Hamuszínü lett, szo szerint. A U13 elrajtolt közben, kimentünk nézni a bringát meg a futást; egy srác beért, s sehol senki mögötte, s még vagy hat percet kellett várni hogy a második beérjen. Ez a srác aztán tud bringázni meg futni, az szent!! Az én véleményem szerint nagyszerü eredménye van (váltásokkal együtt), ime: uszás 375m 7:20, bringa 10km 22:54, futás 2.5km 11:53. Figyelni kell erre a srácra, mert ahogy elnéztem inkább 12éves (mint 13), ami azt jeleni, hogy jövöre Cheetah egy kategoriában lesz vele. Ez jo ösztönzö lesz!

Dél volt már mire a felnöttek elrajtoltak, Ian megnyerte, s még egy defekt is belefért. Belsöt kellett cserélnie a hátsó kereken. Délután a váltók zajlottak. Kicsi Luca nagyon fürdeni akart, igy bevittük a gyerekmedencébe, Cheetah-t meg beküldtem a 25m-es medencébe, hogy usszon 1-1 hosszat minden uszásnemben. Látni akartuk a pillangot, s nekem volt egy olyan érzésem, hogy szinte gyorsabb háton, mint gyorson. A pillango nem volt a legszebb uszás amit valaha láttam, de nem állt meg, s le sem süllyedt. Háton 25m-en meg csak 2 másodperccel lassabb mint gyorson. Viszont arra panaszkodott, hogy a hátuszás fárasztobb neki. Én abban a hiedelemben voltam, hogy a hátuszás “pihentet”. Talán csak gyakorolnia kell.

Már 5 óra felé járt mikor az éremosztásra került a sor. A nagy rivális anyukája megint odajött hozzánk. Kedves volt, szinte már sajnáltam öket. Ugy tünik, hogy mindenki tuti biztos volt hogy nyer, a rendezöket is beleértve; s most meg jön Cheetah, mint egy “sötét ló” és csak ugy nyer. Februárban lesz a következö verseny, ki vagyunk hivva a visszavágóra. Ami még fontosabb, hogy áprilisban lesz az All Africa Games Mauritiuson, s ezek a versenyek alapján válogatják, hogy ki is megy. Ezért fontos igazábol ujra nyerni februárban. Nem tudjuk, hogy hány hely van a csapatban, meg az is lehet hogy nem minden korosztályt visznek; de most ezen nem rágodunk. A következö cél: nyerni februárban!