Erős vagyok és bátor, kemény és legyőzhetetlen

Első triatlon versenyem

Bendeguz85 | 2011-08-22 17:00:05 | 8 hozzászólás

Az edzések tekintetében mostanában nem mindig úgy alakultak a dolgok, ahogy szerettem volna. Kezdve azzal, hogy az új futócipő kegyetlenül feltörte a lábam és 4 napig csak vietnámi papucsban tudtam létezni. Folytatva azzal, hogy időközben elkaptam egy torokgyulladásos takonyos nyavaját is. Közben alkalmi szinten, de elkezdtem dolgozni egy asztalos műhelyben. Múlt héteh szerda-csütörtökön ottalvós helyszini szerelésünk volt, így kedd estétől offline voltam. Csütörtök este kicsit kómás fejjel olvastam az eo hírlevelét, ami egy csomó verenyt írt. Na nézd már, egy triatlon verseny, és nincs is messze. Igaz, hogy nem edzettem mostanában szinte semmit, de úgy gondoltam meg van az alap kondim egy sprint távhoz, és mivel a szervezők is azt írták, hogy kitünű terep az elsőbálozóknak, így bátran vágtam neki az első bálomnak...akarom mondani triatlon versenyemnek. Szombaton még kivittem a gépet egy próbakörre, mert még állítgattam a váltókon és nem akartam, hogy a versenyen szarakdojon. Aztán délután összepakoltam a cuccaimat.

Eljött a vasárnap reggel, kicsit nyúzottan keltem fel, de fülig ért a szám. Még szétkaptam mazsolát és bezsúfoltam a Ticoba, aztán irány Nőtincs. Miután megérkeztem az első dolgom volt a nevezés.

mazsolva, itt már kiszabadítva

Éppen a kocsi mellett pakolásztam, amikor beparkolt mellém egy házaspár egy ismerősükkel.  Éppen azon tanakodtak, hogy mikor van rajt, meddig lehet bedepózni, stb. Mondtam nekik, hogy no problem én vágom az összes időpontot, ámbár mivel elsőbálozó vagyok, így nincs rutinom pl a bedepózást illetően. Így hát egy rövid bemutatkozás után be is csatlakoztam hozzájuk. A depózás eredetileg 9-től 9.45-ig lett volna, ezt elhalasztották 10-től 10.45-ig. Igen ám, de a depónál nem volt egy szervező sem 10-kor és ez így is maradt 10.22-ig. Na mindegy gyors depózás, igyekeztem mindent úgy elpakolni, hogy minél gyorsabb legyek.

Aztán mentem és felirattam a rajtszámom. A fölös cuccokat bedobáltam a kocsiba, majd szépen lesétáltunk a tó túloldalára. Egy kis bemelegíés a vízben(egész kellemes volt), majd check in. Szépen felsorakozott mindenki a rajthoz, én kicsit hátrébb helyezkedtem, mert nem akartam feltartani a gyorsabbakat. Aztán eljött a rajt. Szépen elkezdtem tempózni, figyelve arra, hogy ne cső gázzal ússzak. De sajnos beszorultam egy lassabb csapatba és rá kellett húznom. Sikerült kitörnöm, de ez annyi energiát felemésztett, hogy kénytelen voltam gyorsból mellbe váltani(kb 120-150 métert úsztam gyorsban), különben elfogyott volna a levegőm. Azonban a mellúszás annyira jól ment, hogy sikerült elérnem a középmezőnyt és tartani a pozíciómat az úszás végéig. Mikor jöttem ki a tóból sikerült majdnem pofára estem, mert megcsúszott a lábam az egyik járdalapon. Irány a depó! Menetközben lekaptam az úszósapka/szemüveg/fülvédő triót. Reggel még azt hittem, hogy milyen gyors leszek és minden össze van készítve. Rögtön rájöttem, hogy mi maradt le: a törölköző. Így félig vizes/saras lábra rántottam a zoknit, meg a cipőt. Elsőként a sisakot kaptam fel(nehogy megóvjanak, hogy anélkül nyúltam a bringához) majd póló, szemüveg, zokni, cipő...úristen, itt fogok éjszakázni. A nadrággal nem volt gond, mert egy egész vékony sportboxerre húztam a sztrecs futónadrágom. Nagynehezen elindultam. Az első párszáz méteren lekaptam a gépről a rajtszámot, majd magamra rángattam. A bicikli pálya nem volt egy nagy durranás, voltak benne emelkedők meg lejtők, de semmi extra. Mondjuk azt megfigyeltem, hogy a lejtőket sokkal bátrabban eresztettem meg, mint ha csak úgy magamban lennék. Folyamatosan frissítettem, a 2 kör alatt lazán betöltöttem fél liter iso-tA versenyláz végig dolgozott bennem, mert másfél kötön át próbáltam utolérni az előttem tekerőt. Sajna ez nem sikerült egészen addig, amíg a depót el nem értük. Itt volt kb 15 mp előnye, de a második depó volt az erősségem. Ugyanis itt csak ledobtam a gépet meg a sisakot, felkaptam egy palack isot és már futottam is tovább, ugyanis a többiekkel ellentétben én a futócipőmben tekertem és nem spd-benKirály. A második alkalommal nem voltam összesen fél percet a depóban. Ahogy kiértem a depóból lehúztam a biciklis felső cipzárját úgy 1/3-ig, hogy egy kicsit szellőzzek. Elég vacakul ment el az első 1,5 km mert végig napon keleltt menni. Aztán jött egy kis árnyék majd a ponton híd, aminek a végén egy mosolygós szervező bíztatott, hogy pár száz méterre van a féltávos frissítő. Itt egy elég mókás jelenet következett. Mivel volt nálam iso, így gondoltam csak víz kéne, hogy nyakon önthessem magam. Mivel a srác kínálgatta mindkét poharat, így kb 20 méterről odakiáltottam, hogy vizet kérek majd. oda is nyújtott egy pohárral, én meg fogtam és jól a fejemre öntötöttem az egészet...de ennek édes illata van bakker Határozatlan, majd megszólalt a srác: az nem az. De már mindegy volt, hiszen szinte lassítás nélkül robogtam tovább. Miközben morgolódtam magamban, hogy mennyire fogok ragadni és vajon mi a bánat volt ez, hirtelen a semmiből kinőtt előttem egy 60 méteres kaptató. Na ebbe már kénytelen voltam belesétálni. De volt ennek lejtő oldala is. Itt összeszedtem magam annyira, hogy 2 embert le is hagytam. Az ucsó km lassan telt el, mert mikor azt hittem, hogy a finis felé közeledek, akkor újból kanyarodott egyet az út. Volt még a végén egy kissebb domb amit meg kellett mászni, ez picit belassított, főleg a lejtőjét nem tudtam meggyorsítani, mert lovak járták ki és féltem a bokaficamtól. De lassan csak eljött a vége és befutottam a célba.

Diiiiiinyeeeeee, megláttam és tömtem is a fejembe. Kis kortyolgatás, majd mentem zuhanyozni. Végül nem tudtam meg, hogy mivel öntöttem magam nyakon, de nem is ragadtam tőle, pedig tuti cukros volt.

Összeségében:

úszás: 7 perc

bringa:42 perc 19 mp

futás: 27 perc 25

teljes idő:1 óra 18 perc 52mp

tehát kicsivel több, mint 2 perc ment el a depókban

Összeségében baromi elégedett vagyok, mert összetettben sikerült a középmezőnyben végeznem, annak ellenére, hogy a múlt héten kimaradtak az edzések és a takonykórtól még mindig nem sikerült teljesen megszabadulnom.

És külön köszönet a szervezőknek és a nézőknek, mert akárhányszor megláttam őket, rendíthetetlenül hajráztak és bíztattak.