potika túrái
A családdal a Biharban voltunk.
potika | 2008-08-26 21:03:27 | 2 hozzászólás

A Biharban voltunk 10 napig nagyon jól szórakotztunk sokat túráztunk.

1 nap. Megérkezés a Köves körös völgyében elhelyezkedő Boga telepre ott a Flóra panzióban száltunk meg. Ne úgy képzeljétek mint egy telepet ez egy üdülő paradicsom csodálatos környezetben. Amikor elindultunk GYuláról még sütött a nap ahogy közeledtek a hegyek a felhők egyre sötéteddtek, majd elkezdett esni az eső. Ahogy odaértünk mint akit elvágtak elkezdett sütni a nap minden csodaszép párától duzzadó völgy.

A szállás elfoglalása után egy rövid séta a közelben lévő vízeséshez. Az első nap eltelt este egy kis sörözés beszélgetés az ottlévőkkel a barátokkal.

2. nap. A közelben lévő Három Király vízesés meghódítása 7 voltunk 3 gyerkőc  (5,6,7 évesek,fiúk) 4 felnőt megcsináltuk igaz a terep igen csúszós volt az esőnek köszönhetően. Ez a nap volt a bemelegítő része a túránknak. A távot nem mértem de ha valaki kíváncsi rá szívesen leírom neki majd. A szállásunktól nem messze van végig gyalog tettük meg. Odafele volt egy kis patakon átkelés, meredek hegyoldalon való felmászás, vízesés alatti átmászás. Mindenkinek csak Ajánlani tudom, csodaszép.

3. nap. Kocsiba ültünk és elindultunk a Pádisra felvezető makadámutas szerpentinnek, tudom lehetne gyalog is de akkor nem érnénk a célunkba. A kiindulópontunkig elautókázva a piros ponton elindulva fedeztük fel a Szamosbazár felé vezető csodás tájat. A túránk első része csodás fenyvesek között vezetett, majd az út egy kissé elkezdett lejteni szépen haladtunk az ösvényen, míg egy nagyobb völgybe nem értünk itt válik el az út két felé. Jobra a barlangon átvezető míg balra a barlang felett átvezető út van. Nekiiramodtunk a barlang felé vezető úton, majd amikor már az elején láncos kapaszkodós úttá alakult az ösvény vissza fordultunk. A kiváncsiság nem hagyott nyugodni és a völgy legajjáig ereszkedve a patakon próbáltam átkelni. Ez sikerült, majd a csapat többi tagja is ezen az úton kelt át. A barlang bejárata hatalmas belülről hűvös szellő suhintotta az arcunkat. Nekivágtunk elösszőr sima terem majd itt is lánc meredek fal lefelé. Hirtelen eltünt a fény és már csak a lámpáink fényére hagyadkozhattunk. Az út egy 3-4 méteres fából összeállított létrán vezetett lefelé. Amikor leértünk patakba érkeztünk szerencsére a vízmélység nem volt nagy így simán átkeltünk ezen a szakaszon.

Ahogy haladtunk előre a magasból fény vágta át a barlangot bevilágítva az egész monumentális teret. Az út most felvele vezett egy drótkötél kapaszkodón kb. 4 m magasra, ezután fent mentünk pár métert amikor jobra elfordulva vissza kellett mászni a kiindulási magaságig, mert az utunk a patakmederben folytatódott tovább. Egy gyönyörű kissebb zugón keltünk át majd szép lassan kiértünk a szabadba ahhol egy keskeny hasadékban a patakkal közösen érkeztünk le a barlangból.

Rövid pihenő után elindultunk a körtúrárra mit nem jártunk végig mert a fiúknak hosszú lett volna így csak a Belveder kilátóig mentünk onnan vissza, majd a barlang feletti úton érkeztünk vissza a völgy kezdetéig. Onnan vissza az autókig majd szép lassan viszagurultunk a panzióig. folyt köv.....