Nem csak futós blog

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Slybacsi | 2011-05-25 20:15:47 | 8 hozzászólás

Kezdem kissé felcseszni az agyam. Próbálom beállítani a bringám az új nyereghez, de egyáltalán nem akar stimmelni. Ha az ülőpozíciót állítom be jól, akkor a nyereg kényelmetlen, mert a kormány fentebb van, mint a nyereg, ha meg a kormányt teszem lentebb, akkor meg az ülőpozíció nem stimmel, totál kényelmetlen.

Lemértem a vázat, és nagyon úgy néz ki, hogy mellélőttem, mert ez egy huszonkettes váz, ami nekem igencsak nagy(183cm vagyok), a montim huszas. Még megpróbálom kicserélni a kormányfejet 120asról 110esre, hátha ez segít. Ha ez sem jön be, akkor nem tudom mit tegyek.

Tulajdonképpen már a földhözvágás határán is voltam, de szerencsére ebből már úgy látszik kinőttem...

Voltam ám vele két bringaboltban, az egyikben a csávó közölte, hogy sürgősen hátrébb kell vinnem az ülést, és akkor megoldódik a probléma (meg ezt is, hogy hiába veszek a 44-es lábamra 46-os cipőt), a másikban meg azt a tanácsot kaptam, hogy vigyem előrébb az ülést, és akkor majd nagyon jó lesz nekem. Na itt gondoltam, hogy tökön szúrom magam...

Most jobban utánanéztem a dolgonak, és az itt leírtak alapján az átlépő magasságom 79cm, tehát montiból tizennyolcas, országútiból meg ötvenkettes vázméret a jó. Nem vagyok biztos benne, de lehet, hogy a montim huszas :)

Elkezdtem szemezgetni ezzel  Szép darab, pont a méret. Elméletileg.

84km

Slybacsi | 2011-05-23 18:23:32 | 11 hozzászólás

Írok pár mondatot a vasárnapi túráról.

Reggel ötkor terveztem a kelést, indulást hat körül, hogy megússzam valamelyest a nagy meleget és a zivatarokat. Négy húszkor kipattant a szemem, így gyorsan ittam egy kávét, ettem egy margarinos kenyeret cs.mellsonkával, beleugrottam a bicajosnaciba, felkaptam a hátizsákot, megtöltöttem két kulacsot, elmentem wc-re (sajna a kávé ellenére sem sikerült amit szerettem volna, így rendesen megijedtem, hogy majd útközben jön rám) aztán nekivágtam.

Forgalom szinte nulla, csodás jóidő, gyönyörű napkelte, erről szólt a túra első órája, amíg átértem Hódmezővásárhelyre. Az algyői Tisza-hídig a 47-es főúton toltam, utána le a kerékpárútra. Végig Vásárhelyen, majd Mártélytól Mindszentig még mindig kerékpárúton, a Tisza töltésén, szélcsendben, jókedvűen nyomtam tovább.

Mindszenten vártam 15 percet a kompra, ami kemény kilencven forintért átvitt Baksra. Ezt a százast is úgy kellett rátukmálnom a révészre, mert nem akart kérni semmit. Útközben kérésére beavattam az spd pedál rejtelmeibe.

Baksról Ópusztaszerig országúton, lenge hátszellővel tekertem 26-28-as átlaggal, még mindig nagyon gyér forgalomban, csodás napsütésben. Itt már kezdtem érezni az olcsó nyereg hátrányait. A castelli naci remekül teljesített, végig iszonyat kényelmes volt, valóban ég és föld a különbség közte és decathlonos gatya között. A héten megérkezik a normális nyergem is, mivel ezen a túrán eldöntöttem, hogy megéri ez nekem, mert mostantól egész sokat fogok tekerészni.

Sándorfalván még beiktattam egy tíz perces pihit, aztán lezúztam gyorsan a maradék tizenegynéhány kilométert Szegedig, mert szerettem volna minél hamarabb hazaérni, annyira fájt már az alfelem.

Nagyszerű túra volt, és ami a meglepő, hogy szinte el sem fáradtam, olyan érzésem volt, hogy akár tudnék menni még egy ugyanilyen kört :) Elfogyott három szelet Corny Big, és 1.6 liter izotóniás ital (DM-es, porból készült finomság). Még mindig nem tudom, hogy mire vagyok képes, mert akadályoz a hátsófelem ennél hosszabb távok letekerésében, de úgy gondolom, hogy ezen a szép lapos Alföldünkön egy százas meg se kottyanna. Majd megpróbálkozom vele a jövő héten.

Megszületett az új cél is, méghozzá egy Tiszaföldvár-Bélapátfalva túra, ami 150km lenne, a végén Egertől egy kis mászással megfejelve. Erre még azért gyúrni kell, de ha bejön az új nyereg, és képes leszek akár nyolc-tíz órát is (többszöri pihenéssel) nyergben tölteni, akkor egyáltalán nem reménytelen. Bár Jászapáti meg Dormánd között szinte járhatatlan az út :(

gurulok

Slybacsi | 2011-05-18 11:02:19 | 29 hozzászólás

Mostanában elég sokat tekerek. Iszonyatosan fáj is a hátsóm. Nem tudom növelni a távot, úgy néz ki, hogy két óránál többet nem tudok eltölteni a nyeregben. Hiába, még szokni kell. Most vettem egy új nyerget, hátha ezzel jobb lesz, bár tegnap próbáltam, mintha egy téglán ülnék, olyan kemény. Állítólag nem a puha nyergek a jók. Ez egy BBB anatomic race, vagy mi a nyavaja. Remélem hosszabb távon jó lesz.

A másik gondom a hátsómon kívül az a sok rohadék rovar. Hogy én mennyire gyűlölöm ezeket! Tegnapelőtt rendesen a számba repült valami jó nagy dög, szerencsére megrekedt az ajkaim között, így egyből ki tudtam köpni. Gusztusalan élmény volt. Az is kiderült, hogy létezik rovarhálós sisak. No, az enyém nem ilyen. Két helyen csípte meg a fejem egy darázs Szeged és Tiszasziget között a gáton. Takartam is majdnem egy baromi nagyot miközben kétségbeesetten próbáltam leszedni a sisakot. Most vettem egy fejkendőt, majd ez megy a bukó alá, így hátha jobb lesz. Nem mintha nem csípne át egy ilyen vackon egy darázs :) Szerencsére nem vagyok allergiás, két perc alatt elmúlik, na de akkor is...

Terveztem vasárnapra eg jó hosszú túrát, gondoltam hazatekerek szüleimhez Tiszaföldvárra. Kb 91km, de ezzel a sajgó seggel nem hiszem, hogy nekivágok.Meg aztán egyre inkább elegem van az országúton tekerésből. Egyeseknek poén olyan közel előzni, hogy szinte leviszi a csuklóm a visszapillantó. Veszélyesnek tartottam mindig is, most meg pláne annak tartom, úgyhogy tekerek sokat sokszor, gyorsan ledobok még pár kilót, addig helyrejön a talpam is, aztán újra mehet a futás! Egyébként múlt héten lefutottam két egész kilométert, mert olyan jónak éreztem megint a talpam, hát nem jött be, még mindig szar. Ennyi idő alatt egy szakadás vagy egy törés is helyrejött volna, én ezt már egyáltalán nem értem :(

fáradok

Slybacsi | 2011-05-09 20:14:07 | 8 hozzászólás

Nyomom a bringát keményen, de sajna elég hamar fáradok mostanában. Tíz kili után már nehéznek érzem a lábaimat. Talán kevés a napközben bevitt kalória. Nem koplalok, de eléggé odafigyelek, hogy mikor mit eszem, és próbálok minél kevesebbet. Mennek is lefele a kilók elég szépen, négy nap alatt három kiló mínusznál járok. Ha így megy, gyorsan elérem az áhított nyolcvanöt kilót. És ha még tovább így megy, egy év múlva felszívodom :)

Tegnap zuhogott, fújt, volt minden, de azért kimentem. Ehhez képest ma csodás idő volt, de egy óra húsz perc nagyon kifárasztott. Próbálom a pulzust 140 körül tartani, de ez nagyon nehezen megy egyelőre. Futásnál könnyebb a zóbában maradni... Talán nem kéne pulzusmérőt vinni, akkor nem akarnám minden áron a zónában tartani a pulzust, és jobban be tudnám osztani az erőmet. Vicc, hogy a múltkor hegyen nyomtam ötvenet, itt meg alföldön harminckettő után kivagyok. Bár szerintem még benne van az izmaimban az a három nap a Bükkben.

Holnap tojok a pulzusra, tekerek egy kényelmes harmincast,  utánakicsit kiáztatom a lábaimat a kádban (veszek valami jó fürdősót) aztán majd a hétvégén lenyomok valami jó hosszút a környéken.

Már máskor is akartam írni egy furcsa dologról. Ha edzésről visszatérve bejövök a lakásba, és kezd lenyugodni a pulzusom, mindig valami nagyon fura, szúrós szagot érzek. Mintha ammónia lenne, de nem az, csak valami hasonló. Érdekes, mert csak pár percig érzem, és lakástól független, mert bárhol vagyok, minden fárasztóbb sportteljesítmény után érzem ezt a szagot. Húúú de érdekes, igaz? :)

innentől más

Slybacsi | 2011-05-05 08:31:14 | 6 hozzászólás

Mostantól Bringa-blog a blog címe, mivel az elmúlt két alkalommal megint fájt futás közben a talpam, talán kicsit sok volt kezdésnek a hat kili, hiába próbáltam ésszel, nem igazán sikerült. Ez megint az én hülyeségem, de mentségemre legyen mondva, elsőre úgy tűnt, hogy minden teljesen rendben van. Mindegy, mostantól nem foglalkozom a futással, maximum elméletben. Megpróbálom bebeszélni magamnak, hogy a bringázás amúgy is sokkal érdekesebb, mint a futás, meg azt is, hogy bringázással is el lehet érni a kívánt állóképességet. Talán így is van...

Adtam magamnak három hetet, hogy elérjem a kívánt súlyt, amit egy éve próbálok, de még mindig nem sikerült. Nagyon visszaveszem a kaját, három hetet kibírok, és tolom a bringát ahogy a csövön kifér. Aztán ha elértem az áhított súlyt, már picit ehetek többet is, szerintem ennyi mozgással könnyű lesz tartani. Kíváncsi vagyok mennyit sikerül majd így leadni három hét alatt. Természetesen koplalni nem fogok, azt nem is bírnám, meg nyilván muszáj bevinni annyi kalóriát, hogy tudjak edzeni, mert nem kinyírni akarom magam, csak leadni pár fölös kilót :)

Szurkoljatok, hogy sikerüljön!

bringa-hét

Slybacsi | 2011-05-01 18:35:31 | 4 hozzászólás

No túl vagyok életem első komolyabb bringa túráján. 50km-t tekertem pénteken a Bükkben, 13km/h-s átlaggal. Csodás idő volt, szerencsémre. Reggel fél kilenckor indultam, délután fél kettőkor otthon voltam.

Az útvonal:

Bálapátfalva_Katonasírok_Kopasz-rét_Káposztáskert_Olasz-kapu_Zsidó-rét_Nagymező_Bánkút_Faktor-rét_Háromkút__Olasz-kapu_Gerennavár_Szalajka-völgy_Katanasírok_Bélapátflava

Magamhoz képest ez igen komoly teljesítmény és minden percét élveztem. Kezdem megszokni az spd pedált, nem estem szerencsére egyet sem, pedig lefelé általában megküldtem a bringát rendesen. Gerennavártól lefelé menet megelőzem egy toyota corollát 56km/h-val :)) hatalmas adrenalin löket volt, fülig érő szájjal érkeztem meg a Szalajka-völgybe. Ott fogtam magam és megebédeltem, majd az utolsó 6 kilit még visszamásztam a Katonasírokig, aztán megint lefele, mint az őrült. Hazatérva a jutalom egy barna Staropramen volt, majd egy kiadós szundítás délután fél ötig :) 50 kili volt, 1200m mászással. Rendesen kifáradtam, de életre szóló élmény volt.

Kicsi érdekesség, hogy az edzésonline 1697 elégetett kalóriát számolt nekem, a polar órám pedig háromezerhatszázötvenet :))

Másnap nekibuzdulva elvittem kocsival a bringát Felsőtárkányba és nekivágtam:

Felsőtárkány_Oldal-völgy_Völgyfőház_Török-rét_Ódorvár_Hosszúvölgyi Erdészház_Hór-völgy_Balla-völgy_Répáshuta_Felsőtárkány.

Csodás idő volt megint, de a látvány már kevésbé volt az. Az EgerErdő Zrt-nek köszönhetően Ódorvár, a Hór-völgy és Tebe-rét környéke lepusztítva, az erdő letarolva, összevissza tüzeket raktak a favágók, elodbált olajos kannák, szétfolyt motorolaj, elhajigált cigarettás dobozok, műanyag flakonok. Megdöbbentő az a pusztítás, ami nemzeti parkjainkban folyik. Túlságosan komoly pénzekről van itt szó, és túl nagy emberek keze van benne, úgyhogy inkább inkább be is fejezem... Csak még annyit, hogy az említett területek egytől egyig a Bükki Nemzeti Park területét képezik.

Egyébéként a múltkor írtam a tarvágásról a nemzeti parknak, válaszukban kifejtették, hogy az nem tarvágás, csak avatatlan szem nem veszi észre, hogy az végvágás, alatta már ott az új erdő, azért kell kivágni a régi, nagy fákat, hogy megnőhessenek az újak. Ez két hónapja volt, most megint megnéztem, de akárhogy gúvadt a szemem, én egyetlen növendék fát sem láttam. Kertészmérnök barátom sem. De biztosan mi vagyunk a hülyék, a nemzeti parknál biztosan nem hazudnának.

Ennyit erről, kicsit offtopic volt, ha lehet offtopic a az ember saját blogjában :)