nedus szalad

Nagyhalál a Margitán

nedus | 2011-02-13 07:26:22 | 2 hozzászólás

Tegnap Margita Terepmaraton ( vajon miért hívnak mindig mindent maratonnak , ami nem is az a táv ?) volt . Kicsit fáradtak voltak a lábaim , külön nem pihentem rá . A Rajt után nagyon hamar széthúzódott a mezőny , szokás szerint itt az aszfalton sokan szárnyalnak . Én a tempót próbálltam felvenni és beállítani az "üzemi" pulzust . Egyébként már itt éreznem kellett volna , hogy ez a nap nem a szágúldozásról szól majd : nagyon lassan és nehezen tudtam csak 145 fölé emelni az értéket . Pedig ( valamilyen öngyílkos szándéktól vezérelve azt eszeltem ki , hogy 150 fölötti átlagot érek el , pedig tudom , hogy 152 fölött már savasodni kezdek ) menyivel okosabb ( és kellemesebb ) lett volna ezen a fordúlaton maradni ! Az első emelkedőkön azért beállt a motor a megfelelő(?) fordulatszámra , csak a sár és a néhol feltorlódó gyalogos-tömeg jelentett kissebb akadályt . Volt egy lejtős-vizmosásos rész , ahol többször is csak a jó szerencse mentett meg a nagy zakózástól . Mikor ezt túléltem következett egy jól futható , nagyrészt sík szakasz ahol tudtam egyenletesen haladni . A Margita csúcsára egészen jó erőben és jó kedvvel értem fel , egy pár szót beszéltünk Zenyik Robival aki igéretéhez híven feljött szúrkolni . ( könnyű neki : helyi versenyző ) Útközben egyébként voltak szúrkolók is : Berzsó és Csanya három helyen is feltüntek , jól esett a bíztatásuk . Domonyvölgynél viszont , éppen légüres térben , egyedűl haladtam , elkövettem egy kis bakit , elkavartam egy másfajta szalagozást követve ( itthon , utólag kimérve 750 m volt ) . Ráadásúl kb . itt jöttem rá , hogy még nem ettem semmít és az eddig cipellt italom nagyrésze is megvan még . Erre is csak e kezdődő hányinger ébresztett rá . Megint úgy csináltam , mint egy zöldfülű ! Vajon az embernek hány ilyen eset kell , hogy végre megtanúlja a leckét ? Évente 1-2 alkalommal bizos eljátszom ezt . 25 kilinél ( csak onnan tudom , hogy alaposan megnéztem az órán ) viszont szinte egyik pillanatról a másikra jött a nagyhalál ! ( üdv újjra Nálam !) Ahogy kell , bezsibbadtak a combjaim , erőtlen és kedvetlen lettem . Itt értem utól azt az 5 fős bolyt , akik az eltévedésem alatt elém kerültek . Nem nagyon tünt úgy , hogy bármelyiküket ma megfoghatnám . Próbálltam enni-inni , de már vajmi sikerrel . A kissebb emelkedők is borzasztó lassúra sikeredtek , és szinte 100 méterenként az órát lestem : persze , hogy nem fogytak a kilóméterek . Az egyetlen pont ahol előzni tudtam , az a frissítő/pecsételő helyek voltak , szinte csak egy pillanatra álltam meg , a többiek kicsit tovább . Volt egy pillanat ( a piros háromszögön , a gerincen Gödöllő előtt )amikor még azt hittem , feltámadhatok , mert egészen futószerű mozgást produkálltam , de ez az érzés csak első komolyabb lejtőig tartott , ott már a beállt combjaim nem engedtek haladni . Az utolsó szakaszon , az Egyetemi erdőben , ketten is megelőztek , ami nem is csoda tekintve a csiga szerű haladási sebességemet .

A Célba 3:29-es idővel értem be , amit előre símán elfogadtam volna ( sőt , most már utólag is ), csak éppen az utolsó 10 km-er nagyon szenvedős nyögvenyelős élménye elrontotta az egész futás hangulatát . És nem az , hogy bírkoznom kellett magammal , hanem a gyemekded hibák amiket elkövettem . Most monthatnám azt , hogy majd ebből majd jól megtanulom a leckét , és ez egy jó darabig így is lesz , aztán jön egy futás , ahol mindezt újjra elfelejtem...De hát , végül is olyan unalmas lenne , ha minden egyes futás ugyanúgy zajlana ...Vigyor

Téli Mátra

nedus | 2011-02-02 14:06:38 | Nincs hozzászólás!

Nagyon vártam már ezt a napot !   Ez lehetett a főpróba a lábam gyógyulása szempontjából .

Pontosan 7-kor Rajtoltunk . Gyömyörű , tiszta , de hideg idő van . ( Mátrafüreden -9 , de pl.Galyatetőn -14 )Szél nincs , ideális futóidő . A hó az alsóbb régiókban 5-8 cm , "fent" a hegyen , kb.600 m fölött , 15-20 cm . A legtöbb helyen nagyon jól futható , egyedűl a kövekre-sziklákra fagyott jégre kellett figyelni . Mátraszentimre és Galyatető között volt kicsit nehezebb , ott csak 2 lábnyomnyi taposás volt . A gerincről csodálatos kilátás van egészen a Tátráig . Galya után megjelenik mögöttünk Németh Csabi . (már hiányoltuk ) A maga udvarias és szerény módján köszön , kezetfogunk és elviharzik . Csak néhány percig látjuk , aztán már csak a célban . Nagyon kellemesen telik az út , nagyrészt Nosza Gabival megyek . Nem együtt , csak egyfelé . A Pisztrángos-tónál ér utol minket a miskolci gyors másik tagja , Papp "Vér" Gergő . Kicsit demoralizáló , hogy az út legnehezebb és legmeredekebb részénél könnyedén fellépked a sziklákon és eltünik... pedig mi is ( magunkhoz képest ) elég jó tempót megyünk . Én legalábbis nagy egyéni csúcsra állok .Kékesre felérve (elméletileg) a nehezén már túl vagyunk . De a lefelék elég trükkösek , sok a hó alatt megbújó jég , és a patak mentén a befagyott vízátfolyások . Most szolgál igazán nagy hasznot a "hólánc" , ez az első igazi tesztfutás benne . M.füredre beérve meg kell álnom egy kicsit , az aszfalton le kell vennem a hóláncokat . Ezzel vesztek egy kis időt és így éppen kicsúszok a 4:40-ből . De ez egyáltalán nem zavar . Javítottam 26 percet a legjobb időmön , pedig azt száraz , nagyon jól futható talajon mentem . Ráadásúl nagyon kellemesen telt a nap , csodálatos időben nagyon szép helyeken futva . Az órám a track üzemmódba volt állítva , nem figyeltem én tempót , pulzust , távolságot . Csak élvezni akartam ezt a napot .Számomra mindig kis ünnepnapok ezek , mikor néhány órát az erdőben tölthetek szaladgállva . Csak sajnos , olyan ritkák ezek az ünnepek...