Futkorászás a fődemen

Kiörés 60  !

éjszakai túra

yoyo | 2010-02-07 16:24:59 | 9 hozzászólás

Idén egy napon volt a Margitával a túra ,de nem okozott nehézséget a döntés ;)
Az viszont igen,hogy kivel is menjek  . Joci ... akivel tavaly együtt mentem ,lesérült sajnos . így azt találtam ki,hogy egyedül is elmegyek, bár sokkal nehezebb lesz fejben .
Aztán Fazekas  Jani úgy döntött,hogy eljön velem,úgyis kellenek neki az éccakai virrasztások mint edzés ;)
Szomorra kivittük az autóját, Gabi meg vissza hozott minket a budai vár kapujáig..a nevezésnél igen sok ember volt , a hosszún 200 an indultak!
Janival mi 18:20 kor indultunk ,és a fogaskerekú mellett kapaszkodtunk felfelé..a  becsatlakozó zöldet nagyon benéztem..Azon indultunk el ami lefelé visz a Moszkva térre .,több túratárs is jött erre.Vissza jöttünk ,majd miután meglett a zöld ,szintén egy kisebb kavirnyával,de eljutottunk a Széchényi emlékműhöz (tavaly nem volt benne ez a pont ,de azé az itinert elővehettem volna  ).Szóval miután meglett az első pecsét,,fel a Normafához a zöldön ,majd a  a sárga + on le a Csacsi-rétre . Ekkor már igen sok túrázó össze tömörült,és mosolyogva láttuk,hogy nem ment mindenkinek elsőre a Csacsi-rét,,teljesen más irányból is jöttek lámpafények. A katonasíron  szépen égtek a mécsesek ,és a puha hó dunna ként takarta be a fiatal katonát .

A sárgát elhagyva ,a piroson kapaszkodtunk felfelé a János-hegyre . Itt  Néhány vicces kedvű pontőr , akik hófehér úgynevezett terepruhába voltak ,szóval az egyik lefeküdt a hóba ,és a többiek havat dobtak rá,magyarul eltemették :) szóval teljesen beleolvadt a tájba,,Viszont mikor mi odaértünk mellé, egyszerűen felült a hóból ,és majd össze cináltuk magunkat :)) Ráadásul ketten még fegyvert is fogtank ránk "persze nem igazit" ezért még jobban nevettünk ,és a kezünket is feltettük :))
Asszem pecsétet egy orosz "katonától" kaptunk ,majd elhagytuk a pontot . A kilátót a piroson lefelé hagytuk el..Jól lehetett menni lefelé,majd a Szépjuhásznétól a sárgát követtük a Hárs- hegyi kilátóig,itt is "katonákkal" pecsételtünk ,és futás tovább a sárgán.. A barlangnál össze tömörültünk kicsit,de én a barlang tetején ügyesen átugrottam ,amit Janika nem látott,  Futottam lefelé ,és hiába forgolódtam hátra ,már egészen lent voltam de Janika  csak nem jön..
Azt hitte   ,hogy mögötte vagyok ,és gyalogolt a drága kényelmesen ,,én meg már hetvenhétszer kitollászkodtam magam egy padnál, mire látom,hogy  gyalogol egy túrázóval . A kis féreértést követően ,leértünk Hüvös -völgybe .
 Durván 19 kilinél jártunk ,és kb 3 órája indultunk ,,eddig 1 csokit ettem meg,meg 3dl vizet ,erősen érzem,hogy pótolni kéne ..Na majd a virágos nyeregnél, kapunk fasírtott ,nem eszek addig..A sárga viszont szívta az erőnket ,a letaposott hóban sem volt egyszerű a menet. Az Újlaki -hegy meg aztán pláne .Mire felértünk már szédelegtem mint az őszi légy ..Nem is fogott a memóriám ,simán elkavartunk egy ösvényen valami kék körre .Mások is jöttek erre,így vissza mentünk majdnem az Újlaki -hegyig. Aztán meglett a nyomorult sárga ,és a repülőtér oldalában nagyon kényelmetlenül oldalazva ,mentünk tovább . Már nem csak a hópelyheket láttam ragyogni ,hanem az agyam által kreállt csillagokat is..Teljesen eléheztem ,szó szerint marcangolt az éhség,volt nálam zsíros kenyér,,de én most a fasírta uborkával, kenyérrel voltam rágerjedve.
 Szinte beszédültem a Boróka büfé  ajtaján ,,kaptuk a pecsétet hamar,és láttam ,hogy eszik a fasírtot,a többiek..Cillagom is sorba állt ügyesen ,,bár már a pultba kapaszkodva :P  ,és ekkor tudja meg,hogy idén nincsen fasírt ,csak a 25 kilis célbaérőknek.. Nem mondom mit éreztem,,,az asztalon volt egy fél üveg sör ,,valaki ott hagyta ,azonal megittam, nem érdekelt :)) A pultos hölgy gyök kettővel szolgált ki,,legalább  hatan álltak előttem. Janika menni akart ne várjunk mondta  ,én nem akartam menni ,elővettem a kenyeremet ,a kóláért a térdemig csorgott a nyálam ,álltam tovább  a sorba ,bozót maga elé engedett,mert látta ,hogy több kettőnél a türelmem :))
 Iszonyú nyűgös voltam ,és haragudtam magamra a hibáért ,,a túra végét egyáltalán nem láttam ebben a csillogós állapotban ,és írigyeltem azokat akiknek itt volt a vége. A fél liter kóla ,meg a sör ,dobott rajtam ,a cillagok is oszladozni kezdtek . Mikor kiléptünk a meleg helységből megcsapott a kellemes Virágos nyergi szél  . Két fiú a 35 ön indult tovább ,ezért csatlakozást kértek  hozzánk, azt mondták profinak nézünk ki , ííííííííííí de még a kötők padja környékén lemaradtak szegények  .

Nagyon nehéz volt ezen a kis ,keskeny leszakadó partoldalon menni ,A lábunk állandóan lecsúszott oldalra ,és azt hittem sosem lesz vége ennek a hosszú sárgának . Az Alsó -Jegenye völgyben a lábszárig érő hóban vágtunk át a ponthoz,ahol szintén korhű ruhában fogadtak harmonika szóra ,meleg tábortűzzel.  Tök hangulatos volt köszönjük fiúk ! Gyorsan tovább álltunk,mert mondtam Janinak ,majd a benzinkútnál mi is tankolunk ám cillagom  ..így megnyomtuk ezt nekem oly tetsző, fahidas kispatakos részt ,,a kis patak csobogása szép ritmust adott a lépteinknek ,és a szitáló hó ,ragyogása még mesebelibbé tette a tájat  . A benzinkút Solymár határában fény volt az éjszakában . Ahogy beléptem az ajtón , elmartam egy literes kólát ,meg valami mandulás sütemény félét. A shoppos néni szemében megláttam magamat ,,elég volt rá nézni és tudtam,hogy szépen nézek ki :)  A sárgán felfelé megeszegettük az életmentőt Janikával ,hogy kitartson az erő a fődemig ,Kakukk-hegy -Kerek-hegy, hosszú mély havas menetelés felfelé .
A zsíros-hegyen vártam a levest nagyon,,és IGEN  volt forró gulyás leves  a ponton .Olyan de olyan finom,hogy hétnyelven beszélt,,,bár ha sz@r lett volna ,vagy faggyús azt is megzabálom simán :)  Éreztem,hogy a keringésem hordja szét a levest ,,a szín húsra lecsap a gyomorsavam,és harcot viv a krumplival zöldséggel ,ez a leves  úgy helyre tett,hogy alig bírtak vissza fogni cillagaim .A papp földeket  ingyér  is felszántottam volna .
Csiba itt csatlakozott hozzánk,nem volt még a túrán ,viszont  jól nyomta gyalog meg baromi fiatal is , úgy ment ,hogy én simán tudtam kocogni mögötte ,meg Jani mögött is :/   Elhagytuk a régóta követett  sárgát, és a kéken mentünk fel a Nagy-szénásra . Hol kocogtunk hol meg gyalogoltunk.  A Szénáson azt kaptuk amire vártam ,,bár a szél idén nem tett ki magáért,,viszont volt helyette köd, és térdig érő hó . A csúcsról délkelet felé fordultunk ,nyomok azok mindenfelé mentek,jelzés itt csak a köveken van,,de azon most 50cm hó volt . Az erdőbe beérünk,és  jobbra fordulunk ,majd  a Kutya-hegy nyergébe szenvedünk tobább a mély hóban. A kék keresztnél egy traktorral eltolták a havat..így csak 10 centiben kell menni.

Egész jól haladunk ,majd a Kutya-hegy dűlőjénél térd fölötti hóban gázolunk tovább ,,az eltakatított havat szépen vissza hordta a szél..ilyen még 2x volt a kék kereszten,majd leértünk a forgó kapuhoz,ahol hírtelen azt hittük nincs is pont ,mert a "katonák" csak úgy álltak a sötétben ..gondolom nemrég értek a ponthoz ezért nem volt még tüzük. Állitólag öten voltak csak előttünk ..Nyirmi törhetjük az utat magunknak :P  A sárgára vissza tértünk ,és a Fehér-úton nagyon durván mentem elől ,Janika többször is említette , hogy szegény Csiba elveszik,de jött mögöttünk ügyesen mint a kisangyal ,hiába nyirmizett az első hatvanasán :) .  A véget nem érő lefelé nekem tök jól esett ,pedig volt vagy 5 kili lefelé a mély hóban .Úgylátszik a  gulyás szépen felszívódott  . Átmásztunk a foghiányos létrán ,Janika elől ,én mögötte ,Csiba meg simán átbújt a drótkerítésen ..

Itt egy tábortűz maradványai voltak ,,nyílván nekünk lett csinálva  ,mert erre borzasztó rossz minőségű a sárga .. Egy végeláthatatlan szántóföldön (Papp földek ) továbbra is lefelé támadunk ,az olykor lábszárig éró hóban..a hepe hupát még a hó alatt is érezzük,,, Két fehér álcaruhás ,járőröző a szántóföld közepén mutatja az utat. Szó szerint  fel alá járőrőztek (mű) fegyverrel !
 Átkelünk a kritikus békás patakon ,,tavaly itt nagyot kavartunk Jocival,,,de most simán megy az irány . 2 kili a szántóföld közepén, igazi időrabló volt ,lassan leértünk a ponthoz... ami egy nagy fa tövében volt ,amolyan lövész árok félébe vermelték el magukat a ponton posztoló katonák ,kaptun teát ,itt a szántás közepén ez gyógyszerként hatott minnyájunkra .  A fiúk lányok a  gödörben ,olyan kényelmesen elvackolták magukat ,hogy szinte hivogató volt ,még ponyva is volt a hó ellen ..ez a pont volt számomra a leg hangulatosabb ..Tűz ,tea ,hóesés,fa töve,gödör , ponyva , 5 cillagos vackuk volt szerintem :) Folytattuk tovább a szántóföld harcunkat,és az aszfalt út Perbálnál megváltás volt számunkra ..Janikával futottunk is legyen már vége az őrületnek  ,nem számított a felfelé ,csak mentünk és gyűrtük a távot .Csiba kicsit lemaradt ,de a nagy lábával hamar utól ért,főleg mert én elkavartam egy kicsit egy meredek utcában ,,viszza le a francba le a hídhoz ,,ez a sárga kikészít :/
Lyúk földek -Nyakas tető ,hisztérika a kettesen  volt nekem :(

Totál kikészültem ,,egy keskeny keréknyomban haladtunk a mély hóban kilómétereken keresztül .  Hogy hányszor rúgtam magam bokán ? fogalmam sincs .. Janika ügyesen kitámasztott a botjával ,csipőből is tartani kellett magam billegtem össze vissza  .  ..Nem köllött a bot sem ,egyszerűen semmi nem volt jó  ,és állandóan pisilnem kellett miatta  :) Anyácsa puszta előtt ,szintén a fehér ruhás "járőrözők " igazítottak útba ,,,a Túrázókat is utól értük ,majd anyácsa pusztán valami pajtában  volt a pont ,,,tök hangulatos volt . Na innen már csak egy bő hatos ,Csiba elment a túrázókkal mi meg Janival toltuk az aszfaton .. a kakukk-hegy körül még volt némi szint a végére ,Szomorra beérve ,mindent ellepett a friss hó ,az úttest is szép fehér lett, Az utca tetejéről ráláttunk a célhelyre ,és csak futottunk  lefelé Janival  ...és igeeeen  !  a  kiskocsmába toppanék,és  fél 5 körül 10:27 es mentidővel véget vetünk az őrületnek . A kiskocsma "üres" ,elsőként adunk munkát a pontőröknek.,amin igen meglepődünk , de külömben  lényegtelen .Megkapjuk a díjjazást  ,és csak mesélünk mesélünk   , az egyetlen korai vendég meg csak kérdez és kérdez ,mi meg örömmel válaszolunk ,a forró cserépkályha szélén ülve .Kapok virslit, forralt bor kérek mellé,hogy tudjak aludni ,,aztán egy szűk órácska ücsörgés után lassan elmegyünk ,nagyon dicsérjük a túrát,máskor érdeklődni fogok a fasírtért ,,a frissítésem egyébként elég lett volna ,ha megeszem  időben a kenyeret , holnap fasírtot sütök, mellé kovi ubit ,és átélem újra ezt  a remek túrát ! jó étvágyat cillagom :)

ui:
Nem sokkal utánunk jött egy túrázó ,helyet kért pestig  az autóban  ,és hát izéé szóval Janika elég álmos volt , én komolyan azt hittem,hogy direkt csinálja,hogy átmegy a másik sávba ..majd miután rákiáltottam, feijedt mint egy kisfiú :)
Lassításra kényszerítettem azonnal, féltettem a kis életünket :P ,de Ady-ligetnél  ,ráment az út padkára ,ami azt eredményezte,hogy kilyukadt a kerék ..Vazze 60 kilit futottunk éccaka ... 2000 szint után álmosak fáradtak vagyunk .szakadó hóban fejlámpánál tök idilli három nyomorék az út szélén :)
..Janika emel  ,,Kristóf csavaroz ,én világítok ,,a hó szakad ,a busz jön ,a megállóban állunk :)
Autó magasba, kerékcsavarok kint ,de a kerék nem akar jönni ,totál rászorult az agyra .
Ketten rángatják ,rúgják ütik,,semmi .Telefon Gabinak már úgyis fél hét :P  tanácsot kérünk ,hogy az embléma alatt is van-e csavar középen  ?  Nincsen ,de rugdaljuk tovább javasolja Gabi ,,ejj csak erő lenne ugye cillagaim :) ,kormány elteker úgy rúg ,kormány balra teker úgy rúg,semmi . Aztán egyszer megadja magát a nyomorult ,Janinak még van ereje a földhöz vágni a 205  ös  hatalmas kereket :) Hikomat kerék fel ,,Janika vigyorog ,hogy nyólcvannal lehet vele menni  ,, engem haza hoz ,de Kristófnak a lelkére kötöm ,hogy figyeljen helyettem ,és szóval tartsa  Janit mert több pótkerék nincsen :))