Futkorászás a fődemen
Veitsch Alpinmarathon !
yoyo | 2009-06-29 17:12:37 | 9 hozzászólás

Mostanában nem kerítek nagy feneket az utazáshoz való bepakoláshoz .

Így volt ez most is ,mikor Andikáékkal megbeszéltük,hogy 4 kor találkozunk a Moszkva téren . Hamar összedobáltam amit gondoltam .A nagy hátizsákba raktam a sátrat, a hálózsákot,a polifomot + egy párnát.  Az utazótáskába  a kajákat meg a ruháimat , Gyorsan csináltam egy főpróbát a nagy tükör előtt hogy mennyire vicces ,hogy a fejem felett egy plüss hóemberes párna kandikál ki ;)  Addigra már az ég is dörögni kezdett ,tehát ernyő is kell cillagom  .

A fényképező gépet gyorsan elvettem Gabi asztaláról,és megnéztem,hogy van-e benne elem . Volt !

Háromnegyed 4 kor már a Moszkván voltam ,persze esegetett éppen . Andikát felhívtam merre vannak,. Mondta ,hogy Ursikával  araszolnak a nyugatinál a dugóban ,nem.e tudnék kicsit előbbre jönni, mondjuk a Margit hídig. Hát persze hogy tudok, hátizsák felvesz ,táska  a vállra ,ernyő a kézbe ,futás a villamoshoz :)

Na de nem szaporítom a szót ,dugó volt még sokáig ,Alikát is felvettük  ,így négyen léptük át Ausztria határát ,ahol csodák csodájára  eleredt az eső  . Minél közelebb értünk Veitschez annál jobban esett . Elkezdtem  énekelni,hogy ..száááátooorooozááász  . do ré mi do ,vagy valami hasonló :P Minnyájan nevettünk ezen,és mivel baromira teccet ,ezért  mikor belementünk egy alagútba ,majd kijöttünk belőle esőben ,mindenki rákezdte .szááátoorooozááász :)

Mégis mire Veitschbe leértünk  szerencsénkre elált az eső  .Hamar sátrat is vertünk a vizes fűre ,és  Ursikával eldöntöttük nem állít külön sátrat magának ,inkább  velem alszik, legalább jobban bemelegítjük . Mert valami nagy fene meleg, nem volt ám . Reggel 9 kor volt a rajt ,a sok kómás magyar, négykézláb mászott elő a sok cillagos szállodából . Szaszáék ,futuréék ,L Szilviék ,stb . Elővettem a gépet is ,csináltam pár képet ,majd kíírta,hogy az elem lemerült :P

De legalább volt benne elem .

Szerencsére Alikának volt  tartalék vagyis a gépéből vette ki ,mert külömben a guta ütött volna meg,ha nem vihetem magammal ,a hegyre . A másik nagy vacilálás ,hogy milyen toalettben menjünk ,hosszúban? rövidben ?,kell eső dzseki,? hosszú technikai. ? végül nem öltöztünk tul,és jól tettük ,mert nem fáztunk .

Aztán 9 órakor  ,felsorakoztunk a rajthoz. Andika nem futott ,ő most csak hencseregni jött ,és a kilátóba kirándul majd ,állítólag sört is árultak :) Hatalmas ágyúdörrenés rázta meg a kis falut,majd elindultunk  a hegynek . Ursika hamar az élre állt,mi Alikával lemaradtunk kissé . Elkezdtem fényképezni ,ahogy emelkedtünk egyre szebb,és szebb látvány tárult elénk . Majd egyszer aszongya a gép,hogy a  memória megtelt :P  Na gyalogolni kezdtünk úgyis emelkedett ,addig megbabráltuk kicsit a méreteket .

Az első szakasz szerpentinesen megy felfelé ,az út szélén kirándulók félre állnak,és megtapsolnak . A tehenek viszont nem állnak félre ,szurkolásként viszont kolompolnak nekünk . Nem győzzük a tehén szart kerülgetni .A frissítő pontok  szerintem sűrűn vannak ,és elég is amit adnak,sok helyen volt  házi sütemény .

A fényképező gép állandóan vacakolt ,mert  mint kiderült utólag , memória kártya sem volt benne :) Csoda ,hogy ennyi képet egyáltalán  kipaszíroztam belőle :P

A második szakaszhoz érve , alaposan bekajáltunk . Alika két gélt is elő vett megettük,meg sótablettát is vittem ,és elkeztük a mászást felfelé . Először még csak lihegtünk majd egyre feljebb már fújtattunk is .futásról itt szó sem lehet ,a kéz is elkelt néha . Óriás  felhő réteg ereszkedik ránk ,csak a tehenek kolompolása hallatszik  belőle  . Így kapaszkodunk felfelé ,a magasba  nézve ,hogy biztos a felhő mögött már ott  lesz a csúcs.Aztán mikor elúszik  a felhő ,akkor látom,hogy még 3x akkor út áll előttünk :)

Most már süt a nap is ,meseszép minden virágzó legelők ,hatalmas fenyőerdők alattunk . Frissítünk a gerincen ,és egy keskeny kis ösvényen futunk a gleccser felé . Szerencsére itt tudtam fényképezni ,de a tengerszemet már nem tudtam megint .

A tehénszaros rész a Hohe Veitsch második felében volt .hihetetlen nagy területeik  vannak a teheneknek ,de azon a 30 cm ösvényen amin nekünk kéne  haladni ,azon fekszenek . Alikával lendületből futunk bele a tehén szarba ,én csámpás lévén rögtön felkenem a lábam szárára . Nem baj majd a bozótharcos résznél  letisztul. Elég szeles hideg volt itt fenn ,de nagyon nagyon szép .  Elérkeztünk a 3. szakaszhoz ami elvileg lefelé megy,de ez nem igaz ,rengeteg emelkedő  volt benne . vrgjuc is utól ért, mikor épp bokroztam,majd  nagyon jó szlalom mozgással elnyelte az erdő . Alikával a tehénszaros cipővel sokáig csúszkáltunk ,meg a gyökerek,kövek  is, igen csak csúszkáltak a vizes erdőben ráadásul rajtam aszfalt cipő volt ,mert a terepet csak rövidebbre veszem már  fel . nyom a nyomorultja .

A bozótharc  a fenyőerdőben ért minket ,vrgjuc ,és egy másik magyar, épp a kiutat keresték a burjából.  . Voltak nyomok is ,de kizárt ,hogy emberek a 15 méteres kidőlt vörös fenyőkön átmenjenek . Pedig az út arra vezet cillagaim ,tavaly is erre ment ,csak akkor még nem volt vihar ;)  Alika ment elől ,Jucc  ment utána ,1,2,3, 4, fenyőn átmászva ,majd mentem én is ,ha menni kell hát menni kell ,legalább tehenek nincsenek :) .

A vörös fenyő erdőben csupa rózsaszín minden  .szép páfrányok mindenütt ,egész más az élővilág mint az első két szakaszon . Isteni illatok áradnak ,de már nem a cipőnkről .

Egy hosszú lejtős részen egy mocsárvilág fogad ,Alika szerint a Hortobágyon vagyunk .Nevetünk

Majd tovább futva pocsolyás dagonyás saras rész jön ,ahol kórusba kiálltjuk ,hogy szááátooroozááász . Ezt egyébként minden pocsolyánál elénekeltük . A sáron úgy futottunk keresztbe mintha ott sem lett volna ,pedig ott volt ,és bokáig merültünk a hideg trutyiba .

Az utolsó pontot már nagyon vártuk onnak már csak egy bő 3  kilis szerpentin lefele ,amit nagyon megnyomtunk ötösön belül .  Az erdőből kiérve ,az aszfalt úton még egy kili a cél,és a kávézók teraszáról tapsolnak,de még a helyi járókelők is . Andika vár futuréval minket , a járda szélén ülnek ,jöttünkre andika felugrik,de future nem ;) Elfáradtál cillagom te is :P

majd nagy hajrával befutunk a célba.

A kerítés mellett a hüvösben pihiztünk  több magyar társaságában ,sörözünk,meg sütizünk ,Andika sült krumplit hoz ,majd eredmény hirdetés ,és ajándék  sorsolás értékes nyereményekkel  Kerékpár ,siléc ,túrabot, stb stb .Este vacsora, egy szép temető mellett a magyar szekcióval  :) Az alvás ma  Ursika leselejtezett sínadrágjában fog történni ,mert hogy előző este kicsit fáztam . Aztán az eső is elered mire „ágyba „ bújunk  ,és  ritmusos kopogása elaltat minket .

Reggel hétkor ,Ursika ébred elsőnek ,már feltoltam teljesen a ponyva oldalára ;) Az én sátram az én váram cillagom  :)  ébredezünk  kávézunk ,aztán sátor bontás a párás időben , a párafelhők rojtosan lógnak az égből, majd miután mindent bepakoltunk ,elered ismét  a „szááátoorooozááász” azannyaúristenit és csak esik esik ,de mi már úton vagyunk haza felé, tele élményekkel,és  csecsebecsékkel .  Köszönöm Barátaim íííííííí

Tészáz visszhang !
yoyo | 2009-06-09 09:15:22 | Nincs hozzászólás!
Már a beszámolómban is írtam,hogy komoly problémáim voltak az új cipővel,(nem tört fel,fogta a bokámat ,nem lett csak egy parányi vízhólyagom ) viszont kimondom,hogy Kicsi a cipő !
Erre néhány napja jöttem rá, mikor is a Löve alpin után kék lett a körmöm . A cipő 9és 1/3 os ,és 24,5cm Amik itthon vannak azok 9 es méretűek ,és 25 cm . Tehát itt van a kutya elásva ..a nagyobb cipő kisebb ,Sad ezt nem néztem meg ,mikor megvettem ,hogy a nyelvében mi van ..és hogy kicsi lenne az üzletben ez még nem érződött .Ezért úgy döntöttem,hogy eladom ,ha valakinek kell egy terep cipő http://www.shopping.com/xPO-Salomon-Salomon-XT-Whispers-Trail-Running-Shoes-Womens-Midgrey-Cerse-10-0 akkor 18 ezerért eladom . A szine ugyan ez ,mogyoró/kivizöld . Legújjabb tavaszi modell .Sokat veszítek rajta ,de nem tudom hordani ráadásul a 2.ujjam hosszabb is . Szerintem 7 es lábra jó ,vagy talán kissebbre .

Kétszer volt rajtam,igaz az eggyik a T100 volt ,a másik a Lowe alpin Laughing
Írjatok vagy hívjatok ,ha valakinek kell 70/ kettőnegyven 7046 .