Futkorászás a fődemen
Iszinik 50
yoyo | 2008-11-23 17:02:53 | 1 hozzászólás

7:15 kor érek ki Szárligetre ,ha nem is kígyózó sor ,de legalább 30 an állnak előttem ,mindenki didereg ,míg bejutunk a váróterembe nevezni .Mambáék már odabent melegednek Bökivel .Sc egy bőrkabát alatt, éppen szétesni készül .
Én is fázom odakint , aztán elfogy a sor és bejutunk az épületbe .A nevezés hamar megvolt, indulok is .7:45 kor kapaszkodom felfelé a fiatalosban , pár túrázót elhagyva hamar kiérek az autópálya alá .Mosolygok a Hajrá zombik feliraton:)
Haladok szépen előre ,kiérek egy rétre ,és leszakad az ég. Szerencsére hó formályában .
A tavakhoz érve, a békák már hibernálták magukat . Én viszont teperek felfelé a Somlyóra ,picit meredek ,és csúszós a friss hótól a kaptató . itt ér utól Escé :),és Szilvi ,nyomják felfelé ,én is nyomom csak nem haladok . Vadászati szezon van,mert lövések zaja veri fel az erdő csendjét.
Felérek a kulcsosházhoz jó meleg van ,pecsételek, aztán irány tovább felfelé .Elhagyom a szénégetőket .A tornyói műúton jól lehet haladni lefelé . Azt hiszem sisiékkel találkozom ,tőlük kapom a a hivatalos somlyói pecsétet . Futok lefelé a havas úton elhagyom a nyúltelepet. Kiérek egy sorompóhoz ,majd pár száz méter után a műútról újra be az erdőbe . Kanyarogva leérek a Bodza –völgybe,innen megint felfelé folytatom utamat ,majd lefelé Koldússzállás irányába .Itt a fára helyezett igazoló kódott kell beírni . A vadászháznál az Y elágazásnál sokminden eszembe jut a k100 ról . Ami egyébként végig jellemző volt,hogy előjöttek emlékek a tavaszi túráról . Emlékeztem,hogy ide hosszú lejtőn vezett az út ,most viszont felfelé kell menni . Hatalmas mohás sziklák mellett haladok el ,nemgyőzök ballra fordulni a Pes-kő
irányába . Vastag havas avaron haladok tovább ,néhol igen sáros ragacsos rész van .A cipőm már régen átázott ,a kamásli állandóan lecsúszik ,de csak a jobb lábamról .A végén már nem érdekel, már legalább 20x felhúztam . A terepcipő jól vizsgázik ,egyetlen bajom az ,hogy a jobb lábam fáj benne ,a ball nem .
Viszont az aszfalt cipőben a ball fáj,és a jobb nem :P Kényelmetlen füves göcsörtös rész jön ,aztán kiérek a vértestolnai műútra 24,5 km . Pecsételek a srácoknál aztán bevetem magam az erdőbe . Megjött az első létra , elég csúszós havas ,óvatosan kell ereszkedni ,Hol máshol mint itta létra tetején csörrenjen meg a telefonom.
Aztán jön a következő létra ,majd a rét után még egy . Végül a kedvenc részem a bozótos jön .Nemtudom miért de én ezt a dzsindzsás ,elvadult útvesztőt nagyon élvezem ...ami párszáz méterig kanyarog …épp csak annyira széles ,hogy egy ember elférjen ,de még így is felakadhat bokrokba . Sokat nőtt a bozót ,pár éve még derékig ért ,mostmár fejmagasság felett van . Mondjuk szerintem remek vaddisznós hely ,ha nem a túrán lennék ,privát biztos nem jönnék erre :P
Aztán kiérek az erdőbe ,majd egy újjabb létrán átmászva ,haladok felfelé Bányahegyre . 30,3km
Gyors pecsét ,és irány lefelé, egy tarvágásos részhez érek , ezen a nyilt terepen fagyos oldalszél fúj.Gyorsan felveszem az esőkabátomat ,ami alá persze jól beizzadok ,de legalább meleg .Vastag avarral borított útszakasz jön , majd egyszer csak előbukkan egy” kastély .ma Egyházi üdülőnek hívják .Füstölt a kémény, jó meleg lehet benne ..nekünk viszont menni kell ,ebben a szép kora téli erdőben . Elérek a Kis-Gerecse oldalába . Óriás tölgyesek közt ereszkedek a kövek közt lefelé ,nehéz,, nagy odafigyelést igénylő terep . Az előttem lévők lábnyomai alapján nagy csúszkálás lehetett . Ballra elképzelem a medvehagymákat,jobbra viszont egy sziklába vájt kiskápolna van mécsesekkel ,virágokkal. Hamarosan kiérek Pusztamarótra ,egy autóból kapom a következő pecsétet .A tisztáson hamar átvágok ,és újra felfelé haladok ,elérek a vadvédelmi függönyhöz ,majd lefelé visz a lendület ,igen sáros és ragacsos ez a rész . Átmegyek a következő függönyön ,és éles ívben megkerülöm a domoszlói-völgyfőt . Eleinte széles úton haladok lefelé majd egy keskeny ösvényre vált az út ,Kiérek a bajóti műútra ,majd pár méter után be az erdőbe ,itt elvétem a jelzést tovább megyek ,nemtudom ,hogy csináltam …mindegy is ,végül egy pici kerülővel becsatlakozom a kékbe .
Ismét felfelé tartok a Domonkos –hegyre ,majd az egész hegygrincen át ,leérek Péliföldszentkeresztre . Hát itt már 45 körül járok ,igencsak fáradtak a lábaim ,minden lépésnél koncentrálok,hogy merre billenjen a bokám ,a Hátsó combizmom helyre jött úgy néz ki . A bütyköm sem fáj.
Hamar túljutok ezen a hosszú nevű településen ,hogy aztán a k+ en felmenjünk egy nyilt terepen ahol zöldelő rét fogad szép fenyvesekkel ,és ha vissza néz az ember szép kilátással .
Felérek a Látó-hegyre ,és egy igen kényelmetlen köves úton futok le Mogyorósbányára,és 14:30 kor nyitok ajtót a kakukk vendéglőben . Egyedül ücsörgök a vendéglőben ,csupa víz mindenem .Gabinak kiraktam a tiszta ruhát ,hogy hozza el ,naná,hogy otthon hagyta ,szerencsére tiszta zokni volt nállam .A túrán mindenféle időjárás volt , többször is volt hóesés ,azután napsütés ,majd megint szürkeség .

Szeretek egyedül túrázni :)

Bár az is igaz,hogy inkább ott ....ahol tudom is az utat :P
Szabadság :))))
yoyo | 2008-11-17 09:58:01 | 2 hozzászólás

Hát igen .....nekem van a legtöbb szabim a munkahelyen ,hallgatom is eleget a csajoktól ..Fülkorn dolgozhatunk helyetted  megint :) ,,persze a plusz pénz az jó nekik ,csak hát inkább ők is otthon lennének .

hát így történt ,hogy kivettem 5 napot ,és 12-t itthon vagyok :))

és még mindíg maradt 4 !

szóval az van,hogy a héten sokat  megyek tekeregni ,már alig várom,hogy megfőjjön a kaja ,és menjek .Reggel szikrázó napsütés volt ,,azóta jött néhány felhő .

Mindenképp próbálgatnom kell magam ,hogy smint mennek a több napos futások .  Mert addig semmiről nem döntök .

Hétvégén pedig elmegyek az Iszinik 50 re .

jó lesz cillagaim ,kár,hogy dolgoztok ..mert külömben jöhetnétek yoyokával :)