Futkorászás a fődemen
Írottkő 50 +++
yoyo | 2008-10-26 15:02:59 | 6 hozzászólás

Mottó!
Ha szeretsz polifómon egy hálózsákban  aludni  ,akkor  egy tornateremben biztos megutálod .
A tornaterem !! Hát igen …erről is tudnék írni ,hogy miért vágtam ki fél egykor az ajtót ,és pánikszerűen rohantam a női öltözőbe ,de inkább a túrára szánom az időt ..

A 6 órás tömegrajtot lekéstük ,így 6:15 kor mentünk ki az iskola elé .én , Ursika ,és Baddi . Fogalmunk sem volt merre kell menni , a túrázok zöme elment .Szöveges leírás pedig  nem volt . Jött egy néni őt kérdeztük meg ,azt mondta lefelé kell menni ,mi bizalmatlanok voltunk ,így vissza mentünk megkérdezni merre induljunk el , Elmondták ,hogy felfelé induljunk a zöldön  .Sötét volt.. fejlámpával kerestük a jelet ,aztán 500 méter után már nemtudtuk megint merre tovább . Több irányba futottunk ,végül én látom meg a zöldet.Aztán Ursika leválik László Szilvivel megy ,de jÓ,  legalább ő sincs egyedül . Ők a  70 re neveztek ... Baddival  mi elindulunk Óház-Tetőre ,
Visz a lendület , így kihagytuk az első  pontot ,mikor rájövünk ,hogy kimaradt futás vissza lefele .Baddi pecsétel ,majd ráteszi a gyertyára az itinert ,kicsit megég ugyan ,de  szerencsére a lényeg megmaradt .
Ezután megyünk a Vöröskereszthez :).  Alig birom követni ,nekem nagyon gyors a tempó ,szivesebben gyalogolnék már ..Az itiner szerint a piroson kéne tovább menni ,de mi simán a kéken maradunk ,mert ha a 35 ös a piroson megy ,akkor az ötven biztos nem ;)
 Szóval mi megyünk tovább a kéken, holott már piroson kéne lennünk .  Már egészen világos van .Jó kis széles aszfalt út megy végig az erdőn ,szerpentinbe lefelé .Gyönyörű színes az erdő,ahogy a fények a párán átvilágítanak .
Baddival  viszont   nem bírom még lefelé sem .Ezen a szakaszon látom meg az őzeket .Baddi is látja megáll ,jajj de jó legalább  utól értem . Aztán megint elindulunk ,Fogy a távolság rendesen ,már több száz méter ,,TeBaddiiii Biztos ,hogy jó felé megyünk ? kiálltom utána  ..Csak azért mert se előttünk se mögöttünk senki !
Már utól kellett volna érnünk azt a rengeteg embert aki 6 kor indult ,,Jó az elején szöttyögtünk tudom,meg vissza is mentünk a ponthoz  de mégis...Jó ez yoyoka gyere  nyugodtan ,jövök jövök,csak nem haladok cillagom kiálltom utána ..Megint fogy a távolság. Elhaladok  a Stájerházaknál ahol majd csak 21km múlva kéne lennünk ,baddi már a szerpentinen megy felfelé ,még látom ,de egyre messzebb kerül,lehajtom a fejem hátha úgy jobban tudom nyomni .

Nemelég,hogy a piros helyett a kéken megyünk,de már a kékről is lejöttem. Vissza nézek a szerpentinen hátha jönnek emberek ,de senkit nem látok .. Hát ezt nem hiszem el,hogy senki nincs előttünk ! Elérkezek egy kereszteződéshez ,és próbálom kitalálni baddi merre fordult , elindulok felfelé semmi jel  a fákon. elindulok a másik irányba... semmi.Ekkor már kezdem felfogni,hogy eltévedtünk,  térképem nincs ! mentségem legyen,hogy előző nap találtam ki,hogy ide jövök ,akkor meg ünnep volt beszerezni nemtudtam . Na de mégis merre menjek ,telefonálok baddinak  igen igen az jó lesz .Gyorsan keresem a számát ,de nincs meg .Érzem,hogy az  endorfint legyőzi a pánik . Itt állok a Köszegi-hegységben egy használhatatlan itinerrel ,térkép nélkül ,baddi nélkül . Ursika !! igen ursika biztos tudja ,gyorsan hívom is ,,ilyenkor remeg a hangom ,és átérezni ,hogy teljes a pánik a fejemben .Ursika próbál az előtte haladóktól infót szerezni,mert hogy ott több túrázó is van ,bizony bizony !  Persze segíteni nemtudnak,mert erre ők  nem jöttek .Aztán jön az esemesen a szám ,Hivom is  gyorsan minden perc számít , nyomkodom idegesen erre ursika veszi fel .

Jajj teljesen szétestem, hasmenésem lesz  rögtön ,,de  nem baj ..legalább ezt sem kell cipelni  :)  Csörgetek még 1x gyorsan . kicsöng ííííí Valahonnan a sírból beszélek  hozzá ,ő már jóval feljebb van ,rájött ,hogy régóta eltévedtünk  ,de talált egy térképet egy táblán,  ha felfutok erre ,aztán lemegyek arra ,ott átvágok... akkor lejuthatunk Velembe . Arra még emlékszem ,hogy azt mondtam,de én nem vagyok olyan ügyes térkép olvasó mint Te . Aztán   azt mondta ne mozduljak onnan ,vissza fut értem . Jött is nemsoká .  istenem  annyira örültünk egymásnak.,,Felértünk a Hoffmann –forráshoz ahol volt ez a bizonyos térkép ,ezen tájékozódtunk ,és eldöntöttük,hogy a kék kör levisz majd Velembe . Gyönyörű fenyvesen haladtunk lefelé ,majd érintettük a Szent –Vid kápolnát ,ahol több száz éves fák lehettek ,Nagyon szép rész volt ez is . Aztán láss csodát  egyszer csak leértünk Velembe a 2.ephez ,itt volt a túra 11 kilóméternél,de mi 3 óra altt értünk ide .Végre ember…  rengeteg ember.  Belaktunk zsíroskenyérrel ,és teával . Megvolt tehát a második pecsét .Elindultunk együtt baddival,de megintcsak nembirtam a tempóját .  Mondtam menjen nyugodtan előre,legalább nem gyilkol a futással ;)  Azt mondta ,ha bármi van hívjam vissza jön értem . Ezután Olyan de olyan óvatos lettem ,hogy állandóan az ítinert vettem elő, amitől aztán az lett ,hogy a végére darabokra esett a nedves tenyeremtől , Kalapos –Kő jó kis szuszogós meredek  rész ,itt nem volt pontőr ,ezért a fára festet számot kellett beírni . Rátértünk az OK re fel Írottköre .Csodaszép vidék ha mondom ! itt végre  sűrűn voltak az emberek, mindenkit megfogott a hegy ,baddi már lefelé jött ,pacsiztunk is ..én meg  csak mentem ,és mentem  ,és   ,azt gondoltam ,ha ilyen magasra megyünk biztos szép lesz a kilátás . Felértem az országhatárhoz ,jó sok ember volt fenn ,viszont kilátás nem volt ,mert párás volt az idő .
Ezután újra lefutottunk Velembe ,6 kili kökemény lefele ,csúszós vastag avaron kövek közt ..

Velemben ismét zsíroskenyereztem teáztam ,irány a Szent-Vid kápolna ,hihi itt már voltunk pár órája .  Gyalogolok felfelé ..épp majszolok egy kenyeret ,mikor jön baddi :O Hű nagyon megörülök neki ismét taálkozunk .Azt mondja ,hogy eltévedt lefelé Írottkőről .,és egy olyan vaddisznós csapásra tévedt,hogy szinte a fekhelyükön találta magát.   Mindenhol malacok futkostak,meg dübögött az erdő .  Most le megy Velembe ,és eldönti tovább jön-e,vagy befejezi a túrát  mert kihagyta a kalapos-kő pontot .Mondtam neki ott nem volt pontőr ,hanem a fára volt felfestve egy szám ,én is vissza mentem ,mert kihagytam  én is :P aztán kiderült nem volt ott senki ..No mindegy azt mondta menjek nyugodtan ,majd kitalálja ,hogy dönt ,aztán úgyis utól ér .Jó tempóban nyomtam a kápolnához ,égett a combom .Aztán felértünk a Hoffmann-Forráshoz .Már erre is voltunk ma pár órával előbb .
Baddi még nem ért utól ,lehet mégsem jön? Jó pár túrázót utól érek senkihez nemtudok csatlakozni ,a saját tempóm a legjobb nekem . Szépen haladok lefelé ,már leérek a Stájerházakhoz ,itt almát kaptunk ,lassan indulok ,aztán  baddi utól ér .  én gyorsan közlöm vele,hogy nagyon örülök neki,hogy együtt vagyunk ,de én már fáradok és nembírok vele futni . Megállapodunk,hogy lefelé futunk ,és felfelé gyalogolunk .Innen a fehér pontot kell követni közel 10 km .Ez jó mert nem kell itinerezni . Mentünk is lefelé rúgtuk az avart ,gyönyörködtünk az erdőben ,mert hogy az valami csoda volt . Eljutottunk egy kis patakhoz ,és  4 szer ugortuk át  ,pedig elég lett volna egyszer is ;) mentünk felfelé a Tábor-hegyre . Kemény hosszú egyre meredekebb rész, fenyőerdővel tölgyesekkel .Már délután volt ,és nagyon szép sárga fények világították meg a völgyet .Nekem kicsit a Szőke- forrás –völgyhöz hasonlított . Gyönyörű mohák,és páfrányok ,fenyvesek ,tölgyesek ,csordogáló patakok ,források . Kicsit elterelte a figyelmünket a táj szépsége,és felértünk a Tábor-hegyre . Itt sem volt pont a számot írtuk az itinerre . Mentünk a hegy gerincen végig ,aztán egy éles jobb kanyar ,és irány egy nagyon meredek köves rész.. út az nem volt  csak kövek falevelek ,és rengeteg szömörce ,csipke bokor ,amikbe jól beakadtunk. . Azt hittem szét szakad a combfeszítőm,próbáltam lazábban fékezni ,de akkor meg olyan lendületet vett a lábam,hogy egyszer csak nemtudtam elkapni egy fát ,és elestem .,baddi is eleset előttem aztán végre leértünk a Paradicsomoshoz ,itt vizet és pecsétet kaptunk .
A következő ep,6km volt  innen ,és végig aszfalt úton dimbes dombos ,rész .baddi kitalálta ha futunk, akkor hamar túl leszünk rajta . Persze rajta fáradtságnak nyoma sem volt ,én már eléggé húztam a testemet , és néha gyaloglásért könyörögtem .  Aztán egyszer csak feltünt a Hét Vezér-forrás hivatalosan 44 km volt,de mi már több mint  ötvennél jártunk . Pecsételtünk,én Ond vezért választottam szomjoltónak .Nagyon szép volt ahogy 7 helyről folyt  a víz, és felette a Nagyvezérek nevei
Kékfekete bársony az ég teteje, -
abba ragyog a nagy Göncöl-szekere.
Nótát mondok a nagy Göncöl-szekérről,
vagyis inkább a hét magyar vezérről.
 Már csak öt kili !!! De jó !  Viszont egy 900méteres szakaszon 183 méter szint lesz ! Még utoljára megkapjuk ezt a brutál emelkedőt ,és Óház- tetőn  végre pecsételünk ,és zsíroskenyerezünk . Itt ültem le elősször ..szerencsére baddi több kenyeret is evett ,így nemkellett rohanni . Aztán megindultunk lefelé ,de már ez sem esett jól régóta .Ursika hívott merre vagyunk ?  jajj szegénykémnek kiment a bokája,és átjött az ötvenre ügyesen . 9:50  kor nyomtunk órát az iskolában .Hát mit mondjak alaposan elfáradtam ,és a számok is elég beszédesek ..

Pozitívum ! Az ellátás kiemelkedően jó ,a téliszalámis zsemlén egészen meglepődtem  ,de volt 3x is zsíroskenyér,vajaskenyér,hagyma ,fokhagyma tea, ,alma ,cukorka,víz, szinte mindenhol.
A célban aztán egy meleg kézfogás a rendezőtől,csak elfelejtettem szólni,hogy  vagy két hete elrepedt a kisújjam ..lehet mostmár törött is :P
Negatívum :Nekem az ítiner ,de lehet másodszor már jó lesz ez is :)

Láttunk :őzeket , vaddisznókat ,légyölő galócákat ,mohákat és páfrányokat,forrásokat és patakokat ,több száz éves fákat , hegyeket ,és völgyeket ,csodaszép fényeket.
Ajánlom mindenkinek .

Szomorú Szomor  56 :(
yoyo | 2008-10-23 07:57:08 | 5 hozzászólás

Tegnap este rendesen bepakoltam az övtáskámba ,,kaja  pia stb felszerelés ..

Felhúztam a nyomorult órát 5:15 re ,,éccaka alig aludtam,mert ha menni kell valahová nyugtalan vagyok.

Reggel csörgött az óra ,a fenébe ...épp most tudnék is aludni :(

Felkelek kitántorgok a konyhába ráteszem az ujjam a kávé gépre ,,,mire megmosakszom kész . Gabi is felkelt ő is nyomkod .Elindulunk fél 6 után . Bkeszin már szitál az eső ,megy az ablaktörlő egymásra nézünk , jár az agyam ,cak az a baj,hogy az ablaktörlő is ,mire Szomorra érünk esik rendesen ,apró szemű igaz ,de esik ..sötét van 6:15 kor ott vagyok . Közben Gabi folyamatosan oltogat ,,megfázom ,és akkor a pirosra sem tudok menni ...Sár is lesz ,,nincs esőkabátod ...egyre inkább érzem,hogy elveszek ...

Az épület sötét , csak mi állunk ott ,autók nincsenek... emberek sem .Mindenki alszik? 6 tól írták a túrát ...

Egymásra nézünk,és beinditja a kocsit ,,,nyirmizek hazáig egyfolytában "siratom " a túrát .Mire haza érünk akkor lesz világos :O

Nemtudom mi lett volna a jó ,,most innen a szobából is úgygondolom jó ,hogy eljöttünk ,napsütésben sokkal jobb lett volna .Még esetleg társasággal talán,de egyedül szivatni magam ?

Hát ez volt az én szomorú Szomorom eljöttem egy túráról ! ilyen még sosem fordult elő ,,ezért kocsikáztunk 80 kilómétert nyirmi desajnálomazért ..

ha holnap jó idő lenne ? Írottkő denagyonmesszevan :( .......

szabadság íííííí
yoyo | 2008-10-20 12:22:05 | 7 hozzászólás

A héten szabin vagyok ,majd csak 28 .án kedden megyek .Addig viszont minden nap fogok sportolni ,

Már alig várom,hogy megsüljön a nyomorult csirke a sütőben, hogy induljak már gombázni ,,Felfutok , keresek ,aztán lefutok ,,Ehhez van most kedvem ,meg felülök a biciklire is mostmár.Bár a kisújjam kicsit merev lett ,mert leszedtem a sínt a 2.napon :P a seb is még csak most esett le ..

Szóval  ,sportolok ,és asszem elmegyekcsütörtökön  a szomor 56 ra , viszont a p 85 lehet nem fog menni ,,elég lesz a 65 is az legalább haza hoz ,,Majd jövőre remélem nem leszek ilyen löttyedt ,és bevállalom a hosszút .

Aztán beírtam még a Cserhát 40 et ,azon sem voltam még ,utána Balcsimarcsi ,Börzsönyi vulkántúra,és Tortúra ,, ennyi így erre az évre ,,,del ehet beugrik majd még egy két meglepi ...kitudja ,,,meg aztán készülök nagyon  ahétvégére ííííííííííí

Na megyek megnézem a jószágot a sütőbe ,mert furcsa szagok jönnek :P