Mi volt?

Újabb sérülés - most Achilles

Dex | 2012-03-30 16:08:35 | 4 hozzászólás

A tegnapi futás során sikerült összeszednem egy Achilles sérülést. Pont amikor már kezdtem belejönni. Hétvégére is már 20km feletti futást terveztem. Kezdtem azt érezni, hogy most már jó úton vagyok és lassan lehet elkezdeni tervezni. Hét végén már nem csak az eheti, hanem ehavi és idei első negyedéves összefoglalót akartam írni, pár konkrétabb elképzeléssel a jövőre nézve. Most meg megint ott vagyok, ahol a part (achilles) szakad. A séta is nehéz. Megy a jegelés, jégzselézés, hideg zuhany rá. Excentrikus gyakorlatokat is néztem már. De mindenhol több hetes kihagyásról írnak. Tegnap kicsit, najó nem kicsit, magam alatt voltam, nem is akartam egyből írni, gondolkodni a dologról, mert túl negatívan láttam. Nem mintha mára már pozitívba csaptam volna át. Végiggondolom az elmúlt időszakot és semmi jele nem volt ennek. Még a futás előtt se éreztem semmit. Lehet egy intő jel is volt, hogy az eltervezett edzésekhez tartsam magam. Ami futás során sikerült is, de a beiktatandó (gyógy)torna (bokára, Achillesre, combra...) elmaradt. A továbbiakat egyelőre nem tudom, de a futást biztos fel kell függesztenem, csak nem tudom mennyi időre.. biztos lehetne pozitívan hozzáállni a dologhoz, de ez most nem megy. Negyed év alatt harmadszor kell majd újrakezdenem a futást az alapoktól? Megint vissza az 5km-hez, meg a 6percesekhez? HatározatlanÜvöltés

Eheti - 12.hét (03.19. - 03.25.)

Alakul az alapozás

Dex | 2012-03-25 23:08:09 | 4 hozzászólás

Újabb remek hét, remek edzésekkel, remek idővel, remek érzésekkel. Hétfői napot teljes pihenőnek szenteltem, úgy éreztem kell egy kicsi kihagyás a múlt hét után. A hetet a vasárnap koronázta meg egy jó futás és egy jó F1 formájában! Magico nyert, Checo második! Óriási. Két kedvencem.

Checo Nando

Úszás: 9.1km. Korábbi szint megtartására talán elég. De az ilyen időt ki kell használni és a szabadban lenni. Lehet lesznek majd esős napok, akkor lehet többet pancsolni. Magamnak adósa vagyok az egyik felmérővel, de most az úszással nem foglalkozok. Így marad a heti 2-3 alkalom, átmozgató, forma megtartó jelleggel.

Futás: 49km. A keddi futásnál írtam, hogy az előző heti 15km-t kicsit soknak éreztem. Ahogy azt futottam, az pont határvonala lehetett az újabb túlerőltetésnek. Ezért is pihentem hétfőn egyet. A keddi nagyon laza átmozgató után, szerdán már tettem bele egy kis fokozó futást a végére. Csütörtökön 12km-t, vasárnap pedig 17km-t futottam végig kellemes (5’20” körüli) iramban. Jó érzés úgy hazaérni, hogy érzem, hogy menne ez még. Ilyenkor mikor van sok tartalékom, szinte várom hogy megint nekivágjak a következő etapnak. A 17kili alapján egyértelmű, hogy a fél maraton már menne ilyen tempóval. Azonban a bokámra most is nagyon figyelek még. Van,hogy érzem kicsit, ilyenkor (de egyébként alapból is) igyekszem nem aszfalton futni, hanem mellette a fűben, földes részen. Érzésre ez mindig használ. Csak itt figyelni kell, hogy ne lépjek bele semmibe (se ami cipő talpára tapad, se ami miatt félre lépek). Mai edzéshez ezt is írtam: „Lehet, hogy fokozom még a távot, aztán majd beiktatok jó pár nap futás mentes időszakot,hogy kicsit pihentessem”. Az is lehet, hogy túlreagálom, de jobb a biztonság. Ha nem is tűnik ki, azért optimista vagyok. Nagyon jó, hogy a távokban kezdek egy jó szintre eljutni. A tempó nem aggaszt annyira, mint januárban. Sokkal nyugodtabb vagyok ezen a fronton, mert tudom, hogy milyen úton haladok és azt is tudom, hogy lesz ez jobb. És későbbről visszatekintve jó lesz látni a fejlődést. Mert így nem egyik napról a másikra történik a javulás, hanem hetek alatt. Most még nem fogalmazok meg terveket a következő időszakra, mert jövő heti beszámolóm egyben havi és negyedéves bejegyzés is lesz. Akkor majd foglalkozok a következő periódussal.

Kerékpár: 162km. Két edzésből. A héten elvittem a montit szerelőhöz. Volt egy bringa amire lecseréltem volna, de elvitték időközben, szóval ez lesz felújítva és pár dolog cserélve (fékek, bowdenek, kormánymarkolat, nyereg, középcsapágy, első villa teleszkóposra). Így aztán elővettem a versenybringám (görgőben pihent eddig). Ezen is kell cserélni pár dolgot, legfontosabb a külsőket, mert minta sincs már rajta. Első tekerés alkalmával kaptam is egy defektet. 2km-el a vége előtt. Üvöltés Gyors csere, és irány haza. Szombaton úgy döntöttem, hogy a Forma1-es időmérő után kimegyek Fonyódra a szülőkhöz ebédre. Bringával persze. Ez 114km lett, két részletben letekerve. Igen jó kis tekerés volt összességében, bár nem volt végig mosolygós érzés. Végén a vádlimat éreztem tropának, leszállva viszont a combom. Szerencsére másnapra egyik se panaszkodott. Egyelőre nem tudom, hogy a kerekezést mennyire vegyem komolyan és mekkora hangsúlyt fektessek rá. A cél idénre ugyebár a maraton lefutása volt. Azaz még mindig az. Lehet a jövő heti írásomig kitalálom, de legalábbis gondolkodom rajta. A Balcsis képet ide is kiteszem azért:

Balaton

Egyéb. Erősítésből megint csak egy volt, ezzel nagyon nem vagyok elégedett. Minimum kettő kellene itt is. Nyújtások megvannak futás, bringa után. A kitalált torna viszont nem igazán. Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű rávenni magam, főleg ha már rendben mennek a dolgok. Pár dolgot azért végig kell gondolnom, amihez lehet elolvasom a blogom újra.

Jövő hétre is jó időt mond, lehet tovább barnulni. Bár ez a bringás/futó nadrág + póló stílus nem igazán nyerő. Király Az óraátállítás viszont délutánra már nyári hangulatot hoz. Nagyon szeretem ezt az időszakot, ahogy megyünk a nyár felé. Természet is kezd megtelni színnel, élettel. Csak azok a rohadt rovarok ne ébredeznének. Ja a szombati bringán is berepült valami nagyobb a számba és megcsípett. Kiköptem gyorsan, szerencsére be se dagadt a szám. Meg hazafele egy kisebbet lenyeltem, lehet ez kellett ahhoz hogy ne éhezzek el. Nevetés

Eheti - 11.hét (03.12. - 03.18.)

Egyre jobb

Dex | 2012-03-19 01:13:45 | 3 hozzászólás

Gyors és rövid heti elemzés. A várt tavaszias idő megérkezett. Így aztán a sportos helyek is benépesültek mozogni vágyókkal. Biztos sokan közülük most határozták el, hogy elkezdenek kicsit sportolni, remélem kitartásuk hosszan megmarad. Jövő hétvégén pedig órát is kell állítani, ha minden igaz, így tovább lesz világos. No már azért így is alakul a dolog, de ezután lehet igazán délután is edzeni. Emellett megkezdődött az F1-es idény is, ami most 6órás ébresztőt jelentett hétvégén,de nem hatott ki érezhetően az edzésekre. A kedvemre annál inkább. Naná, hogy pozitívan. A jó idő feltöltött energiával és ehhez motiváció is társul, mert kellemes héten vagyok túl.

Úszás: 7,2km. Múlt heti bejegyzésben írtam, hogy az úszás háttérbe szorul minimum ezen a héten, de lehet tovább is. Pluszban lazákat is úszom, búvárkodást folytatom, de csak visszafogottan, a tanácsoknak megfelelően. Lehet hülyén csináltam, hogy hét elején mentem csak le az uszodába, de a 4 napos hétvégén biztos sokan voltak, azt meg nem szeretem.

Futás: 42km. Végre sikerült előrébb lépni. Volt 2 rövidebb edzés, amik végén pár km-t már 4’30”-es irammal próbáltam. Illetve sikerült is. Egyelőre tempót ebből próbálok nyerni, résztávozástól messze vagyok nagyon. Azt kell mondjam, hogy nagyon jól esett kicsit gyorsítani. Mozgás egésze is más, lehet kicsit magasabb térddel lépni. Ami még csuda klassz volt, hogy a légzésem is jó volt. Úgy tűnt, mintha a korábbi pályán kocogós (6’-es) oxigén szükséglet kéne csak ide is. Szombatra egy hosszabb futást terveztem, könnyű tempóban. Ez végül 15km lett, azonban a szél megtréfált. Így az eddigi legjobb tempó társult a legtöbb km mellé. A februári túlterhelés után egy sokkal lassabb felkészülésre váltottam át, de nagyon örülök, hogy azt a szintet már elértem, sőt túl is léptem rajta. Persze figyelnem kell továbbra is, mert kicsit éreztem a bokám és a vádlim ez a futás után, meg a másnapi kocogásnál is. Közel sem úgy, mint korábban. De a lábaim ennél több terhelést most nem biztos, hogy szeretnének. Még ha érzésre van is tartalék, akkor sem kell egyből magasabb szintre lépni. Ez lesz az első alaptábor, ahol kicsit akklimatizálódok. Aszfalton is minél kevesebbet próbáltam szaladni, inkább fű, földes út legyen a talpam alatt. Az út elején vagyok még, de egyre izgalmasabb előrébb jutni. Pár hét múlva belekóstolnék azért a 20km-be is.

Kerékpár: 97km. Montival. Beleszerettem a terepbringázásba. Dicshimnuszt már edzésnaplóban is zengtem, de röviden sokkal szabadabbnak érzem, mint az országúti tekerést. Környéken számos földes út leledzik, így biztosítva számos variációs lehetőséget útvonalakra. Emellett autómentes, nagyon nem hiányzik a mellettem elszáguldó autók. Megannyi kalandot és látnivalót is tartogat. Minap volt, hogy egyik pataknál a híd csak egy része maradt meg, később pedig olyan helyre keveredtem ahol se út, se híd.. Néha meg kell állni tájolni, hogy pontosan merre is akarok menni, persze elég csak kb-re tudni (és akkor több az izgalom) Nevetés. És persze nem beszélve a sok kis technikás erdei ösvényről, ahol nem mozdulatlan felső testtel kell hajtani a gépet, hanem bizony dolgozni kell, egyensúlyozni. Azonban esős időben, illetve utána egy ideig nem nagyon kellemes a mély sár miatt, így biztos, hogy nem csak a montizás adja a bicós km-eket. Pluszban ott van még a bringám is. A legegyszerűbb mountain bike, egyedül talán a váltó normális rajta. Ha ezután is erre a célra akarom használni, akkor muszáj lesz pár dolgot alakítani rajta. Az egyik legfontosabb az első villa teleszkóposra cserélése. A csuklómnak eddig nagyon megterhelő volt a terep. Csuklóból és könyökből próbáltam megoldani a csillapítást,de ez csak nagyon rövidtávon megoldás. Ami még sürgősebb, az a fék. Lévén a szombati tekerésnél a hátsó fék bowdene elszakadt. Persze lejtőn és terepen, a szerencse az volt, hogy haverokkal mentem gyök kettővel, így az első is elég volt. Ezeken túl az összes csapágyat meg kell nézni, kerekek (küllők) se az igaziak, új ülés is kell, fékek… Kérdés, hogy mi a jobb megoldás? Cserélni mindent ami kell, vagy akkor már új (használt) bringa..?! Határozatlan Ez a héten kiderül. Addig lehet a versenybringát fogom használni. De nem terepen. Nyelvöltés

Héten is jó idő lesz szerencsére, sőt már barnulni is lehet Király

A BSZM résztvevőinek meg gratula. Remélem lesz pár olvasható bejegyzés az oldalon. És persze a 10.000.000 km-hez is gratula mindenkinek Kacsintás

Eheti - 10.hét (03.05. - 03.11.)

Felező hét

Dex | 2012-03-13 00:31:25 | Nincs hozzászólás!

Felező hét. No nem valami sportszakmai kifejezés. Felező hét, mert csak a hét második felére állítottam magam csatasorba. Történt ugyanis, hogy ezt megelőző hét vége felé kis közérzet romlást tapasztaltam. Utóbbi pár évben előfordult, főleg így tavasz beköszöntével, hogy a szemem mintha kicsit égne (száraz és érzékeny lenne), és mindehhez apró hőmérséklet emelkedés is társul. A megszokott és normális 36,6-ról 36,8-36,9-re kúszik fel. Késő délután, kora este körül pedig max 37,1-ig. Nem tudom hova sorolni, hogy ez betegség féle, vagy inkább allergia. Utóbbit lehet majd kivizsgáltatom, hogy van-e valami. Biztos, ami biztos, adtam magamnak pár nap pihenőt. Plusz nagyobb adag vitamin, meg gyógyszer gyanánt Coldrex, Neocitrán. Igazán bosszantó volt, hogy nem sokat javult az állapotom. Ezt megunva szerda este beiktattam egy kis erősítést, majd csütörtökre egy dupla edzést. Mozgás jól esett, de jobban nem lettem, sőt péntekre kis náthát is összeszedtem. Üvöltés Ekkor azonban már nem érdekelt a dolog, kis vacakság nem tántorít el semmitől, ehhez több kell. Így folytattam az edzést és úszás után egy jó szaunázást is beiktattam. Az meg mintha elvágta volna. Így esett, hogy a lehetőségekhez mérten kevesebb lett a penzum. Pénteken pedig triplán is százados voltam, mert úszásból is, bringából is, futásból is pont 100km-nél voltam 2012-t nézve. Ez volt valószínű az utolsó ilyen együttállás az évben. Egyébként a tavasz egy részében lehet ez a lappangó dolog a nem kívánt társam lesz, néha kis náthával, vagy egyéb bajjal felerősödve, de majd én is felveszem a kesztyűt. Sportágakra bontva a hét eseményei és kilátások:

Úszás: 8,1km. Sajnos csak két edzésre „futotta”. Ráadásul egyiken se voltam jó erőben. De új játék vette kezdetét. Víz (felszín) alatti úszás. Eddig is úsztam ilyent, de itteni beszélgetés és pár videó után új impulzust kaptam (DNF swimming-re lehet keresni Youtube-on). Párat ide is kiteszek:

Az elsőn a srác 1 lehúzással teljesíti, no ez nekem most 3,5-4 körül van, de nem is vagyok így beöltözve. Másodikon viszont csak súly és kvázi amatőr szinten, de elég szép eredmény. Itt látszik azért, hogy több lehúzással is lehet szépet úszni. De rengeteg ilyen videó van. Technikán sokat tudok még csiszolni  és kísérleti jelleggel próbálgatok dolgokat. A csütörtöki úszáson az eddigi 50m-t így ki tudtam tolni 63m-re. Ahhoz, hogy kényelmesen menjen, nyugodt lelkiállapot is kell és még jó pár dolog egyezése. A víz alatti teljes csend és mikor még jól bírom levegővel (nyugalmi állapotban suhanva olyan, mintha víz alatt is lélegeznék) az remek érzés, és jól ki lehet zárni mindent. Mintha mindent kikapcsolnék magam körül. A háttérzajt, a többi ember jelenlétét, mozgását, fényeket. Nem, ez nem az utolsó szufla utáni állapot. A negatív része viszont innen következik. Itt a határokat feszegetni korántsem ugyanaz az érzés, mint mikor anaerob edzésmunkát végzek és kapdosom a levegőt, mert nincs elég. Itt nem lehet gyorsabban venni a levegőt, mert egyáltalán nincs. Azt azért nem írnám, hogy fulladás közeli, mert természetesen azért már jóval előtte felmegyek levegőért, de nem kellemes. De teljesíteni a távot, viszont remek érzés. Legtöbbször persze olyan távot úszom, ami nem jár komolyabb szenvedéssel. De fejleszteni kívánom. Mondjuk a videókon mindenhol látható, hogy súlyt alkalmaznak, hisz beszívott levegővel alapból a víz felszínen lebeg az ember. Pluszban a súlyos eseteknél már búvárruhában is vannak és jellemzően kisebb vízmélységű medencében úsznak (rekordoknál). 1x majd ezeket is ki kéne próbálnom. Maga az úszásra a terv most lazázás. Az óra gondomat (vízálló órát beszerezni) is meg kéne oldani, hogy végre a másik felmérőt is leússzam. Márciusban még valószínű a 25m-esben maradok, aztán az igazi tavasz beköszöntével remélem jöhet a nyitott 50m-es.

Futás: 21.5km. Itt a legfontosabb, hogy óvatosan növelve a távot elértem 8km-ig. A 6perces iramtól is kezdek elrugaszkodni. Néha pár km erejéig 5percest is kipróbáltam. Érzem, hogy menne több és jobban, de fő a lassú fokozás. Ezt egyébként a bokám is tolerálja, így nem jött ki újra eddig semmilyen fájdalom. A legtöbb futás nagy részét igyekszem földes, füves részen megtenni. Menet közben több kis feladatot is beiktattam, de persze nagyon rövid szakaszra. Néha kis sarok, térdemelés, szlalom, más stílus. Utóbbinál a szupináló talajfogásos, továbbgördülős mozdulatsort viszem el normális irányba. Nem megváltoztatni akarom a futásom (nem is tudnám), csak néha megtörni a megszokott mozgást. Persze sok fajta stílust kipróbálhatnék, például a Jóbarátok c. sorozatban Phoebe futását (magyarul). Lényeg a lényeg, hogy ez a hét jól esett és várom a folytatást. A terv szerint a héten újabb szintre lépnék előre. Egy hosszabb futást kipróbálok, de azt végig lazán. Másikaknál pedig bemelegítés után jobb iramot szaladnék. A terv természetesen az, hogy mindezt bírja a bokám. Illetve mivel remek időt mond a hétre (időkép szerint 15-20fok és napsütést!!), az úszás kárára a futást és a bringázást erőltetem kicsit. Ilyen időben csodás kinn lenni! Várom már nagyon. Persze 7végén F1!! Akkor a tv előtt leszek Kacsintás

Kerékpár: 30km. Egy, azaz egy darab montis edzés szombaton. Mivel a vasárnap délelőtt a pihenés jegyében telt, délután pedig (két WTCC futam között) futni voltam, a bringa így kiesett. Egyértelmű, hogy a jó időt kihasználva a terv itt is az, hogy azért tekerjek pár rendeset. Folytatom a terep felfedezését a környéken, de pár jó utat próbálok előre is megtervezni. De lehet a versenygépet is kihozom, azzal még haladni is tudok, de az autós forgalmat valahogy nem kívánom.

Egyéb: edzések után mennek a nyújtások. Néha egy kis erősítés is beesik,de jobban oda kéne figyelnem, hogy heti 2 azért legyen meg. Nyújtás, erősítéskor pedig a bokát is tornásztatom. Azt azért le kell írnom, hogy tartani attól nem kell, hogy túlzásba viszem.

Jó időre fel!!

Ráadás videó, amit találtam,de nem kapcsolódik ide.. áramoltatós medence. Reklám legjobb része 56mp-nél mikor a srác több csajjal van a medencében,de ő úszik inkább Ártatlan

Eheti - 9.hét (02.27. - 03.04.)

Negatívból pozitívba, hőmérséklet után szabadon (aztán vissza az origóba?)

Dex | 2012-03-05 12:53:40 | 8 hozzászólás

A hét nem indult valami jól. Azt már tudtam előre, hogy a fizikai bioritmus hullámvölgyben, annak is a legalján lesz. Emellett a hétfőre tervezett úszó felmérőt is csak részben sikerült kivitelezni. Nem is voltam jó erőben, és nem is jöttek össze a dolgok. Aztán csütörtöktől fordulni látszott pár dolog, a futás-kerékpár részt is sikerült feldobni a mobilomra letöltött programmal, így kedvem volt újra és újra edzeni (pluszban érzelmi bioritmus csúcson volt). A hét eleji negatív kedv és forma helyét inkább átvette a pozitív hangulat. Azonban a fizikai hullámvölgy párosult egy kis intenzívebb edzésadaggal, amely lefárasztott, így a ravasz tavasz észlelve a rést a pajzson, bepróbálkozott egy kis betegséggel. Már pénteken is megjegyeztem, hogy mintha valami kis betegség kerülgetne, de úgy tűnt utána, hogy sikerült lerázni. Nos végül csak utolért és elkapott a kis szemét. A vasárnapi bringa már nem kellett volna, erősítést utána már ki is hagytam. Soron következő hetet pihenéssel fogom kezdeni, nem várom meg, amíg nem csak a gyengébb arcát mutatja meg a megfázás. Most még megállítható a kis nátha- kis hőemelkedés vitaminbombával és minimális gyógyszerrel. No meg pihenéssel. Ha ráedzek és komolyabb betegség lenne, akkor az le is gyengítene, amit utálok. Szóval vigyázni kell ebben az időben, amikor az egyik utcában sétálva süt a nap és a kabátot levennéd, míg a sarkon befordulva az árnyékos részen a szél befúj és fázni kezdesz. De vissza a hét történéseire,amit azért áttekintek. Tényeket – terveket egybe írva.

Úszás: 16.2km. Kicsit elmarad a futás távjától, de idei összetettben még vezet egy paraszthajszállal a kettejük párharcában. Hétfőre terveztem felmérőt, de mondhatom, hogy csak félig-meddig sikerült. Most már lassan minden edzéshez kisregényt írok, így nem részletezem, ITT megtalálható. Keddre viszont sikerült egy laza úszást betennem, hihetetlen. Pénteken viszont normális keretek között megvalósítottam az 1500m-es felmérő úszást. Mostani állapotomban egy jó idő lett. Ha nyárra az 1’25”-es tempó lemegy 1’20”-re, akkor elégedett leszek. Várna rám még a másik felmérő (1’30”-es irammal meddig bírom), de abban lesz kis csúszás. Betegség remélem hamar elmúlik, de egy vízálló órát akkor is kell szereznem. Itthon körülnézek, mert pénzt nem terveztem erre kiadni. A 25m-es medencében 2.000m a minimum elvárásom, de bízom benne, hogy a 3.000m is menni fog. Nyárra a terv, hogy az 50m-esbe sikerüljön 5.000m. Hamarosan amúgy is váltanom kéne a nagyobb medencére. Mivel az úszást decemberben kezdtem, így mondhatni lezárult egy negyedév. Húzhatok egy vonalat halványan. A fejlődés nagyon jól eső érzés, és igazi erőt ad a többi sportághoz is. 3 hónapja sajnos még nem írtam itt a naplót, de a kezdeti nehézségekről már megemlékeztem. Első pár alkalommal még komoly feladatot jelentett 2-300m gyorsot leúszni egybe, most pénteken pedig már 7.000m-t jojóztam le a medencében. Oké ez kicsit sok is volt, de teljesítettem. Úszás kapcsán is lehet keresek pár kihívást. Balaton-átúszás az egyik, bár időmet biztos nem fogom megjavítani. Nagyatádon korábban volt Cetrend nevezetű 10km-es úszás, ha még van, akkor lehet résztveszek rajta.

Futás: 18km. Eddig a nagyon lassú és türelmes ráhangolódás a futásra jobb eredményt hozott, mint a fejjel a falnak módszer, melyből sérülés lett. Néha érzem a bokám, de nem is mondanám fájásnak, vagy az is lehet, minden kis apró dolgot most nagyítóval vizsgálok. A sok körözés sem biztos, hogy hasznos dolog, ezért lassan kiszabadulok a pályáról és különféle alternatív útvonalak felé veszem az irányt. A korábbi sokéves futóútvonalakat is lecserélem részben, és más módon vágok neki a szaladásnak (most még persze ez csak totyogás, poroszkálás, kocogás, vánszorgás…kifogytam Határozatlan ). Ha meg már belejövök, akkor majd igazán klassz edzéseket lehet kitalálni. Már alig várom. Főleg a GPS-es méréssel.. de erről a bringánál írok.

Kerékpár: 49km. Vagy kilométerke. Részben aszfalt, részben terep. Ezért is Mountain Bike. Felér ez ennél jóval több országúttal. Két karika, de annál élvezetesebb. Nem volt tavaszi idő, szóval azért beöltözve mentem, de terepen igen becsapós tud lenni, mert az erdőben nem fúj (úgy) a szél, illetve igen komoly kis kaptatók vannak. Ami igazán felturbózta a tekerést, hogy letöltöttem a mobilhoz egy remek kis alkalmazást, ami GPS alapján méri mikor, merre, milyen magasan, mekkora sebességgel haladok. A program ingyenes, de lehet hozzá venni pulzusmérő kütyüt is. Alapból van nekem órám, de itt az is meglenne az adatok között. Minden egy helyen. Grafikonon szépen kirajzolva. Pluszban az egészet fel lehet tölteni a netre, ami kirajzolja, hogy merre jártam. Ha közben készítettem fényképet, akkor pedig az adott helyre azt is feltölti automatikusan. A vasárnapi cangázásnál ott a link. Van egy másik progi is, ami azt is eltárolja, hogy mikor hol milyen zenét hallgattam. Mik vannak. Nagyszerű és egyszerű. Legjobb az egészben, hogy nem kell sok ezer forintért vennem ilyen eszközt, hanem ingyenes megoldást találtam. Biztos sokan ismerik, de nekem újdonség volt és nagyon örültem ennek. Jobb idő beköszöntével csak azt kell kitalálnom, hogy hol rögzítsem magamon futásnál. Amúgy a montizást bírom nagyon, mert sokkal többet kell dolgozni a gépen, mint az országútin. A terep is változatos és autók sem húznak el mellettem. Azonban egy teleszkópos első villa elkélne, mert szétrázza a csuklómat a kormány. De itt is várom a folytatást.